کد خبر : 1815715 | 26 اسفند 1400 ساعت 13:16 | 26K بازدید | 3 دیدگاه

کره جنوبی و ایران؛ نبرد گران‌قیمت‌ترین تیم‌های آسیا

ویژگی مشترک تیم ملی کره جنوبی و ایران تعداد بازیکنان بسیاری است که در فوتبال اروپا دارند.

کره جنوبی و ایران؛ نبرد گران‌قیمت‌ترین تیم‌های آسیا

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم کره جنوبی و ایران چهارم فروردین دیدار برگشت خود در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی را برگزار خواهند کرد. 
پائولو بنتو، سرمربی کره برای این بازی هیونگ مین سون از تاتنهام، اوی جو هوانگ از بوردو، هی چان هوانگ از ولورهمپتون، وو یونگ جونگ از فرایبورگ و مین جائه کیم از فنرباغچه را به اردوی تیمش دعوت کرده است. 
نهمین دیدار از مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر در منطقه آسیا چهارم فروردین در ورزشگاه جام جهانی سئول به میزبانی کره جنوبی برگزار خواهد شد. 
ایران هنوز فهرست بازیکنانش برای این بازی را اعلام نکرده اما به احتمال زیاد بازیکنانی چون مهدی طارمی از پورتو، سردار آزمون از لورکوزن و علیرضا جهانبخش از فاینورد برای بازی برابر کره جنوبی به این تیم دعوت خواهند شد. 
بر اساس آخرین داده‌های سایت معتبر ترانسفرمارکت که به‌صورت تخصصی در زمینه نقل و انتقالات کار می‌کند، مهدی طارمی با عملکرد خوبی که در ماه‌های اخیر داشته توانسته ارزش خود را به 17 میلیون یورو برساند. این ستاره پورتو این فصل در 38 بازی موفق شده 18 گل به ثمر برساند و 16 پاس گل ارسال کند. 
مجموع ارزش طارمی و آزمون نزدیک به 42 میلیون یورو است و انتظار می‌رود که این دو بازیکن بتوانند خط حمله درخشانی در رقابت‌های جام جهانی قطر باشند و توجه بسیاری را به خود جلب کنند. 

1653505


در عین حال سون هیونگ مین با 80 میلیون یورو یکی از ارزشمندترین بازیکنان تاتنهام است و سردار آزمون پس از او در رده دوم قرار دارد. 
بر اساس داده‌های سایت ترانسفر‌مارکت، قیمت هیونگ مین از مجموع ارزش کل تیم ملی ایران که 78.6 میلیون یوروست؛ بیشتر است. 
گفته می‌شود که مجموع ارزش تیم ملی کره نیز نزدیک به 131.25 میلیون یورو است که باعث شده آنها گران‌قیمت‌ترین تیم در قاره آسیا باشند. ایران، ژاپن (77.35 میلیون یورو)، و استرالیا (35.85 میلیون یورو) در رده‌های بعدی قرار دارند. 
هوانگ هی چان از ولورهمپتون و لی کانگ این از مایورکا نیز جز 10 بازیکن گران‌قیمت در بین بازیکنان آسیایی هستند. هوانگ هی چان با 13 میلیون یورو در رده ششم ایستاده و لی کانگ این با 10 میلیون یورو در جایگاه دهم قرار دارد. 
کیم مین جائه از فنرباغچه با 9 میلیون یورو دوازدهم است و جانگ وو ینگ از فرایبورگ با 5.5 میلیون یورو در جایگاه شانزدهم ایستاده است. هوانگ اوی جو از بوردو نیز با پنج میلیون یورو بیستم است.

منبع: اسپورت چوسان

دیدگاه‌ها