کد خبر : 1825026 | 28 اردیبهشت 1401 ساعت 19:08 | 68.2K بازدید | 16 دیدگاه

خوان لاپورتا در نقش متهم؛

خیانت بزرگ به بارسلونا؛ نیمار این‌گونه راهی پاریس شد!

به نظر می‌رسد خوان لاپورتا نقش مهمی در جدایی نیمار در سال 2017 از بارسلونا ایفا کرده است.

خیانت بزرگ به بارسلونا؛ نیمار این‌گونه راهی پاریس شد!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در سال‌های اخیر و به خصوص در لیگ قهرمانان نتایج ضعیفی گرفته و بسیاری جدایی نیمار در سال 2017 را یکی از دلایل مهم آغاز دوران افت این باشگاه پرطرفدار می‌دانند. در آن مقطع پاری‌سن ژرمن با پرداخت 222 میلیون یورو موفق به جذب نیمار شده و یکی از سه بازیکن برتر وقت جهان را از آن خود کرد. حالا نشریه ABC با انتشار گزارشی مدعی شد خوان لاپورتا، رئیس فعلی باشگاه بارسلونا نیز در رخ دادن این انتقال نقش داشته است.

در تاریخ هشت فوریه 2016، خوان لاپورتا و پینی زاهاوی در کنار برخی شرکای دیگر، شرکتی به نام BMVP Limited را در کشور مالت تأسیس کردند. پینی زاهاوی در سال 2017 معمار انتقال نیمار به پاری‌سن ژرمن به مبلغ 222 میلیون یورو بود و نقش زیادی در رقم خوردن این انتقال جنجالی ایفا کرد. 

1714465

خوان لاپورتا در آن مقطع رئیس باشگاه بارسلونا نبود و پینی زاهاوی تلاش کرد تا با همکاری با این شرکت، شرایط پرداخت کمیسیون‌های این انتقال را فراهم کند. در نهایت این اتفاق رخ داد و طبق ادعای این نشریه، خوان لاپورتا که کاملا در جریان این داستان بود، کمیسون خود را از این انتقال از طریق برادرش دریافت کرد و در حقیقت پولی مستقیما به حساب او واریز نشد.

جالب اینجاست در سال‌های اخیر خوان لاپورتا بارها هیئت مدیره وقت بارسلونا و شخص جوزپ بارتومئو را متهم به بی کفایتی کرده و بابت اینکه به نیمار اجازه جدایی داده، او را مورد شماتت قرار داده است. اما بر اساس این اسناد، خود او واسطه شده تا این انتقال عملی شود و در واقع خوان لاپورتا در آغاز دوران افول بارسلونا نقش مهمی ایفا کرده است.

دیدگاه‌ها