کد خبر : 1829096 | 24 خرداد 1401 ساعت 14:56 | 18.8K بازدید | 7 دیدگاه

نامجو مطلق: قدردان زحمات اسکوچیچ هستیم اما...

بازیکن سابق تیم ملی به نحوه برنامه‌ریزی در راه رسیدن به جام جهانی انتقاد دارد و می گوید فدراسیون باید فکری اساسی در این باره بکند.

نامجو مطلق: قدردان زحمات اسکوچیچ هستیم اما...

به گزارش "ورزش سه"، مجید نامجو مطلق که همیشه سعی می کند تا منطق را در صحبت هایش در نظر بگیرد می گوید باید قدردان اسکوچیچ بود و دلایلش را نیز توضیح می دهد اما در ادامه اعتقاد دارد این سرمربی کروات باید خواسته‌هایش را به فدراسیون دیکته کند.

در ادامه‌ می‌توانید نقطه‌ نظرات پیشکسوت تیم ملی و استقلال را در این گفتگو بخوانید؛

*الجزایر نه، کانادا می توانست محک خوبی باشد
به نظر من شکست در بازی دوستانه اصلا مهم نیست. شما بازی تدارکاتی را برگزار می‌کنید که به نقاط ضعف و قوت تیم پی ببرید و یکسری تئوری ها در ذهنتان نقش می‌بندد که می توانید در بازی دوستانه انجام بدهید و بازی تدارکاتی به همین مناسبت برگزار می شود و نباید روی نتیجه حساس باشیم ولی کیفیت تیم مهم و تاثیر گذار است. به نظر من دیدار با الجزایر بازی‌ای نبود که ما بتوانیم برای برنامه ریزی جام جهانی از آن استفاده کنیم به دلیل اینکه الجزایر خیلی شباهتی به تیم هایی که در گروه ما حضور دارند نداشت. به نظرم بازی با کانادا می توانست خیلی برای ما تاثیرگذار باشد. آمریکا که یکی از تیم‌های گروه ما است با کانادا بازی کرده بود و ما می توانستیم با بازی با کانادا محک خیلی خوبی برای دیدار با آمریکا داشته باشیم.

* بازیکنان داخلی از لژیونرها آماده‌تر بودند
در مورد بازی با الجزایر باید بگویم این تیم نصفه و نیمه آمده بود و هشت بازیکن اصلی اش را در اختیار نداشت، بار فنی نداشت و می شد به عنوان یک بازی تدارکاتی که بچه ها کنار هم باشند به آن نگاه کرد. استفاده از نورافکن در دفاع وسط واقعا جواب نمی دهد و در واقع این بازی ها از این نظر می تواند به مربی تیم ملی کمک کند. بازی خوبی را شاهد نبودیم و مشکلات زیادی داشتیم. تغییراتی هم که بین نیمه داده شد نشان داد بازیکنانی که در لیگ ما بودند از آمادگی بیشتری برخوردار بودند. در مجموع فکر می کنم بازی‌ای نبود که به تیم ملی ما کمک کند و از نظر فنی به خواسته هایشان رسیده باشند.

* فدراسیون در مورد اسکوچیچ جمع‌بندی کند!
وی در پاسخ به این سوال که الان وقت مناسبی برای تغییر سرمربی هست یا خیر گفت: من که اصلا نمی توانم در این باره صحبت کنم. تصمیم‌گیرنده کسان دیگری هستند. آقای اسکوچیچ در بدترین شرایط تیم ملی ما را تحویل گرفت و ما به عنوان تیم اول به جام جهانی صعود کردیم. از این نظر باید قدردان ایشان باشیم اینکه این مربی توان هدایت تیم ملی در سطح بالاتر را دارد یا خیر را باید به دست کارشناسان بسپاریم. همان طور که شاهد هستید آقای اسکوچیچ رزومه و کارنامه قابل دفاعی ندارد ولی در برهه‌ای که تیم ملی را تحویل گرفت عملکرد خیلی خوبی نشان داد و تیم ما با اقتدار به جام جهانی صعود کرد. باید سپاسگزار آقای اسکوچیچ باشم ولی الان بازی ها در مراحل بالاتری است که قابل قیاس با آن دوره ها نیست باید فدراسیون به جمع بندی برسد که مربی ما می تواند ادامه بدهد یا خیر؟

1721274

* کی‌روش خواسته‌هایش را دیکته می‌کرد
برای موفقیت در جام جهانی شما باید یک برنامه فوق العاده داشته باشید چون در جام جهانی تیم ها با حداکثر توان خود وارد مسابقات می شوند‌. تیم ملی ما هم قاعدتا باید با برنامه ریزی و بازی تدارکاتی و امکانات خوب با یک آمادگی صد در صد وارد مسابقات شود. اگر ما به عقب برگردیم زمانی که آقای کی‌روش سرمربی تیم ملی بود، با توجه به تجربیاتی که در سطح جهانی داشت تمام خواسته هایش را به فدراسیون دیکته می کرد و فدراسیون نمی توانست از آن شرایط عبور کند، مجبور بود تمام خواسته های آقای کی‌روش را برآورده کند. تیم ملی در آن موقع بازی های تدارکاتی خوبی انجام داد  و در جام جهانی قبلی هم دیدیم تیم ملی ما مقابل تیم های بزرگ مثل اسپانیا و پرتغال نمایش فوق العاده ای داشت. این نشان می دهد نقش مربی خیلی مهم است که بتواند خواسته هایش را به فدراسیون دیکته کند ولی این شرایط را در حال حاضر نمی بینیم. ما این شخصیت بزرگ را در آقای اسکوچیچ نمی بینیم. به راحتی بازی ها لغو می شود و برنامه ریزی بهم می ریزد، این ها به تیم ملی آسیب می زند.

* تیم امید هم‌ مثل تیم بزرگسالان است
تیم ملی امید هم زیر مجموعه تیم ملی بزرگسالان است وقتی شما این امکانات را برای تیم بزرگسالان نمی توانی فراهم کنی تیم ملی امید هم چنین شرایطی را دارد بحث عدم تجربه را کاملا در تیم امید مشاهده می کردیم و بازیکنان خیلی با هم هماهنگ نیستند. این مشکلی است که در تمام رده های فوتبال ما وجود دارد.

در کشور‌های صاحب فوتبال برنامه ریزی خاصی برای تیم ملی بزرگسال در نظر می گیرند ولی متاسفانه در اینجا تیم ملی بزرگسال هم شرایط خوبی ندارد چه برسد به رده های دیگر تیم های ملی.

دیدگاه‌ها