کد خبر : 1822856 | 15 اردیبهشت 1401 ساعت 16:23 | 43K بازدید | 11 دیدگاه

دلیل تعویض زبیر؛ آن اشتباه غیرقابل‌جبران (عکس)

اشتباه ناخواسته زبیر نیک‌نفس باعث شکل‌گیری یک ضد حمله شد و همین مسئله منجر به تعویض این بازیکن گردید.

دلیل تعویض زبیر؛ آن اشتباه غیرقابل‌جبران (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در حالی‌که عقربه‌های ساعت اسکوربرد استادیوم نقش‌جهان دقیقه 12 را نشان می‌داد، استقلال با یک گل از میزبان خود پیش بود و حتی برای رسیدن به گل دوم نیز فشار خود را بیشتر کرده بود به‌نحوی‌که آبی‌ها با تمام عناصر خود برای استفاده از ضربه کرنر به‌دست‌آمده، جلو کشیده بودند.

اما امیرحسین حسین‌زاده ترجیح داد به‌جای ارسال بلند توپ به روی دروازه مظاهری، این ضربه را به‌صورت کوتاه کار کند و توپ را به مهدی‌پور رساند. هافبک میانی استقلال که برای دادن پاس یا ارسال مردد بود، با تصور اینکه حسین‌زاده در منطقه آفساید قرار دارد، توپ را به عقب برد و به نیک‌نفس سپرد.

زبیر نیز که حسین‌زاده را در شرایط خوبی دید، قصد داشت بلافاصله پس از گرفتن توپ از مهدی‌پور، با پاسی سریع حسین‌زاده را صاحب توپ کند تا این بازیکن تندوتیز از گوشه محوطه جریمه به سمت دروازه سپاهان هجوم برده و موقعیت ایده آلی را برای استقلال خلق کند.

اما نقشه نیک‌نفس هرگز عملی نشد و بازیکنان سپاهان با یک قطع توپ، محمدرضا حسینی را صاحب توپ کردند و این بازیکن با استارتی انفجاری از زمین خودی، در شرایطی تک‌به‌تک با حسین حسینی قرار گرفت و پس از دریبل سنگربان آبی‌ها، متوقف شد که موعود بنیادی فر نیز یک خطای پنالتی به سود سپاهان اعلام کرد.

در واقع استقلالی‌ها در شرایطی که در موقعیت حمله قرار داشتند، به‌جای ارسال کرنر به روی دروازه، با پاس کوتاه توپ را لو دادند و همین مسئله منجر به گل تساوی سپاهان شد. اتفاقی که باعث ناراحتی فرهاد مجیدی و استقلالی‌ها شد که آنها روی اشتباهی که خودشان مرتکب شده بودند، پیروزی را از دست دادند.

این گل علاوه بر اینکه روحیه سپاهانی‌ها را افزایش داد، به آنها کمک کرد در ادامه موقعیت‌های زیادی را به روی دروازه استقلال خلق کنند که فرهاد مجیدی تصمیم گرفت بین دونیمه و برای خنثی‌سازی حملات میزبان، تغییراتی را در ترکیب تیمش ایجاد کند که خروج زبیر، یکی از این تعویض‌ها بود.

با ورود مهری به زمین مسابقه، کمربند خط میانی استقلال مستحکم‌تر شد و سپاهان نتوانست به‌مانند نیمه اول فرصتی را به روی دروازه حسینی خلق کند. در واقع به نظر می‌رسد اشتباهی که منجر به گل تساوی شاگردان نویدکیا شد، باعث افت روحیه زبیر شد و مجیدی تصمیم گرفت برای جلوگیری از اتفاقات غیرقابل‌جبران بعدی، این بازیکن را تعویض کند.

1711144

 

1711143

 

1711141

 

1711142

 

 

 

 

دیدگاه‌ها