کد خبر : 1812679 | 07 اسفند 1400 ساعت 20:42 | 110.8K بازدید | 90 دیدگاه

قهرمانی ما مثل برخی از قبل تعیین شده نیست

حمله آجورلو به نظام‌وظیفه؛ بلد نیستید،‌ به خانه بروید!

مدیرعامل باشگاه استقلال می‌گوید درباره قهرمانی تیمش با هیچ کس تعارف ندارد و کوتاه نمی‌آید.

حمله آجورلو به نظام‌وظیفه؛ بلد نیستید،‌ به خانه بروید!

به گزارش "ورزش سه"، مصطفی آجورلو در نشست هم اندیشی با پیشکسوتان باشگاه استقلال صحبت‌های مهمی را درباره مسائل مختلف پیرامون استقلال بر زبان آورد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:
**نباید چیزی بگویم به وحدت استقلال آسیب بزند
من قبلاً هر چه می‌خواستم می‌گفتم، اما اینجا باشگاه استقلال است، اول باید به من بگویند که چه بگویم! اینجا باید مراقب باشم چیزی نگویم که به وحدت و اتحاد تیم استقلال آسیب بزند.
**اوایل کسی ما را باور نمی‌کرد
چیزی که استقلال را به این نقطه رسانده، آرامش است و حمایت تک تک شما پیشکسوتان و هواداران عزیز. در هفته های اول کسی باور نمی‌کرد انرژی مثبت استمرار داشته باشد. اول خودمان باور کردیم و کم کم دیگران باور کردند که موفقیت ها پایدار است.  برای قهرمانی 11 بازی دیگر داریم و با آرامش باید جلو برویم. نه یک جام که باید به هر دو جام فکر کنیم. 
**شب و صبح و ظهر مانع ایجاد می‌کنند
حدودا 40 سال است در حوزه های مختلف کار کردم، اما سخت‌ترین دوران را در این چند ماه در استقلال گذراندم. شب که می‌خواهی بخوابی یک مانع ایجاد می‌کنند،‌ صبح که بیدار می‌شوی یک مانع و ظهر هم یک مانع دیگر. چه کسی؟ آنهایی که می‌خواهند استقلال قهرمان نشود. ما که نباید آتش بیار معرکه شویم چون همه این کار را می‌کنند.
**به وریا گفتم استقلال از همه چیز مهم‌تر است
امروز صبح که وریا را به دفترم دعوت کردم و او آمد، گفت خیلی سوال دارم. گفتم پاسخ می‌دهم؛ فقط یک مساله، به نظر شما استقلال از همه ما مهم‌تر نیست؟ گفت بله. 
**کوتاه نمی‌آیم، این استقلال باید قهرمان شود
این استقلال باید قهرمان شود و این موضوع اصلی برای من است. درباره‌اش با هیچ‌کس کوتاه نخواهم آمد. نه درباره بازیکن، نه کادرفنی، نه هوادار، نه رقیب، نه کسانی که چوب لای چرخ می‌گذارند. ابدا کوتاه نمی‌آیم. این تیم به لطف خدا باید قهرمان شود. 
**قهرمانی ما را مثل بقیه تعیین نکرده‌اند!
برخی ممکن است در فضای مجازی بگویند تعیین کرده‌اند که استقلال قهرمان شود. نه، ما مثل بقیه نیستیم که تعیین کنند! ما خودمان در زمین فوتبال بازی می‌کنیم و 3 امتیاز را می‌گیریم. بلدیم برد بیاوریم، تجربه کردیم.

 

1694603


**بسته بودند که استقلال به آسیا نرود
قهرمانی، مهم‌ترین خواسته هوادار است که من به‌عنوان خدمت‌گزار این عرصه هرگز اجازه نمی‌دهم کسی به آن خدشه وارد کند. چه بیرونی‌ها و چه دوستان خودمان در داخل. ممکن است زمانی که من نیامده بودم،‌ بسته بودند تا تیم استقلال به لیگ قهرمانان آسیا نرود؛ ما آمدیم و مزاحمت ایجاد کردیم، چون این را بسته بودند!
**به دنبال رکورد امتیاز آوری در تاریخ هستیم
امروز ما با آرامش خود به تیم، به فرهاد مجیدی و تک تک بازیکنان باید کمک کنیم تا 11 بازی بعد را هم برایمان امتیازهایی را بیاورند که اولین بار در جدول ایران به دست می‌آید و نام قهرمان با آن امتیاز به ثبت برسد. 
**به فرهاد گفتم باید 75 امتیاز بگیری
من روز اول که با فرهاد جلسه داشتم، به او گفتم 90 امتیاز در لیگ وجود دارد، 75 امتیاز را می‌خواهم؛ برو کسب کن. فوتبالی می‌خواهم، نه مثل دیگران. پس به کمک هواداران و پیشکسوتان نیاز دارم.
**اراده‌مان را به شما تحمیل کردیم
آنقدر برایم در این چند ماه مشکل ایجاد کردند که مایل نیستم توضیح بدهم. ولی این را بدانند، تیم ما و هواداران‌مان از مشکلات و موانع پیش رو قوی‌تریم. باور کنید قدرتمندیم. اراده‌مان را به شما تحمیل کردیم و بازهم می‌کنیم.
**مشکل سربازی درست کنید و نکنید؛ قدرتمند هستیم
چه برای ما مشکل سربازی ایجاد کنید، چه نکنید ما قدرتمند هستیم. وقتی صبح از خانه‌ام بیرون می‌آیم، آیا به کلانتری محل می‌روم و می‌پرسم آیا من از چراغ سبز می‌توانم رد شوم؟ معلوم است که باید رد شوم. آیین نامه‌ای که می‌گوید بازیکن در سطح ملی تا 30 سالگی به خدمت نرود؛ مشخص است. بازیکن من به تیم ملی دعوت شده و نامش در فیفا رجیستر شده، چرا نمی‌گذارید در تیمش باشد؟ 28 ساله است و قانون می‌گوید تا 30 سالگی مشکلی ندارد. چرا این کار را می‌کنید؟
**دستور بالاترین مقام را گرفتم، اما می‌خواهم قانونی باشد
من پیش آقای اشتری رفتم، با آقای مهری صحبت کردم؛ من دستور بالاترین مقام را گرفتم؛ اما به دنبال قانون هستم. مثل برخی دیگر دنبال بی قانونی نیستم تا هر کار خواستم بکنم. هویت من قانون است.
**مگر قانون را با فضای مجازی می‌سنجید؟
چرا کسی صدایش بلند نمی‌شود تا بگوید آقای آجورلو بیا تا توجیهت کنم؟ بگوید حرفت غیرقانونی است. چرا در اتاق‌های دربسته تصمیم می‌گیرید؟ چه کسی به شما چنین مجوزی داده تا درباره حقوق 35، 40 میلیون جمعیت در اتاق‌های در بسته تصمیم بگیرید و بگویید چون ممکن است فضای مجازی به ما حمله کند، باید این‌طور باشد. مگر قانون را با فضای مجازی می‌سنجید؟ قانون، قانون است. 
**به فرمایش آن بزرگوار روی پیشواز موبایل‌تان عمل کنید
شما که روی پیشواز تلفن‌تان فرمایش یک بزرگوار را گذاشتید که از قانون حرف می‌زند، به قانون عمل کنید. نمی‌خواهد فرمایش او را روی موبایل بگذارید. من اجازه نخواهم داد که کسی فرصت‌های قانونی استقلال را در پشت درهای بسته با لابی ندهد. 
**لباسی که تن شماست، لباس قانونمندی است
مرادمند 28 ساله است، به تیم ملی دعوت شده، رجیستر بوده و این بازیکن تا 30 سالگی می‌تواند بازی کند. قانونی که خودتان نوشته‌اید را عمل کنید. چرا سکوت می‌کنید؟ چرا آقای مهری مسئولیتش را به آقای زاده‌کمند(رییس سازمان نظام وظیفه) می‌سپارد و می‌گوید ایشان اینطور می‌گوید؟ آقای دوستی، آقای علیزاده، آقای علیدوست؛ شما که می‌دانید من درست می‌گویم. مگر لباسی که برتن شماست، لباس قانونمندی نیست؟ چرا فکر می‌کردید من آجورلو از زور استفاده کرده و می‌روم هرکاری دلم می‌خواهم انجام می‌دهم؟ نه! 
**مرادمند تا 30 سالگی بازیکن استقلال است
درباره مرادمند می‌گویم که او تا 30 سالگی بازیکن استقلال خواهد بود ؛ البته به شرطی که قراردادش را تمدید کند. در این مدتی که قرارداد دارد بازیکن استقلال است. مختار است که قراردادش را تمدید کند یا نه. 
**چرا یزدانی را 8 روز زودتر فراخواندند؟
درباره آقای سیاوش یزدانی هم صحبتی نمی‌کنم. او 30 ساله است و قانون می‌گوید سرباز است ولی او از 8 اسفند سرباز است. چرا شما یکم اسفند او را خواندید؟ آقای دکتر سمیعی؛ مگر شما معاون حقوقی باشگاه نیستید؟ مگر مملکت صاحب ندارد؟ مگر قانون ندارد؟ چرا این بازیکن را 8 روز زودتر فراخواندند؟
**یزدانی را انداخته‌اید سپاه؛‌ کدام تیم برود؟
حالا اشکالی ندارد؛ او را کجا انداختید؟ سپاه. نقل و انتقالات که تمام شده، کجا باید برود؟ فجرسپاسی؟ نمی‌تواند برود. لیگ یک؟ سپاه که در لیگ یک تیم ندارد. باید به پادگان برود؟ من دستور بالاترین مقام را برای‌تان گرفتم که فرمودند کمک کنید. این کمک کردن است؟ او در کدام پادگان باید تنهایی تمرین کند تا تیم ملی از او بهره ببرد؟ 
**مگر مرجع تشخیص بازیکن ملی هستید؟
شما مگر مرجع تشخیص بازیکن سطح ملی هستید؟ هم فدراسیون فوتبال گفته و هم وزیر ورزش جناب آقای حمید سجادی اشاره کردند و نامه دادند. مرجع تشخیص بازیکن در سطح ملی فدراسیون و وزیر ورزش است. شما چه کسی هستید که تشخیص می‌دهید این بازیکن ملی هست یا نه؟ 
**صدای ما بلند است و نمی‌گذاریم بی‌قانونی اتفاق بیفتد
من می‌توانم 3 ماه از این بازیکن مواظبت کنم تا به تیم ملی هم برسد. قانون را بلد هستیم؛ وقتی از خانه‌ام بیرون می‌آیم و چراغ سبز را رد می‌کنم از کسی سوال نمی‌کنم. این قانون را هم بلدم و پیش همه رفتم. مگر می‌شود آقای زاده‌کمند قانون را وتو کند؟ صدای ما آنقدر بلند است که نگذاریم بی قانونی درباره استقلال اتفاق بیفتد. 
**به صداوسیما گفتم پول تبلیغ‌تان از فوتبال است
باشگاه استقلال پیشرو ادبیات جدید اقتصاد در فوتبال ایران هست و خواهد بود. می‌گفتند تبلیغات دور زمین اجرایی نمی‌شود؟ دیدید که شد. می‌گویند حق پخش صداوسیما نمی‌شود؟ می‌گویم می‌شود و می‌گیریم. به آقای جبلی، به آقای شهریاری و آقای نوری و مسئولان عرض کردم که این پولی که از تبلیغات صداوسیما درمی‌آورید، از اخبار است؟ از مستند است؟ از سریال‌های شبانگاهی است؟ یا از فوتبال است؟ مشخص است که از فوتبال است. چرا پول ما را نمی‌دهید؟
