کد خبر : 1811672 | 01 اسفند 1400 ساعت 15:57 | 5K بازدید | 4 دیدگاه

قانون سربازی باید برای همه یکسان باشد

حدادی‌فر: اسکوچیچ به‌عنوان لیدر خوب عمل کرده‌ است

ستاره سابق ذوب آهن به تمجید از شرایط تیم ملی فوتبال ایران پرداخته و این تیم را مستحق صعود به دور حذفی جام جهانی دانست.

حدادی‌فر: اسکوچیچ به‌عنوان لیدر خوب عمل کرده‌ است

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که بحث سربازی و کارت پایان خدمت بازیکنان لیگ برتری بازهم داغ است، سراغ قاسم حدادی فر رفتیم؛ بازیکنی که در ذوب آهن درخشید و برای گذراندن دوران سربازی اش راهی تراکتوری شد که در آن مقطع یک تیم نظامی بود. ستاره سابق ذوب آهن در این مورد گفت: من دانشجو بودم و درس می خواندم. بعد از یک مدت نتوانستم ادامه تحصیل بدهم و معافیت تحصیلی ام به پایان رسید. بازیکن ملی پوش بودم ولی در آن مقطع قرار شد که سرباز شوم. سرمربی وقت تراکتور آقای قلعه نویی بودند و خیلی خواستار این بودند که به تیم شان بروم. این اتفاق افتاد و با توجه به کسری خدمتی که داشتم حدود 10 ماه به عنوان سرباز، خدمت تراکتور بودم. در نهایت پایان خدمت گرفتم.

حدادی فر در مورد جدایی اش از ذوب آهن برای گذراندن دوران خدمت در تراکتور گفت: آن موقع زمانی بود که تیم ما داشت خوب نتیجه می گرفت و نیاز بود که باشم. این اتفاق برای من افتاد اگرچه دوست داشتم بعد از یک مدت فوتبال بازی کردن سرباز شوم. برای من خیلی سخت بود چون از بچگی این جا بزرگ شده بودم. بازیکن ملی بودم و همه چیز به بهترین شکل ممکن در حال رقم خوردن بود. بعد از این که یکی دو ترم مشروط شدم دیگر نمی توانستم ادامه تحصیل بدهم و از معافیت آن استفاده کنم. آن جا بود که گفتند از نیم فصل نمی توانی برای ذوب آهن بازی کنی. در نهایت تصمیم گرفتم بین ملوان و تراکتور در خدمت تراکتور باشم.

او در مورد اینکه ملی پوش شدنش در آن مقطع فرقی به حالش نکرد گفت: ملی پوش بودم و حتی چند بازی هم انجام دادم. آن موقع معافیت وجود نداشت و کسی که سرباز می شد با وجود ملی پوش بودن هم باید در تیم های نظامی بازی می کرد. مثلا ایمان مبعلی رفت و در تیم دسته اولی نیروی زمینی بازی کرد. حتی احسان حاج صفی بازیکن سپاهان بود و در تراکتور به عنوان سرباز بازی کرد.

حدادی فر در پاسخ به این سوال که چه نظری در مورد اتفاقات اخیر و موضوع سربازی بازیکنانی چون مرادمند و یزدانی دارد تاکید کرد: از ریز جریانات خبر ندارم ولی باید قانون برای همه یکسان اجرا شود. سربازی برای همه جوانان است و باید آن را پشت سر بگذارند.

هافبک سابق ذوب آهن در مورد شرایط  این تیم در لیگ بیست و یکم گفت: شرایط تیم ما در این چند وقت اخیر خوب نبود. چند باخت داشتند که باید آن را فراموش کنند. ذوب آهن بازی های حساسی مثل دربی اصفهان دارد که باید با کسب نتایج خوب در آنها دوباره به شرایط ایده آل برگردد. فکر می کنم که از نظر نفری ذوب آهن بازیکنان خوبی دارد و امیدوارم که با آنها شرایط در آینده بهتر شود. چون اگر این روند ادامه داشته باشد خطر سقوط احساس خواهد شد.

حدادی فر با اشاره به این موضوع که در پایان دوران فوتبالش، ادامه تحصیل را به عنوان برنامه بعدی خود تعیین کرده گفت: من الان مشغول درس خواندن هستم. بیشتر وقتم را صرف تحصیل می کنم و در کنار آن دانش فوتبالی ام را هم بالاتر می برم تا آینده خوبی برای خودم رقم بزنم.

او با تحسین عملکرد تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیم خیلی خوبی داریم که فوتبال خوبی هم بازی می کند. خیلی خوشحالم که یک نسل خوب را در کنار هم داریم. فکر می کنم که آقای اسکوچیچ به عنوان لیدر خوب عمل کرده و اعتماد به نفس و هماهنگی خوبی به بچه ها داده که این گونه خوب فوتبال بازی می کنند. من اعتماد به نفس را در تک تک بازیکنان می بینم. خیلی خوب همدیگر را پیدا می کنند، خیلی خوب موقعیت سازی می کنند و یک نسل خوب هستند که انشالله با سازماندهی خوب می توانند از گروه صعود کنند. باید فدراسیون تدارک خوبی برای جام جهانی بدهد تا تیم با یک سازماندهی خوب برای اولین بار از گروه خود در جام جهانی صعود کند.