کد خبر : 1813071 | 09 اسفند 1400 ساعت 19:30 | 30.7K بازدید | 1 دیدگاه

ریکانی بهترین بازیکن لیگ ایران است

منصوریان: روی حرف قلعه‌نویی نمی‌توان حرفی زد

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان علی‌رغم شکست تیمش به تمجید از مدیران باشگاه گل‌گهر و همینطور طالب ریکانی پرداخت که از زمین مسابقه اخراج شد.

منصوریان: روی حرف قلعه‌نویی نمی‌توان حرفی زد

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پس از دیدار برابر گل گهر و شکست  2 بر 1 برابر این تیم اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: بازی با کیفیتی بود و دلیل اصلی‌اش زمین خوب گل گهر بود. می دانستیم از بازی چه می خواهیم و خیلی زود به گل رسیدیم. می توانستیم بعد از گل اول یک گل دیگر هم بزنیم. گلر آنها خوش شانس بود. بازی پایاپایی بود و روی یکی دو غفلت گل خوردیم. عادت به باخت نداشتیم و اولین باخت ما پس از هشت هفته بود. با این حال شانس این را داریم که خودمان را در کمرکش مسابقات، آن بالا ببینیم.


او سپس با اشاره به اتفاقاتی که معمولا در رختکن تیمش بعد از بازی‌‎ها اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: به آقای قلعه نویی تبریک می گویم. تیم بسیار خوبی دارند. اما در بعضی از قسمت‌های بازی، بچه‌هایمان می‌توانستند خیلی بهتر فوتبال بازی کنند. الان یک جلسه روحی و روانی و فنی در رختکن داشتیم. ما بعد از هر بازی سریع یک جلسه کوچک می گذاریم، چهار روز دیگر باید با پرسپولیس بازی کنیم. از بچه ها راضی هستم. ما از ارتفاع منفی اینجا آمده ایم، اینجا اما ارتفاع بالاست. از دوندگی بی امان تیم راضی‌ام. وقتی با تیم های امیرقلعه نویی بازی می کنی، باید کار را تمام کنی. بعد از گل یک هیچ، می توانستیم دو هیچ کنیم. در نیمه دوم هم فقط یکی دو شانس در ضدحمله به تیم حریف دادیم، ولی خودمان شانس داشتیم که به گل برسیم.


بخش بعدی صحبت‌های منصوریان درباره عملکرد داوری و اخراج طالب ریکانی بود: در مورد داوری صحبت نمی‌کنم. من پیش از هر بازی تیم داوری را برای بازیکنانم آنالیز می کنم، ولی بچه‌ها از نوع داوری عرب براقی ناراحت بودند. می گفتند صحنه‌های 50 /50 را به سود حریف سوت می‌زند. روی صحنه طالب (ریکانی) اما فکر می کنم ضربه دومش اخراج داشت؛ ولی شاید کمی سخت‌گیرانه هم بود. با این حال نمی توانم در این مورد حرفی بزنم. داور از همه ما به صحنه نزدیک‌تر بود. در مجموع از عملکرد تیمم با افتخار دفاع می کنم. بچه ها بسیار خوب کار کردند. از بچه های تعویضی هم راضی هستم. متاسفانه طی هفته های اخیر مصدومیت ها و سرماخوردگی‌ها زور تیم‌مان را کم کرده.


سرمربی صنعت نفت آبادان پس از این صحبت‌ها به مصاف هفته بیست و یکم تیمش با پرسپولیس پرداخت و با اشاره به اهمیت این مسابقه افزود: با تمام قوا با پرسپولیس بازی خواهیم کرد، چون این بازی برای ما نقطه عطف است. ما از بازی پرسپولیس خواسته های متفاوت و زیادی داریم تا بچه هایمان را بلند کنیم. بچه ها اگر هفته آینده به پیروزی برسند، به سرمنزل می رسند و برای آنها عاقبت بخیری دارد. اصلا وقتی تیم‌های بزرگ را می‌بری، خیلی مهم است. گل گهر هم تیم خیلی بزرگی بود و اگر هفت امتیاز از این تیم کم نمی شد، ماجرا برای آنها فرق می کرد. در مجموع بازی پایاپایی بود و نمی گویم بدشانس، می گویم کم تلاش بودیم. من بوندس‌لیگا بازی کرده‌ام و اعتقادی به شانس ندارم. فقط تلاش، تلاش و تلاش و ...