**دستگاه‌های نظارتی تهدید می‌کنند تا نتوانم پول بدهم
حق ما تضییع شده؛ چون گفتند پرسپولیس و استقلال تیم‌های دولتی در اختیار وزارت ورزش است. فکر کردید این خوب است؟ شما که پولی به ما نمی‌دهید، دستگاه‌های نظارتی هم می‌گویند چرا نشسته‌اید؟ چرا ایستادی؟ چرا فلان قرارداد را نبستی؟ بعد تیم‌های دیگر را می‌بینیم؛ 300 میلیارد و 400 میلیارد خرج کردند. من برای آنکه 10 درصد به تیمم بدهم، صبح تا شب باید بدوم و کار کنم، آن‌وقت مجموعه‌های نظارتی تهدید کنند تا نتوانم پول بدهم. بعد، نیم فصل نقل و انتقالات را ببینید. بازیکنان از کجا به کجا می‌روند و چه پول‌هایی می‌گیرند. 
**400 میلیارد از دولت می‌گیرید و می‌گویید رقابت سالم؟
این که عدالت نیست. یک باشگاه 400 میلیارد از معدن می‌گیرد، دیگری از فولاد و..؛ این‌طور که نمی‌شود. بعد می‌گویید رقابت سالم است؟ کجای این رقابت سالم است؟ بعد هم پشت صندلی جلوی دوربین بنشینید و بگویید ما تسویه حساب کردیم. بله، اگر پول دولتی را نگیرید که نمی‌توانید تسویه کنید! من باید تسویه کنم که بدهی‌ها روی هم انباشته می‌شود؟ طبیعی است که استقلال بدهکار است.
**باید استقلال را به اتاق شیشه‌ای ببریم
آمدیم و گفتیم استقلال را باید به اتاق شیشه‌ای ببریم. ما یک جا را می‌شناسیم؛ بورس و تابلو. قوانین و مقررات مشخص است. حاضر نیستیم بعد از 43 سال دوباره کاری را انجام بدهیم تا کار گره بخورد. نمی‌خواهم توضیح بدهم. بعضی دوستان حرف‌هایشان خوب است. آنچه ما را خانه شیشه‌ای می‌کند، این است که همه چیز من مشخص باشد. این فقط با خصوصی سازی اتفاق می‌افتد. باشگاه برای مردم است و نه برای صنف دیگری. 
**هوادار باشگاهش را می‌خواهد
برایم عجیب بود وقتی دیدم مسی که هویت بارسلونا بود با رفتن به باشگاه دیگری عکسش را پاک کردند. هوادار باشگاهش را می‌خواهد. اگر یک بازیکنی جای دیگری رفت، هوادار دنبال منفعت باشگاهش است. ما شکایت‌هایی داریم از بازیکنان سابق استقلال که به باشگاه‌های دیگر رفته‌اند و پول نگرفته‌اند. باشگاه استقلال را با آوردن مردم ثروتمند می‌کنیم. مردم اگر بیایند دیگر قدرت، اقتصاد و مکتب و فرهنگ باهم گره می‌خورد.
**15 اسفند جشن ملی خصوصی سازی است
جا دارد از برادر عزیزم، آقای قربانزاده رئیس خصوصی سازی تشکر کنم. ایشان پوست ما را کنده تا به یک نقطه برسیم. 15 اسفند جشن ملی ما است. این استقلال اگر برای مردم بود، اموالش را مصادره نمی‌کردند. چون به اسم دیگران بود این اتفاق افتاد. من از فرصت‌ها و تجارب استفاده می‌کنم. مردم از آنچه که دارند حتما استفاده خواهند کرد.

