کد خبر : 1811548 | 30 بهمن 1400 ساعت 20:19 | 16.2K بازدید | 3 دیدگاه

مهندسیِ فرشید در برد حیاتی؛

پرواز تک‌نفره شجاع در آسمان دوحه!

ملی‌پوش ایرانی الریان با ضربه سر تماشایی دروازه یاران اسماعیلی را باز کرد، اما گل او همراه با امتیاز نبود.

پرواز تک‌نفره شجاع در آسمان دوحه!

به گزارش "ورزش سه"، شجاع خلیل‌زاده پس از بازی در کنار ستاره کلمبیایی الریان، نشان داده که نمی‌خواهد ارسال‌های تماشایی او را از دست بدهد و همیشه سعی کرده خود را در موقعیت گلزنی قرار بدهد تا سانترهای هم‌تیمی‌اش را تبدیل به گل کند و امشب مقابل العربی برای دومین بار طی فصل ۲۲-۲۰۲۱ این کار را انجام داد.

خلیل‌زاده در شبی که یکی از ۱۱ بازیکن اصلی الریان در مسابقه هفته نوزدهم لیگ ستارگان قطر مقابل العربی بود، در دربی ایرانی‌های لیگ ستارگان و تقابل با فرشید اسماعیلی که در ترکیب تیم حریف بود، توانست یک گل زیبا به ثمر رساند.

تیم الریان از ساعت ۱۷:۱۵ امروز در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه که تماشاگران زیادی از هر دو تیم در خود می‌دید، مقابل العربی قرار گرفت و یاران اسماعیلی در دقیقه ۹ با یک فرار سریع از جناح راست زمین و ارسال به محوطه جریمه، با ضربه سر یوسف المساکنی موفق به گلزنی شدند، اما شجاع پاسخ این گل را داد.

پنج دقیقه پس از اینکه یاران اسماعیلی به گل رسیدند، الریان صاحب یک ضربه کرنر شد که ارسال تماشایی خامس رودریگز از روی کرنر سمت چپ زمین را شجاع خلیل‌زاده با پرواز دیدنی، بالاتر از دو مدافع بلند قامت العربی و ضربه سر محکم تبدیل به گل کرد تا کار به تساوی کشیده شود.

العربی که نمایش هجومی‌تری نسبت به الریان داشت، در دقیقه ۱۸ با ضربه پنالتی آرون بوپنزا گل دوم را به ثمر رساند، اما باز هم حملات این تیم ادامه پیدا کرد و یاران شجاع سومین گل را در همان نیمه اول خوردند.

فرشید اسماعیلی که نمی‌خواست در تقابل با شجاع بیکار باشد، در دقیقه ۳۴ سانتر خطرناکی از روی کرنر انجام داد که قبل از رسیدن توپ به مهاجمان، خلیل‌زاده از مقابل تیرک اول توپ را به پشت محوطه جریمه دفع کرد، اما در موج دوم حمله العربی، پاس یوسف مفتاح را آرون گونارسون با شوت والی تبدیل به گل سوم تیمش کرد.

1692737

 

الریان در دقیقه ۴۸ پاسخ یکی از گل‌ها را داد، اما العربی روی یک حمله همه جانبه که فرشید اسماعیلی هم در آن نقش داشت و پایه‌گذاری کرد، توانست گل چهارم را بزند و خیال خود را برای گرفتن سه امتیاز راحت کند.

در دقیقه ۶۳ فرشید اسماعیلی با حرکت پا در پشت محوطه جریمه الریان توپ را به بوپنزا رساند که شوت فنی و تماشایی پای چپ این بازیکن به تیرک عمودی دروازه اصابت کرد و تبدیل به گل نشد، اما در ریباند سانتر یوسف مفتاح از سمت چپ و ضربه سر یوسف المساکنی، چهارمین گل العربی را به‌همراه آورد.

العربی که در تلاش برای کسب پیروزی و ماندن در کورس سهمیه آسیایی لیگ ستارگان قطر بود، در نهایت موفق به کسب پیروزی ۴ بر ۲ مقابل الریان شد تا ۲۹ امتیازی شود و با دو امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به الغرافه در رتبه چهارم جدول قرار بگیرد و یاران خلیل‌زاده هم با ۱۸ امتیاز در رده نُهم ماندند.

خلیل‌زاده که پیش از این در تمام مسابقات لیگ ستارگان قطر به میدان رفته و یک گل روی ارسال خامس رودریگز مقابل الوکره به ثمر رسانده بود، امشب هم با سانتر این ستاره کلمبیایی توانست دروازه العربی را باز کند؛ هرچند گل او امتیازی نداشت.

فرشید اسماعیلی نیز که روی دو گل تیمش مقابل الریان موثر بود، تا دقیقه ۸۶ این مسابقه در زمین حضور داشت و یازدهمین بازی فصل خود را انجام داد.

دیدگاه‌ها