کد خبر : 1827369 | 12 خرداد 1401 ساعت 12:04 | 8.5K بازدید | 2 دیدگاه

نبرد دو ستاره فوق سنگین فرنگی ایران در قزاقستان

امین میرزازاده و علی اکبر یوسفی در مرحله نیمه نهایی جام بولات تورلیخانوف به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

نبرد دو ستاره فوق سنگین فرنگی ایران در قزاقستان

به گزارش "ورزش سه"، نخستین روز تورنمنت رنکینگ دار بولات تورلیخانوف قزاقستان در حالی آغاز شد که سخت‌ترین قرعه ممکن در وزن 130 کیلو نصیب فرنگی کاران ایرانی شد. در ابتدا، امین میرزازاده که در المپیک توکیو نیز قرعه سختی داشت و با شکست برابر لوپز کوبایی و کایالپ ترک به مقام پنجم رسید، در برابر ساتیش هندی قرار گرفت که در کارنامه‌اش فقط نایب قهرمانی جوانان آسیا در سال 2017 دیده می‌شود. کشتی گیر خوزستانی که جهانیِ اسلو را به‌دلیل ابتلا به کرونا از دست داد و به‌جای آن قهرمانی امیدهای جهان را به‌دست آورد، با فعالیت بیشتر توانست اخطار نخست را از حریف بگیرد و دو بار در خاک او را بارانداز کرد تا 5 بر 0 پیش افتد. قهرمان جوانان جهان در همان تایم نخست با یک پیش انداز حریف را خاک کرد و با یک بارنداز کار را تمام کرد و 9 بر 0 به پیروزی رسید.
علی اکبر یوسفی 22 ساله نیز که در جهانیِ 2021 نروژ نیز به عنوان قهرمانی رسید، با سخت‌ترین قرعه ممکن، در همان دور نخست برابر نفر اول رنکینگ و نایب قهرمان المپیک توکیو یعنی یاکوبی کاجایا گرجستانی قرار گرفت. یوسفی توانست با کار کردن بیشتر داوران را مجاب کند که نخستین اخطار را به قهرمان بازی‌های اروپایی بدهند و او نیز از این اخطار به‌نحو احسن استفاده کرد و با یک بارانداز، حساب کار را 3 بر 0 کرد. در تایم دوم و در حالی‌که انتظار می‌رفت به یوسفی اخطار داده شود، قهرمان 2019 امیدهای جهان با یک حرکت سریع حریف گرجی را خاک کرد که با اعتراض مربی حریف مبنی بر گرفتن پا برای خاک کردن مواجه شد؛ اعتراضی که از سوی داوران رد شد تا نتیجه  6 بر 0 شود. در ادامه، جوان مازندرانی با گرفتن سر و گردن، تعادل حریف را به‌هم زد و او را یکبار دیگر خاک کرد تا 8 بر 0 به پیروزی برسد و این کشتی گیر عنوان دار گرجی را مغلوب کند.
با این تفاسیر، دو ستاره فوق سنگین کشتی فرنگی ایران باید در پای فینال به مصاف هم بروند؛ دوکشتی گیری که آخرین بار سال گذشته در فینال اوپن لهستان با هم دیدار کردند که میرزازاده با پیروزی 3 بر 1 در آن مسابقه، توانست جواز حضور در المپیک توکیو را به‌دست آورد.

دیدگاه‌ها