کد خبر : 1819681 | 25 فروردين 1401 ساعت 23:31 | 14.6K بازدید | 0 دیدگاه

بازی دوستانه خارجی، دغدغه‌ی ماست؛

مهدوی‌کیا: بزرگ‌ترین مشکل تیم ما را دیگر همه می‌دانند

سرمربی تیم امید ایران ابراز امیدواری کرد که مشکلات تیمش با همراهی مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در ماه‌های آتی برطرف شود.

مهدوی‌کیا: بزرگ‌ترین مشکل تیم ما را دیگر همه می‌دانند

به گزارش "ورزش سه" بعد از اتمام نبرد دوستانه‌ی گل‌گهر سیرجان و تیم امید ایران، مهدی مهدوی‌کیا در ورزشگاه آزادی تهران مقابل خبرنگاران قرار گرفت و دقایقی به تشریح آخرین وضعیت تیم امید ایران پرداخت و از حضور وزیر ورزش و جوانان تشکر کرد و واکنش جالبی به غیبت مدیران فدراسیون فوتبال از خود نشان داد.

صحبت‌های مهدی مهدوی‌کیا را در ادامه می‌خوانید:

* به دنبال محک زدن بازیکنان تیم در یک بازی سخت بودیم

بازی خوبی را داشتیم، یک هفته تمرین کرده بودیم و بازی سختی را پشت سر گذاشتیم و من فکر می‌کنم امشب به اهداف‌مان رسیدیم و فشار لازم به بچه‌ها آمد. ما به دنبال بازی خوب و سختی بودیم و می‌خواستیم بازیکنان را محک بزنیم و فکر می‌کنم گل‌گهر هم خوب کار کرد و حریف خوبی برای ما بود.

* مشکل، نیمکت‌نشینی بچه‌های تیم امید در تیم باشگاهی‌شان است

از بچه‌های تیم‌مان راضی‌ام، چون مشکل ما این است که خیلی از بازیکنان‌مان در تیم باشگاهی خود در لیگ بازی نمی‌کنند و از شرایط مسابقه دور هستند؛ یکی دیگر از مشکلات‌مان نداشتن بازی دوستانه بین‌المللی است.

* باید قبل از اتمام لیگ بازیکنان را در اختیار داشته باشم اما ...

از هر تیم فکر می‌کنم بیشتر از دو بازیکن در یک تیم نداشته باشیم، به همین علت است که زمان اتمام لیگ چندان ما را اذیت نمی‌کند؛ برنامه‌ای که من دیدم این بود که هشت خرداد یعنی سه روز قبل از مسابقه با قطر، لیگ ایران تمام می‌شود. امیدوارم که لیگ بیشتر طول نکشد، چرا که باید قبل از بازی با قطر بازیکنان‌مان را در اختیار داشته باشیم و یک بازی دوستانه بین‌المللی برگزار کنیم اما من نمی‌دانم چگونه این مشکل را می‌توان حل کرد.

* نمی‌دانم مسئولان فدراسیون فوتبال چرا نبودند!

از آقای سجادی باید تشکر کنم، چون ایشان هماهنگی لازم را به عمل آوردند تا مسابقه‌ی امشب در ورزشگاه آزادی برگزار شود؛ این‌که چرا مسئولان فدراسیون فوتبال نیستند را من در جریان نیستم، حتما که جلسه‌ای داشتند. واقعیت این است که وقتی ما کنار زمین مسابقه می‌رویم دیگر حواس‌مان به جایی نیست.

* امیدوارم که باشگاه‌ها با تیم ما همکاری کنند

جلسه‌ای با مسئولان سازمان لیگ برگزار نکردیم، چون در حال حاضر شرایط لیگ به طوری است که دو تیم در آسیا حضور دارند و لیگ تعطیل است و بعد از بازی‌های آسیایی می‌خواهند 6 هفته مسابقات را فشرده برگزار کنند. امید دارم که باشگاه‌ها با تیم امید همکاری کنند، چرا که در حال حاضر اکثریت بازیکنان تیم امید در تیم باشگاهی‌شان بازیکن اصلی نیستند و می‌توانند زودتر در اختیار ما قرار بدهند که این مسئله می‌تواند به ما کمک بسیاری کند.

* باید تا قبل از سفر به ازبکستان بازی دوستانه بین‌المللی داشته باشیم

در حال حاضر فعلاً خبری از بازی دوستانه نیست و متاسفانه بزرگ‌ترین مشکل‌مان همین موضوع است؛ ما باید در اوایل خرداد اردو برگزار کنیم و نیاز داریم که تا پیش از اعزام به ازبکستان، یک بازی تدارکاتی بین‌المللی را برگزار کنیم تا بچه‌ها لباس ملی را بپوشند چرا که شرایط مسابقه‌ی ملی با باشگاهی تفاوت دارد. از روز اول گفته‌ایم که ما به بازی بین‌المللی نیاز داریم و الان هم می‌گویم. این‌که چرا به قطر نرفتیم، چون قطر حریف اصلی تیم ما بوده و به صلاح نیست که در این کشور اردو داشته باشیم و باید این مشکل حل شود.

* اگر می‌خواهیم به المپیک صعود کنیم باید بچه‌ها در اختیارمان باشند و ...

کار صعود به المپیک اگر سخت نبود، چهل و چند سال صعودمان طول نمی‌کشید. باید بچه‌ها در اختیار ما باشند و امکانات خوبی در اختیارمان بگذارند و بازی‌های تدارکاتی خوبی را سپری کنیم. ما جوانان خوبی داریم و من به این جوانان خیلی امیدوارم و ما آمده‌ایم که این کار (صعود) را انجام دهیم.

دیدگاه‌ها