از منصوریان در رابطه با صحنه مشکوک نیمه اول روی امین قاسمی نژاد پرسیدند که نیمکت گل گهر اعتقاد راسخ به خطای پنالتی داشت. او در واکنش به این سوال به گفت‌وگوی کوتاهی که با امیرقلعه نویی داشته، اشاره کرد و در پاسخ به آن گفت: من صحنه را ندیدم ولی با امیرقلعه نویی بین نیمه صحبت کردم. با توجه به اینکه رئیس ماست، بزرگ ماست، برادر ماست، سرور ماست و ....  حرفی که ایشان می گوید ما نمی توانیم چیزی بگوییم و کامنتی بگذاریم. ایشان بزرگ و افتخار ماست. من صحنه را ندیدم، ولی وقتی امیرخان می‌گوید پنالتی است، از همه زوایا فوتبال را بهتر از من می فهمد. بالاخره استاد و شاگرد هستیم. حالا داور پنالتی نگرفته. کم لطفی بوده به تیم شما (باخنده).


از منصوریان در رابطه با غیبت طالب ریکانی در مصاف با پرسپولیس پرسیدند که او با اشاره به ویژگی های هافبک مهاجم طراح تیمش به اهمیت این بازیکن اشاره کرد و او را بهترین بازیکن لیگ توصیف کرد: از جنس طالب در فوتبال ما دو سه تا هم نیست. فرض کنید اگر در استقلال و پرسپولیس باشد، تکیه گاه تیم خواهد بود؛ در سپاهان، تراکتور و گل گهر هم همینطور. ما آخرین مرحله توپ‌هایمان را به طالب ختم می‌کنیم. یک بازیکن بزرگ و بین المللی است. در تیم ما تاثیرگذاراست و یک لیدر و رهبر واقعی است. از اینکه او را نداریم، خیلی ناراحتم و کنار خط این ناراحتی من را دیدید. ایرادش این است که از این شماره 10 های کلاسیک است که ضربه زدن به بازیکن حریف را بلد نیست؛ مثل حدادی فر یا مبعلی و ... اکثر بازیکنان شماره 10 را ببینید، میل به خشونت ندارند، اما وقتی می روند انجام بدهند، اخراج می شوند؛ چون بلد نیستند. نمی توانیم از او چشم پوشی کنیم. تیم را رویش بنا می کنیم. امیدوارم بچه ها جای او را پر کنند. نمی توانیم بگوییم چه فوتبالیستی است. طالب تاپ ترین بازیکن لیگ ایران است. نه در تیم گل گهر و نه در تیم های دیگر هیچ بازیکنی مثل طالب کیفیت ندارد. همه سعی می کنند خوب باشند ولی طالب از همه بالاتر است و یک ضربه پای چپ مرگبار هم دارد که از هر جا بخواهد می زند. امروز هم رفت بزند که 5 نفر رفتند روی پایش. جوانی که می خواهد جای او بازی کند، کار سختی دارد و امیدوارم بتواند بار او را به دوش بکشد.


بخش پایانی صحبت های منصوریان تمجید از امکانات باشگاه گل گهر سیرجان و ورزشگاه قاسم سلیمانی بود و در اینباره گفت: سومین بار است که می گویم؛ اینجا می گویم، در اصفهان و اهواز می گویم. که آن کسانی که باعث ایجاد این امکانات شدند، باید دست و صورتشان را بوسید. ما امروز اینجا لذت بردیم. در ظرف هشت ماه استادیوم ساختید. وقتی رختکن در خورد نام ایران است، آدم لذت می برد. امیدوارم همه باشگاه ها همینطور باشند. نمی دانم باید از چه کسانی تشکر کنم، فکر می کنم باید از مسئولین بلندپایه گل گهر تشکر کنم. آدم کیف می کند. جایی که سیصد هزار نفر جمعیت دارد، امکاناتی برای 18 میلیون نفر می بینید. تشکر می کنم و خسته نباشید می گویم.

دیدگاه‌ها