کد خبر : 1772629 | 15 مرداد 1400 ساعت 07:34 | 119.4K بازدید | 3 دیدگاه

هرکول آملی ناکامی باتجربه ها را جبران کرد

روز پانزدهم المپیک؛ برنز شیرین بعد از دو شکست تلخ

روز پانزدهم المپیک با وجود حذف دو آزادکار، با برنز ارزشمند زارع در سنگین وزن پایان خوشی داشت.

روز پانزدهم المپیک؛ برنز شیرین بعد از دو شکست تلخ

به گزارش "ورزش سه"، بعد از یک روز تلخ و پر از شکست برای نمایندگان ایران در المپیک، در روز پانزدهم کشتی گیران ایرانی در اوزان 65 و 97 کیلو روی تشک رفتند. محمدحسین محمدیان که مشخص بود کار سختی در وزن 97 کیلو خواهد داشت و امیدوار بود در دور دوم با شکست عبدالرشید سعداله یف شگفتی آفرینی کند، قبل از رسیدن به تانک روسی در همان گام اول باخت را متحمل شد. با توجه به شکست رقیب گرجستانی محمدیان برابر سعداله یف، آزادکار وزن 97 کیلوی ایران خیلی زود از جدول مسابقات حذف شد.


همچنین مرتضی قیاسی هم در وزن 65 کیلوگرم در گام اول حریف تونسی را از پیش رو برداشت تا به یک چهارم نهایی برسد. این کشتی گیر لرستانی در مبارزه دوم با باجرانگ هندی و در شرایطی که پیش بود، ضربه فنی شد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. او تنها امیدش فینالیست شدن کشتی گیر هندی بود تا به جدول شانس مجدد برود، اما این اتفاق هم رخ نداد و باجرانگ در نیمه نهایی شکست خورد تا حکم حذف دومین آزادکار ایرانی هم امضا شود.


اما امیرحسین زارع که دیروز در نیمه نهایی مقابل گنو پتریاشویلی از گرجستان در وزن 125 کیلوگرم باخت، امروز برای کسب مدال برنز مقابل رقیب چینی روی تشک رفت و با اقتدار و نتیجه 5 بر صفر به برتری رسید تا پایان خوشی را با به گردن آویختن مدال برنز برای کشتی آزاد ایران در المپیک توکیو رقم بزند.


در ادامه نتایج آزادکاران ایرانی در روز پانزدهم المپیک را لحظه به لحظه می خوانید:

 

1631757

 

16:01: بدین ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران که 6 نماینده در المپیک توکیو داشت، با یک مدال نقره حسن یزدانی و یک برنز امیرحسین زارع به کار خود پایان داد. این نتیجه ای ضعیف تر نسبت به دوره قبلی المپیک و البته تیم ملی کشتی فرنگی است. شاگردان بنا در این دوره یک طلا و یک برنز کسب کرده بودند. همچنین آزادکاران در دوره قبلی المپیک یک طلا، یک نقره و یک برنز به دست آورده بودند.

 


 

1631756

 

15:51: امیرحسین زارع که دیروز هم نمایش خوبی در سنگین وزن کشتی آزاد داشت، امروز برای کسب مدال برنز به مصاف "ژی وی دنگ" دارنده مدال های نقره و برنز جهان از چین قرار گرفت و با ارائه یک کشتی هجومی 5 بر صفر برنده شد. زارع موفق شد مدال برنز المپیک توکیو را از آن خود کند و دومین مدال آور کشتی آزاد ایران بعد از حسن یزدانی لقب بگیرد.

 


 

1631709

 

14:04: در حالی که آزادکاران ایرانی هنوز کارشان در توکیو ادامه دارد، تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با 5 نماینده در المپیک توکیو شرکت کرده بود و توسط محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم به مدال طلا، محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز و محمدعلی گرایی و امین میرزازاده در اوزان 77 و 130 کیلوگرم بعنوان پنجم دست یافته بود، ظهر امروز از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور بازگشت. سید جلال عسگری دبیر فدراسیون کشتی، قاسم رضایی قهرمان المپیک، خانواده های کشتی گیران و جمعی از مردم و علاقمندان به کشتی در مراسم استقبال از ملی پوشان فرنگی حضور داشتند.

 


 

1631704

 

13:45: کمیته ملی المپیک اعلام کرده پاداش ارزی حسن یزدانی را با وجود شکست این کشتی گیر در فینال، معادل مدال طلا پرداخت کرده و به او 10 هزار یورو در دهکده بازی ها اهدا کرده است. کمیته ملی المپیک دلیل دو برابر شدن پاداش یزدانی را در راستای احترام به افکار عمومی و تجلیل ملت از رشادت و تلاشهای این کشتی گیر عنوان کرده است.