 

1694604


**من آخرین مدیرعامل منصوب وزارتخانه هستم
به دوستان گفتم آخرین مدیرعاملی هستم که کسی از دولت و وزارتخانه منصوب می‌کند. فرآیند خصوصی سازی، مدیر بعدی را تعیین می‌کند. من اینجا نیامدم که لحاف و تشک بیندازم و بمانم و هرکاری دوست داشتم برای خودم انجام بدهم. من آمدم تا کاری را انجام بدهم که ادبیات اقتصادی تغییر کند. اینجا هیچ کس مالک نیست؛ مالک مردم هستند. 
**همه در استقلال سهم دارند
هرکس پیشکسوت است، چه پیر و چه جوان و حتی بازیکنان فعلی ما همه سهامدار هستند؛ تدارکاتچی‌ها، مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، لیدرها و حتی خبرنگارهای استقلالی همه صاحب سهم هستند. آن سهمی که قانون مشخص می‌کند. مابقی را هم به قانون می‌سپاریم و فکر می‌کنم در این فرصتی که توفیق خدمت در استقلال به من داده شد بی بدیل‌ترین مقطع عمر من است که کار می‌کنم. در جاهای مختلفی کار کرده‌ام و اینجا اوج کاری است که باید برای یک فرآیند بزرگ به نام استقلال با بالای ۳۵ میلیون جمعیت، درست تصمیم بگیرم.
**توضیح درباره قیمت‌گذاری سرخابی‌ها
فرمودند که چرا قیمت کم است؟ بله. ما دعوا‌ها و قهرهایمان را کرده‌ایم. آقای دولتشاهی میانه رو است و من کمی تندتر هستم. گفتند بیا بشین صحبت کنیم گفتم نه. به یکی از دوستان کارشناس که سیستم قوه قضائیه آنها را فرستاده بود و آنجا بودند؛ گفتم شما تا به حال تجربه کار در ایران نداشتید که در مورد دو باشگاه که مردم پشتیان آن هستند، قیمت گذاری کنید؛ گفتم ملک، زمین، ساختمان را بلدید اما بگویید اگر یک شرکت ۳۵ میلیون هوادار داشته باشد، یک هوادارش چقدر قیمت دارد؟ قیمت و عدد ندارد. اما به من بگو اگر بخواهیم به هرکسی یک فرصت اقتصادی ۵۰۰ هزار تومانی بدهیم، چقدر می‌شود؟ ۱۷/۵ هزار میلیارد. چرا برای ما ۳۰۰۰ میلیارد ارزش گذاشتید؟ نگفتم یک میلیون یا 10 میلیون یا یک میلیارد. گفتم ۵۰۰ هزار تومان. قیمت اقتصادی که می‌خواهد در سال با ما کار‌ کند. با دارایی‌هایی که از‌ ما گرفتند حساب کنید. خدای من گواه است گفتم از ۳۰ یا نهایتا ۲۵ بگذارید.
**حداقل 2800 میلیارد قیمت داریم
اما یک شبه نمی‌شود همه راه را رفت. صلح حدیبیه هم که نوشته می‌شد، پیامبر اکرم گفت بسم الله آن را حذف کن و محمد رسول الله هم که نوشته‌اند حذف کن. چرا؟ با آن صلح امروز اسلام پایدار است. مرغ یک پا ندارد؛ تدبیر و سیاست و کاربلدی و کوتاه کردن مسیر هم دارد. می‌توانستم دعوا راه بیندازم؛ می‌شد آن طرف سال. از یک جا باید شروع کنیم. من عذرخواهی می‌کنم که باشگاه استقلال که قیمتش عدد ندارد، به یک عددی رسیده که این عدد حداقل‌ترین چیزی است که ما را به یک نقطه‌ای می‌رساند؛ حقیقت یابی. حقیقت یابی یعنی چی؟ یعنی شما می‌گفتید به باشگاه استقلال نیایید چون ما آب و چای و نان نداریم، الان ۳۰۰۰ میلیارد حداقل قیمت داریم. ۲۰۰ تا بدهکار هستیم، پس ۲۸۰۰ مانده ما است.
**آمده‌ام استقلال را به مالکانش بدهم و بروم
درست است که ما نباید امروز دعوا کنیم. حتما ما در این فرآید اقتصادی از تمام موانع می‌گذریم چون از همه قوی‌تر و بزرگتر هستیم. متولد ۱۳۲۴ هستیم. شما بدانید که با یک تاریخ نمی‌شود بازی کرد و من نیامده‌ام اینجا خانه‌ای برای خودم بسازم که بمانم. آمده‌ام به صاحبان و مالکانش بدهم و بروم و تولید پول کنم.

