کد خبر : 1774846 | 29 مرداد 1400 ساعت 11:09 | 71.3K بازدید | 7 دیدگاه

عصبانیت هواداران و سردرگمی بازیکنان؛

دردسر کیت‌های جدید پوما: نشان باشگاه کو؟ (عکس)

پیراهن های جدیدی که پوما برای باشگاه ها طراحی کرده، بازیکنان را به دردسر انداخته است؛ بازیکن فنرباغچه پس از گلزنی برای تیمش قصد بوسیدن نشان باشگاه را داشت، اما هر چه گشت، پیدا نکرد.

دردسر کیت‌های جدید پوما: نشان باشگاه کو؟ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پیراهن های بدون نشان پوما پیش از این باعث نارضایتی و جنجال بین طرفداران شده بود، اما اکنون بازیکنان را نیز گیج کرده است.

 

سازنده پیراهن ها در این فصل از طرح های نواری برای بسیاری از تیم ها از جمله منچسترسیتی رونمایی کرده است. به جای نشان باشگاه روی سینه پیراهن مانند دهه های گذشته، پوما فقط نام تیمی را در آن محل درج کرده است!

 

طرفداران پیش از این از طراحی  لباس های جدید عصبانی و دلخور بودند، اما به نظر می رسد اکنون بازیکنان نیز دچار مشکل شده اند؛ در بازی فنرباغچه مقابل HJK هلسینکی در لیگ اروپا در خانه شب گذشته، بازیکن فنرباغچه پس از گلزنی قصد بوسیدن نشان باشگاه را داشت اما هر چه گشت اثری از نشان روی پیراهن خود پیدا نکرد!

 

1635583

 

1635582

 

1635581

 

1635579

 

 

تیم ترکیه ای در اولین بازی پلی آف خود گل محمد گوموشکایا 1-0 به پیروزی رسید، این بازیکن می خواست با بوسیدن نشان تیم در حضور هواداران گل خود را جشن بگیرد.


اما در حالی که هافبک 20 ساله سعی می کرد نشان باشگاه را روی پیراهن خود پیداکند، از جای خالی آن مات و مبهوت به نظر می رسید.گوموشکایا پیش از آنکه هم تیمی های خوشحالش او را در آغوش بگیرند، بدون اینکه در نهایت به موفقیتی برسد به دنبال یافتن نشان باشگاه بود.

 

1635575

 

"با این کیت های سوم جدید پوما نمی توانید نشان باشگاه را ببوسید!"

 

منچستر سیتی نیز یکی از پر طرفدارترین تیم هایی بود که پیراهن های جدید نواری که پوما آنها را "مترقی" می دانست، انتخاب کرد.

 

در پیراهن های سیتی و بسیاری از کیت های باشگاه های دیگر، نشان باشگاه هنوز روی کیت وجود دارد، اما در پارچه و در سراسر پیراهن بافته شده و تشخیص آن نسبت به جای سنتی نشان باشگاه ها روی قلب بازیکنان بسیار سخت تر شده است.

 

1635580

 

پیراهن های خارج از خانه تیم های تحت قرارداد پوما از جمله تیم های ملی سوئیس و ایتالیا در یورو 2020 نیز طرح مشابهی داشتند، هرچند ایتالیا همچنان نشان بسیار کوچکی داشت.

 

پوما با رونمایی از این طرح برای اولین بار توضیح داد که هدف آنها "به چالش کشیدن طرح های قراردادی قبلی، نوآوری و آوردن محصولات تازه به فوتبال" است.

 

آنها در بیانیه ای گفتند که این لباس "با تجدید نظر در تصویری که لباس های سنتی فوتبال ارائه می دادند، در رویکردی جدید با ادغام فرهنگ فوتبال و لباس های خیابانی، شیوه جدید از ابراز هویت باشگاه در جلوی پیراهن ایجاد می کند."

 

هواداران سیتی مخصوصا اصلا پیراهن های جدید این باشگاه را نپسندیده اند و در فضای مجازی مخالفت خود با طرح های جدید پوما را ابراز کردند.

 

1635576

 

"این بدترین کیتی است که من در تمام عمرم بدبختانه مجبور شدم ببینم. واقعا ناراحت کننده است که پوما جلسه ای درباره این داشته و همه به این طرح رای مثبت داده اند."

 

 

1635578

 

"من نمی خواهم جوری به نظر برسد که بیش از حد واکنش نشان می دهم یا چنین چیزی، اما این به طور قطع بدترین کیتی است که به عمرم دیده ام."


 

طرفداران بوروسیا دورتموند نیز از دیدن این طرح بسیار عصبانی بودند و پس از لو رفتن یکی از این پیراهن ها قبل از رونمایی رسمی آنقدر عصبانی شدند و اعتراض کردند که باشگاه پیشنهاد پوما را رد کرد.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها