کد خبر : 1810869 | 27 بهمن 1400 ساعت 10:35 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

با 176 گل باشگاهی

لیگ امارات نیز به تصرف مبخوت درآمد

علی مبخوت ستاره تیم ملی فوتبال امارات توانست با باز کردن دروازه الظفره، رکورد بهترین گلزن تاریخ لیگ این کشور را از آن خود کند.

لیگ امارات نیز به تصرف مبخوت درآمد

به گزارش "ورزش سه"، بازگشت علی مبخوت از مصدومیت طولانی و 60 روزه، در دو بازی گذشته الجزیره با حضور کوتاه مدت این بازیکن همراه بود ولی سرانجام او در دیدار روز گذشته تیم خود برابر الظفره، از ابتدا در ترکیب الجزیره قرار گرفت و موفق شد دروازه حریف را باز کند.

در این دیدار، الجزیره با 3 گل از سد میزبان خود گذشته که گل دوم این تیم را علی مبخوت ستاره تیم ملی فوتبال امارات وارد دروازه حریف کرد. گلی که باعث شد این بازیکن با به ثمر رساندن 176 گل، عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ امارات را از آن خود کند.

نکته جالب اینجاست که علی مبخوت در حالی در استادیوم الظفره این رکورد منحصربه‌فرد را به ثبت رساند که او نخستین گل خود در لیگ این کشور را نیز در سال 2009 در استادیوم الظفره به ثمر رسانده بود.

 

1691768

 

مبخوت با گلی که روز گذشته به ثمر رساند، از فهد خمیس بازیکن سابق الوصل عبور کرد. بازیکنی که طی سال های 1980 تا 1997 موفق به زدن 175 گل در لیگ امارات شده بود. پس از این رکوردشکنی، خمیس 60 ساله در پیامی که برای مبخوت ارسال کرده بود، رکوردشکنی او را تبریک گفت.

این دومین رکورد مبخوت است که طی سالهای اخیر به جا گذاشته شده است. او پیش از این در اکتبر 2019 موفق شد عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی امارات را نیز از آن خود کند. این بازیکن اکنون با به ثمر رساندن 79 گل برای امارات، در رده هفتم مشترک برترین گلزنان تاریخ فوتبال در رده ملی قرار دارد و به دنبال رسیدن به لیونل مسی 80 گله است.

دیدگاه‌ها