کد خبر : 1806997 | 07 بهمن 1400 ساعت 14:18 | 15.7K بازدید | 15 دیدگاه

او می‌توانست با مدیران باشگاه صحبت کند

افشین قطبی: استعفای یحیی کار خوبی نبود

سرمربی سابق تیم پرسپولیس درباره استعفای یحیی گل‌محمدی نظری متفاوت داده است.

افشین قطبی: استعفای یحیی کار خوبی نبود

به گزارش "ورزش سه"، افشین قطبی که پس از کار در شیجیاژوانگ کره جنوبی، حالا مشغول استراحت است، پس از مدت‌ها در رسانه‌ ایرانی حضور پیدا کرد تا با موهای سفید شده درباره فوتبال ایران اظهار نظر کند.

 

اگرچه بیشتر صحبت‌های او مربوط به تیم ملی و دیدار مقابل عراق بود اما آخرین جملات خود را به پاسخ درباره سوالی پیرامون استعفای یحیی گل‌محمدی اختصاص داد ‌و گفت که کارش درست نبوده و می‌توانست برای گرفتن امکانات بیشتر، با مدیرعامل صحبت کند.

 

این اظهارنظر قطبی واکنش‌های متفاوتی را در فضای مجازی داشته و گروهی از هواداران پرسپولیس انتقادهایی را به این سرمربی ابراز داشته‌اند.

 

* عراق را می‌بریم و صعود می‌کنیم
وقتی می‌بینیم که عراق نتوانسته در 6 بازی اخیرش یک برد داشته باشد و امتیازات و شانس کمی دارند که بتوانند سوم شوند؛ از طرفی مربی هم عوض کردند و پتروویچ را انتخاب کرده‌اند که دستیار ادوکات بوده، احساس می‌کنم ایران در خانه بازی را خواهد برد و به جام جهانی خواهد رفت.

 

* عراق دفاعی بازی خواهد کرد
آقای پتروویچ را خیلی خوب می‌شناسم؛ ایشان در ژاپن کار کرد و در سال ۲۰۱۱ مربی اوراوا بود و ما مقابل هم بازی می‌کردیم و بعد از اینکه ایشان ژاپن را ترک کرد، خیلی با آقای ادوکات همکاری کرده و در سال‌های اخیر در جاهای‌ مختلف کمک ایشان بوده است. فکر می‌کنم تفکر پتروویچ این‌طور خواهد بود که خیلی دفاع کند و پر شمار پشت توپ خواهد بود و بسته بازی خواهد کرد. سعی می‌کند یک امتیاز بیاورد و یک امتیاز برای ایشان پیروزی است. عراق در 10 سال اخیر نسل خیلی خوبی داشت اما نسل جدیدش نتوانسته خیلی موفق باشد. ما الان یکی از بهترین تیم‌های تاریخ ایران را داریم و می‌خواهیم با ضعیف‌ترین عراق در سال‌های اخیر بازی کنیم. جایگاه خیلی خوبی داریم و هنوز چهار بازی باقی مانده که سه تا از آنها در خانه است و فقط سه امتیاز لازم داریم که به جام جهانی برویم.

 

* باید برای ساخت یک تیم خوب برنامه‌ریزی کنیم
واقعا دیدگاه ما باید برای طولانی مدت باشد. باید فکر کنیم چطور می‌توانیم تیمی بسازیم که بتواند در‌ جام جهانی پیروزی بیاورد و به مرحله دوم صعود کند. دیدگاه ما باید بر این باشد و ساخت و برنامه ریزی و تلاش‌مان این باشد که یک تیم بسیار خوب بسازیم که بتوانیم در جام جهانی پیروز باشیم و به مرحله دوم برویم؛ موضوعی که در تاریخ فوتبال نتوانستیم انجامش بدهیم.

 

* اسکوچیچ باید به بازیکنان انرژی بدهد
مشکلاتی که الان تیم ملی دارد، مشکلاتی است که تمام تیم‌های ملی و باشگاهی مختلف‌ در دنیا دارند؛ ویروس کرونا در دو سال اخیر صدمات زیادی به برنامه ریزی‌ها زده و هیچ‌وقت یک مربی نمی‌تواند تشخیص بدهد کدام بازیکن می‌تواند بازی کند. ما در چین باید هر دو سه روز تست می‌دادیم و نمی‌دانستیم کدام بازیکن ممکن است بازی را از دست بدهد. از طرفی بازیکنان از جاهای مختلف باید به کشور برسند که بتوانند بازی ملی را انجام بدهد اما این تیم ملی به قدری عمیق است که ۱۹ بازیکن ما در کشورهای مختلف بازی می‌کنند و هر پستی دو سه بازیکن خیلی خوب داریم و برای همین مربی باید اعتماد به نفس نشان بدهد و با آرامش، به بازیکنان انرژی مثبت بدهد؛ ما نباید برای چهار بازی آینده استرس داشته باشیم و باید خیلی خوشحال باشیم که در این فضا هستیم و می‌توانیم این‌قدر زود به جام جهانی برویم.

 

* بازیکنان باید حرفه‌ای و با وجدان باشند
هر وقت پیراهن تیم ملی را می‌پوشی باید حرفه‌ای و جدی باشی و یکی از دلایل موفقیت تیم ملی این است که بیشتر بازیکنان تیم ملی ما در فضاهای حرفه‌ای بازی می‌کنند؛ وقتی این تعداد بازیکن لژیونر هستند و رقابت برای هر پست تا این حد زیاد است، بازیکن باید در تمام بازی‌ها جدی و با تمام وجدانش بازی کند. فکر می‌کنم بازیکنان خیلی باهوش هستند و می‌دانند یک موقعیت خیلی مثبتی دارند که بتوانند در جام جهانی بازی کنند و خودشان را در فوتبال بین المللی نشان بدهند. برای همین من هیچ نگرانی از این بابت ندارم که بازیکنان جدی وارد بازی نشوند و با تمرکز نباشند. بازیکنان صد در صدی بازی می‌کنند و نتیجه هم کسب خواهند کرد.


* می‌توانیم در‌ جام جهانی از گروه صعود کنیم
من این تفکر و احساس را دارم که ایران می‌تواند در جام جهانی از‌ گروهش صعود کند چون وقتی یک‌ تیمی را می‌سازی پست‌های مختلفی وجود دارد که اگر بهترین بازیکنان را در تیم داشته باشی و رقابت هم زیاد باشد تیم می‌تواند نتیجه بیاورد. الان بهترین گلر آسیا در تیم ماست، دفاع وسط‌هایمان همه خوب هستند، در وسط زمین بازیکنان زیادی داریم که می‌توانند در آسیا بهترین باشند؛ بهترین خط حمله هستیم و سه فوروارد داریم که نه تنها در آسیا بهترین هستند بلکه در سطح بین المللی هم خیلی خوب هستند. من این هفته بازی جهانبخش در فاینورد را دیدم؛ هم پنالتی ساخت و هم گل زد؛ او باعث برد تیمش شد و این برای من افتخار هست که یک بازیکن ایرانی در لیگ برتر هلند این‌طور بازی می‌کند.

 

* استعفای گل‌محمدی کار درستی نبود
همیشه مشکلات هست و وقتی در ایران هستی فکر می‌کنی شاید چمن در یک کشور دیگر سبز‌تر باشد ولی من در هفت کشور کار کردم و همه‌جا مشکلات مختلف بوده است. واقعا خوب نیست یک مربی استعفا بدهد. من آن زمان مجبور بودم که استعفا دادم ولی اگر آقا یحیی واقعا این کار را می‌کند که بتواند امکانات بیشتری برای تیمش بیاورد من فکر می‌کنم می‌تواند کار خیلی آسان‌تری انجام بدهد؛ با مدیران باشگاه و مسئولان صحبت کند تا بتوانند مشکلات را حل کنند. پرسپولیس یکی از بهترین‌ها در ایران و آسیا با هواداران پرشمار است و همیشه مربی و بازیکن باید سعی کنند احترام باشگاه و هوادارانش را نگه دارد.

دیدگاه‌ها