کد خبر : 1816776 | 06 فروردين 1401 ساعت 08:16 | 39.2K بازدید | 12 دیدگاه

نصف انتقام فینال در خانه گرفته شد؛

مصر با صلاح و کی‌روش در یک قدمی جام جهانی

تیم ملی مصر با غلبه بر سنگال یک گام به جام جهانی قطر نزدیکتر شد.

  مصر با صلاح و کی‌روش در یک قدمی جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، تقابل مصر و سنگال در یکی از 5 دیدار مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022، تقابل حساسی بود که تکرار فینال جام ملت های افریقا به حساب می آمد. سنگال در آن دیدار موفق شده بود مصر را در ضربات پنالتی شکست داده و فاتح مسابقات شود. یک ماه بعد از این فینال غم انگیز، کی روش و شاگردانش به دنبال کسب پیروزی مقابل سنگال طی دو بازی رفت و برگشت بودند تا هم انتقام فینال را بگیرند و هم راهی جام جهانی شوند.

تیم ملی مصر با 4 برد، 2 مساوی و بدون شکست صاحب رتبه نخست گروه F انتخابی شد تا به عنوان یکی از ده تیم به مرحله نهایی راه یابد؛ جایی که طبق قرعه کشی سنگال انتظارش را می کشید. شاگردان سیسه با 5 برد و یک باخت صدرنشین گروه H شده بودند تا حریف مصر در راه صعود به جام جهانی شوند.

دیدار رفت تیم های مصر و سنگال امشب در ورزشگاه بین المللی قاهره برگزار شد. در شبی که شاگردان کی روش از حمایت پرشور هوادارانشان بهره می بردند، دروازه میهمان خیلی زود با یک گل به خودی باز شد. سالیو سیس، مدافع باتجربه سنگال در دقیقه چهار به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد. نقش محمد صلاح در این گل بسیار پررنگ بود. او داخل محوطه جریمه پاس در عمق هم تیمی اش را با یک شوت زیبا به تیر دروازه کوبید و توپ در برگشت با برخورد به سیس وارد دروازه سنگال شد.

 

1701052

 

گل به خودی سنگال تنها گل بازی امشب بود و تلاش میهمان برای جبران و میزبان برای دو برابر کردن اختلاف، حاصلی در پی نداشت تا شاگردان کی روش با پیروزی یک بر صفر راهی دیدار برگشت شوند. این دیدار روز نهم فروردین به میزبانی سنگال برگزار می شود و باید دید که در نهایت یاران مانه موفق می شوند شکست دیدار رفت را جبران کرده و مسافر قطر شوند یا این یاران صلاح خواهند بود که با هدایت کی روش برتری خود را حفظ کرده و یکی از حاضرین در جام جهانی لقب می گیرند.

کارلوس کی روش طی دو دوره اخیر (2018 و 2014) همراه با تیم ملی ایران و در جام جهانی 2010 همراه با تیم ملی پرتغال حضور در جام جهانی را تجربه کرده بود. در صورت صعود مصر، این مربی پرتغالی چهارمین حضور متوالی اش در بزرگترین رویداد فوتبالی دنیا را تجربه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها