کد خبر : 1815809 | 26 اسفند 1400 ساعت 20:39 | 105.7K بازدید | 28 دیدگاه

خوشحالم که یازده نفره برنده شدیم؛

مطهری: این بود پرسپولیس حکومتی؟

مربی تیم فوتبال پرسپولیس با چهره‌ای برافروخته به جای یحیی گل‌محمدی در کنفرانس خبری حاضر شد و به شدت علیه داور مسابقه موضع‌گیری کرد.

مطهری: این بود پرسپولیس حکومتی؟

به گزارش "ورزش سه" بعد از اخراج یحیی گل‌محمدی در جریان دربی پایتخت، حمید مطهری دستیار او در کنفرانس خبری بعد از بازی حاضر شد.

مربی پرسپولیس به شدت علیه تصمیمات داور مسابقه گلایه کرد و صحبت‌های تندی را در نشست خبری بعد از بازی به زبان آورد.

مشروح صحبت‌های حمید مطهری را در ادامه می‌خوانید:

* داور دربی باید آماده‌ترین باشد نه داور در آستانه‌ی بازنشستگی

همیشه عادت دارم بابت فوتبال فنی صحبت کنم ولی متاسفم برای آقای سیدعلی داور این بازی؛ فکر می‌کنم هر کسی که در آستانه‌ی بازنشستگی باشد، می‌خواهند گونه‌ای به او جایزه بدهند و از او تقدیر و تشکر کنند و برای همین او را داور دربی می‌گذراند؛ تعجب می‌کنم. داور دربی باید کسی باشد که آماده‌ترین باشد، نه داور در مرز بازنشستگی.

* سیدعلی قرار بود هفته‌ی قبل برایمان قضاوت کند اما ...

شما ببینید چگونه سوت زده است؟ چگونه یازده بازیکن شیر ما را عصبی کرده است؟ واقعا برای این انتخاب متاسفم. ایشان قرار بوده بازی هفته‌ی قبل نفت مسجدسلیمان را سوت بزند اما استوری می‌گذارد، از داوری بازی قبلی بر می‌دارند، حالا چگونه برای داوری دربی انتخاب می‌شود؟ تعجب می‌کنم.

* بازیکن ما را مربی حریف می‌زند و خیلی راحت ماست‌مالی می‌شود

مربی تیم حریف بین دو نیمه به سینه‌ی بازیکن تیم من مهدی ترابی می‌زند، اگر دیدید صحنه آن را نشان بدهید؛ بهترین بازیکن تیم را می‌خواهد در بین دو نیمه عصبی کند، داور می‌بیند، ناظر می‌بیند، مربی تیم حریف در شروع نیمه‌ی دوم بالا نمی‌آید برای این‌که کارت نگیرد و خیلی راحت ماست‌مالی می‌شود و می‌رود. این‌ها واقعا تعجب‌برانگیز است، یک فوتبال اکتیو، خوب و تماشایی که همه لذت ببرند اما متاسفانه استرس داور از همه بیشتر بود. آن‌هم داور باتجربه‌ی ما!

* داور فوق‌العاده امروز ضعیف کار کرد

همیشه گفته‌ام که ما قوی‌تر از بهانه‌هایمان هستیم و الان هم می‌گویم، اما ایشان نیاز داشت که این‌ها را راجع به او بگویم چون فوق‌العاده ضعیف کار کرد؛ تیم ما روی گلی که خوردیم، 10 نفره است و بازی استاپ بوده، دو تعویض ما را دارد می‌بیند اما اجازه نمی‌دهد که تعویض انجام شود، در همان شرایط و در همان دقیقه ما گل را می‌خوریم.

* ما 11 نفره برنده شدیم و 10 نفره گل خوردیم!

افتخار می‌کنم به بچه‌های تیم، تیم 11 نفره ما بازی را 1-0 جلو بوده و تیم ما 10 نفره بوده که بازی 1-1 شده است؛ تیم 11 نفره ما تیم شیر بازی را 1-0 جلو بوده و با تیم 10 نفره ما مساوی کردند، با شاهکار داور و مجموعه‌اش مساوی کردند اما ما هیچ‌موقع تسلیم نمی‌شویم و تا هفته‌ی سی‌ام می‌جنگیم.

* فقط در زمین بلد هستیم که نتیجه بگیریم و جای دیگر کاری از ما بر نمی‌آید

تا هفته‌ی سی‌ام می‌جنگیم چون ما در زمین می‌توانیم حق‌مان را بگیریم و جاهای دیگر نمی‌توانیم کاری کنیم؛ این همان پرسپولیسِ حکومتی است که می‌گفتند؟ مشخص شد که ما حکومتی هستیم یا تیم‌های دیگر. ما کارمان را در مستطیل سبز دنبال می‌کنیم و آن‌جا نتیجه می‌گیریم، ما هرگز تسلیم نمی‌شویم و با همه چیز می‌جنگیم. یک خواهش دارم و اینکه تیم داوری باید راجع به قضاوت امروزش توضیح بدهد.

* این‌که دیر تعویض کردیم، نگاه یک هوادار معمولی است اما ...

ما خیلی با استراتژی و برنامه کارمان را جلو بردیم، یک اتفاق افتاد و بازیکن ما مصدوم شد، واقعا بازی در کنترل ما بود، بعد از این‌که آن‌ها روش بازی‌شان را عوض کردند، ما هم می‌خواستیم به روش بازی آن‌ها واکنش نشان بدهیم اما متاسفانه تیم داوری اجازه نداد. تیم داشت شکل کاری‌اش را جلو می‌برد، این شاید نگاه یک هوادار معمولی باشد که ما دیر تعویض کردیم، اما ما جریانات بازی را خیلی دقیق بررسی می‌کنیم و راجع به آن تصمیم می‌گیریم. آمدیم واکنش هم نشان بدهیم اما اجازه ندادند.

* استقلال هنوز بازی‌های سخت بیرون از خانه زیادی دارد

ما راجع به اتفاقی که افتاده صحبت می‌کنیم، راجع به گل تساوی که خوردیم؛ صحنه‌ی تاثیرگذاری بوده و بعد اگر من الان این صحبت را می‌کنم که حق‌مان را در زمین می‌گیریم چون الان هفته‌ی بیست و سوم است و 7 هفته‌ی دیگر مانده، فاصله‌مان 6 امتیاز است، ضمن این‌که تیم حریف بازی‌های سخت بیرون از خانه دارد اما من اگر راجع به داوری صحبت می‌کنم، بخاطر اتفاقاتی است که رخ داده، این‌که من می‌گویم در زمین حق‌مان را می‌گیریم، اتفاق آن را به عینه در زمین دیده‌ایم و نکات دیگر را هم که درباره‌ی تیم داوری گفتم.

1699270


* امیدوارم کسی از خارج این افتضاح را ندیده باشد!

این مربوط به باشگاه می‌شود که می‌خواهند از داور مسابقه شکایت کنند یا نه، درباره‌ی بخش دیگر سوالات هم امیدوارم که کسی از خارج نیامده باشد که این بازی و این افتضاح را ببیند! شما می‌توانید این هفته‌ها را کنار هم بگذارید تا ببینید داوری کدام سمت بوده است، تمام این هفته‌ها را کنار هم بگذارید، نمونه‌هایش خیلی نزدیک بوده، هفته‌های گذشته.

* ببینید داور چه کرد که یحیی به مرز انفجار رسید

نمونه‌های خارجی هم بوده که این اتفاق افتاده، اما شما ببینید زیر چه فشاری مربیان کار می‌کنند؛ آقای گل‌محمدی چرا اخراج شد؟ شما تاکنون چنین صحنه‌هایی از تیم ما دیده بودید؟ ایشان خیلی آرام هستند، اصلاً شما ببینید که چه اتفاقی افتاده که ایشان به مرز انفجار رسیده است. صحنه‌ای که بازی استاپ بوده، دو تعویض جلوی چشم داور هستند و ما می‌گوییم به زمین بروند اما داور بازی را شروع می‌کند!

* توپ به دست غلامی خورد اما داور واکنشی نداشت

من نمی‌گویم که یک مربی حق چنین رفتاری را دارد اما آنقدر فشار این بازی بالا بوده که این‌گونه شده است؛ شما ببینید که چه اشتباه فاحشی بوده، اجازه ندادند بازیکن ما وارد زمین شود، برای چه اجازه ندادند؟ خیلی صحنه‌های دیگر هم بود، توپ خیلی راحت به دست عارف غلامی می‌خورد، اما خیلی ساده از آن می‌گذرد و همان توپ به دست رضا اسدی برخورد می‌کند و داور آماده سوت زدن است. من خیلی دوست داشتم در این کنفرانس بنشینیم و سوالات فنی بپرسید و جواب بدهم، الان هم آماده‌ام و بپرسید، ولی اگر شروع صحبت‌هایم درباره‌ی داوری بود، چون خیلی فشار بود و واقعاً داور در حد این بازی نبود.

* استقلال فقط 10 دقیقه اول بازی خوب بود

مُد شده هر داوری که می‌خواهد خداحافظی کند، یک فینال یا دربی به او می‌دهند؛ نمی‌دانم واقعا. خیلی قشنگ‌تر می‌شود تقدیر و تشکر از داوران داشت! در بدنه‌ی بازی، در 10 دقیقه ابتدایی استقلال بهتر بازی کرد و 2-3 کرنر هم از ما گرفت و بهتر کار می‌کردند اما بعد از دقیقه 15 کاملاً مسلط بر بازی شدیم، از کانال‌های کناری بازی شکل گرفت و از زون 14 آن‌ها خیلی خوب استفاده کردیم.

* بازی با داور سطح بالا، کیفیت خیلی بهتری هم پیدا می‌کرد

حمله‌های موثرمان را از منطقه‌ی D دنبال می‌کردیم، در کانال‌های کنار خیلی خوب کار می‌کردیم، شما دیدید که در نیمه‌ی اول مهدی ترابی و میلاد سرلک که رأس داخل‌مان در این مثلث می‌شد، خیلی راحت از خط دفاعی‌شان رد می‌شدند و موقعیت‌سازی می‌کردند؛ شکل خوبی بازی داشت و فکر می‌کنم هم هواداران و هم خود شما اذعان دارید که بازی قشنگی بود؛ به نظر من با یک داور سطح بالاتر، کیفیت این بازی خیلی بالاتر می‌رفت.

* گاهی اوقات از نظر ذهنی ناخودآگاه بازیکنان عقب‌نشینی می‌کنند

بازی با در اختیار داشتن توپ خوب است، این‌که نمی‌گذارید حریف بالا بیاید و به سمت دروازه شما توپ بیاورد؛ اگر این بازی ادامه داشت واقعا هیچ‌جوری استقلال در 11 نفره به ما گل نمی‌زد، سازماندهی دفاعی‌مان، شیفت‌ها، عمق دفاع و حمله‌مان عالی بود، فاصله‌ی خطوط‌مان فوق‌العاده بود اما متاسفانه لحظه‌ای که تیم ما 10 نفره شد و تمرکزش کم شد، این اتفاق افتاد. اما این‌که می‌گویید شکل دفاعی داشتیم، نه اما طبیعی است که وقتی تیم شما جلو است، ناخودآگاه بازیکنان از لحاظ ذهنی عقب‌نشینی می‌کنند ولی دستور تاکتیکی از بیرون نبود.

* از پارسال‌مان بهتر نتیجه گرفتیم با این‌که ثبات نداشته‌ایم!

کی نتایج ما را برگردانده‌اند؟ این سوال‌تان بودار است. تیمی که 49 امتیاز کسب کرده، چگونه بازی‌هایش برگشته است؟ از هر بازی بیشتر از 2 امتیاز گرفته‌ایم، 23 هفته و 49 امتیاز. چگونه بازی‌های ما برگشته است؟ کدام بازی که شما اطلاع دارید و ما نداریم. سوال درباره‌ی مشکل کلین‌شیت خیلی با سوال درباره‌ی بازگشت نتایج فرق دارد، ما از پارسال امتیاز بیشتر جمع کرده‌ایم با این‌که خیلی از یارهای‌مان را از دست داده‌ایم. صحبت می‌کنند که پرسپولیس ثبات دارد، ببخشید پرسپولیس چگونه ثبات دارد، از خط دروازه نام می‌برم تا جلوی تیم و ببینید که چند بازیکن در این 2 ساله جدا شده‌اند. بعد صحبت می‌کنند که پرسپولیس ثبات دارد، به نظرم سوال، سوال خوبی نبود.


* تا لحظه‌ی آخر تسلیم نمی‌شویم و می‌جنگیم

راجع به قهرمانی پاک یا غیرپاک هیچ صحبتی ندارم، اصلاً وارد این موضوعات هم نمی‌شوم؛ گفتم که ما تا آخر تسلیم نمی‌شویم و می‌جنگیم، این‌که می‌گویید قهرمانی پاک، من اصلاً وارد این بازی‌ها نمی‌شوم و اصلا دوست هم ندارم و دنبال این حرف‌ها نیستم. خود مردم بهترین هستند و می‌توانند تشخیص بدهند، اما این‌که من بخواهم وارد این موضوع بشوم، خیر وارد این موضوع نمی‌شوم. ضمن این‌که پیشاپیش عید نوروز را هم به همه تبریک می‌گویم، اگر من ذره‌ای در شروع صحبت‌هایم تند رفتم، به خاطر این بود که واقعا نتیجه‌ی این بازی تحت‌تاثیر داوری بود وگرنه خیلی زیباتر می‌شد.

 

ویدئو: 248464

دیدگاه‌ها