**می‌خواهیم به ساحل آرام مردم بیاییم
دوستی که ما را به جلسه دعوت کرده بود، گفت اگر این کار نشود من شنبه استعفا می‌دهم، گردن شما. می‌دانید چرا این کار را می‌کنند؟ هم خودش یک اراده‌ای دارد و هم اراده‌ای به او گفته این کار را بکن. من از آقای دکتر رئیسی و دکتر مخبر تشکر می‌کنم. از آقای خاندوزی، آقای سجادی تشکر می‌کنم که این تصمیم به این نقطه رسیده که ما ۱۵ اسفند بتوانیم جشن ملی بگیریم که آنچه که فکر می‌کردیم مال خودمان است را بدهیم. ما کشتی‌هایمان را آتش می‌زنیم و می‌خواهیم به دامن ساحل آرام مردم بیاییم که با چشم بینای خصوصی سازی، قوانین و مقرراتشان ما را ببینند و بسنجند.
**چرا از فرهاد مجیدی حمایت نکنم؟
من از آقای فرهاد مجیدی تشکر می‌کنم. من همیشه می‌گفتم چرا ما این فرصت را به مربیان دیگر که از خارج می‌آیند؛ می‌دهیم و چرا به مربیان جوان خودمان فرصت ندهیم؟ چرا من از ایشان‌ حمایت نکنم؟ کارشناس تلویزیونی به شبکه سه آمده و باید از استقلال حمایت کند اما می‌گوید تیم حریف که خیلی خوب بود و تیم ما هم حالا یک گلی زده است.‌ از چهره‌اش عصبانیت مشخص است. برادرم بگذر. هوای نفست را زمین بگذارد و به هواداران رحم کن؛ به هوادار جوانی و نوجوانی که در خانه نشسته و دنبال قهرمانی است؛ ما برای قهرمانی می‌جنگیم و نیاز به کمک شما داریم. 
**بلد نیستید، به خانه‌تان بروید
می‌دانید چرا حق قانونی من را در سربازی نمی‌دهند؟ می‌گویند از فضای مجازی می‌ترسیم. فضای مجازی مگر یک لشکر دارد؟ شما کجا هستید؟ من همیشه وحدت و آرامش را توصیه می‌کنم اما چرا مسئولینی که باید تصمیم قانونی بگیرند، می‌گویند که فضای مجازی را چه کار کنیم؟ اگر بلد نیستید به خانه‌تان بروید. قانون را باید اجرا کنید. مرادمند سرباز است و از نیروی دریایی زنگ زده‌اند می‌گوید بیا سربازی. می‌گویم شما برای سه میلیون و ششصد نفری که امروز غایب هستند مسیج می‌دهید بیا فلان جا خدمت کن؟ چرا می‌خواهید به استقلال آسیب بزنید؟ چرا می‌خواهید مثل سال‌های گذشته استقلال قهرمان نشود؟ اگر مدیران گذشته جان دفاع از حقوق باشگاه استقلال را نداشتند، من دارم. استقلال دو بازیکنش را از دست بدهد هم، قهرمانی‌اش گرفته نخواهد شد چون اراده بازیکنان استقلال است که قهرمان شوند و این خواسته در‌ مغز و جان بازیکن و کادرفنی و هوادار و پیشکسوت دیکته شده است.
**صدقه که نمی‌خواهید بدهید
یکی از این دو بازیکن قانونا سرباز است و ما هم به آن احترام می‌گذاریم و می‌گوییم اگر می‌خواهید یک بازیکن را سه ماه به پادگانی ببرید که تیم ندارد، به تیم ملی ایران و این جوان جفا کرده‌اید. قانون و فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش چه می‌گویند؟ تبعیت کنید. اینها که به بالاترین مقام نیروی مسلح نامه نوشتند که برای تیم ملی کمک کنید. خب کمک کند. صدقه که نمی‌خواهید بدهید، می‌خواهید قانون را رعایت کنید. 
**حاضر نیستم با بدهی استقلال را تحویل بدهم
ما عزممان را جزم کردیم و حاضر نیستم با بدهی اینجا را به مدیر بعدی تحویل بدهم. اگر کسی نیاید من می‌روم درِ خانه‌‌اش را می‌زنم و می‌گویم این سهامت. استقلال باید درِ خانه کسانی که زحمت کشیده‌اند را بزند و سهامش را بدهد. اینجا هیچ‌کس از قلم نمی‌افتد. همه هستند حتی هواداران و مربیان و تدارکاتچی و خبرنگار. همه باید حق خودشان را از استقلال پولدار ببرند. انشاالله که می‌برند. امیدوارم تک‌تک عناصر استقلال از این فرآیند اقتصادی بهره مند شوند.