 


 

13:05-اکبر فلاح قهرمان سابق کشتی جهان : بار ورزش روی یزدانی و کشتی بود، آنها واقعا له شدند. وقتی یزدانی قهرمان دنیا می‌شود می‌بینیم ایرادات فنی هم دارد اما زمانی که طلا می‌گیرد همه یادشان می‌رود این ایرادات را برطرف کنند. گارد گرفتن حسن یزدانی ایراد داشت، او زیرگیری نمی‌کرد این است که ما ایرادات فنی را نگرفتیم و وقتی یزدانی باخت دیدیم که هم ایراد تکنیک دارد و هم تاکتیک.

 


 

13:00-انتقاد منصور برزگر سرمربی سابق تیم ملی کشتی از کادرفنی تیم کشتی در المپیک:نمی‌توانم همه چیز را بگویم اما کشتی‌گیران ما مشکل دفاعی داشتند. بچه‌های ما دفاع ندارند. پاها خیلی ضعیف است و ورزشکاران نمی‌توانند خوب کار کنند. سنگین وزن ما اگر بلد بود خوب خیمه بزند می‌توانست راهی فینال شود. مثالی هست که می‌گوید خیمه خوب از برادر خوب بهتر است. شاید اگر زارع آموزش درست می‌دید می توانست بهتر کار کند.(فارس)

 


 

1631674


12-55- علیرضا دبیر،رییس فدراسیون با تجربه کسب طلا از المپیک در جایگاه ویژه،او از همه بهتر می داند تیم اعزامی کشتی در رشته آزاد کمی مشکل بدنی داشت و تیم ایران برای  کسب مدال طلا تنها به  حسن یزدانی امید داشت.دبیر برای بازگشت ایران به دوران اوج کار زیادی در فدراسیون کشتی خواهد داشت.

 


 

1631675

 

12:50- غلامرضا محمدی در حالی زیر شدیترین انتقادات قرار دارد که اتخاذ تاکتیک او برای  حسن یزدانی برابر تیلور آمریکایی  18ثانیه کم آورد.بزرگان جهان در این رشته نحوه مبارزه یزدانی با تیلور بی قرار را پسندیدند.هر چند محمدی و تیمش نتوانستند برای ایران طلا کسب کنند.

 


 

 

1631676

 

12:45- مرتضی قیاسی در حالی که با نتیجه دو بریک از حریف هندی عقب بود با ضربه فنی مغلوب حریف هندی خود شد تا رویای طلا در کشتی آزاد برای ما تمام شود.سرعت رشد هندی ها در رشته آزاد در این سالها بیش از گذشته شده است و این زنگ خطری بزرگ  برای کشتی ایران است که چندین سال است به تک ستاره ها چشم دوخته است.

 


 

1631580

 

09:01: این جدول اسامی کشتی گیران راه یافته به مرحله نیمه نهایی اوزان ۶۵ و ٩٧ کیلوگرم را نشان می دهد؛ جایی که نام هیچ کشتی گیر ایرانی به چشم نمی خورد.

 


 

1631578

 

8:50: مرتضی قیاسی در دور یک چهارم نهایی و در حالی که تا حدود یک دقیقه مانده به پایان کشتی از باجرانگ هندی پیش بود، روی یک غافلگیری ضربه فنی شد. حالا قیاسی باید منتظر دیدار نیمه نهایی باجرانگ و حاجی علی اف باشد تا در صورت برتری کشتی گیر هندی، فردا در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز تلاش کند.

 


 

08:12: با توجه به شکست اودیکادزه گرجستانی برابر عبدالرشید سعداله یف در دور یک چهارم نهایی وزن 97 کیلو، محمدحسین محمدیان فرصت حضور در شانس مجدد را از دست داد و وداع زودهنگامی با المپیک توکیو داشت.

 



08:11: باجرانگ دارنده مدال نقره جهان از هند در وزن 65 کیلو از سد امازار آکماتالیف از قرقیزستان گذشت و رقیب قیاسی در دور یک چهارم نهایی شد.

 


 

1631572

 

7:58: مرتضی قیاسی در دور نخست وزن 65 کیلو مقابل برابر «هایتهم داخلاوی» از تونس قرار گرفت. آزادکار ایرانی بعد از 6 دقیقه مبارزه سخت 5 بر یک برنده شد و به یک چهارم نهایی رسید.

 


 

7:51: زارع امروز در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز المپیک توکیو باید با "ژی وی دنگ" از چین کشتی بگیرد. این مبارزه تقریبا حدود ساعت 15 به وقت تهران برگزار خواهد شد.

 


 

1631570

 

7:10: محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم و در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل "الیزبار اودیکادزه" از گرجستان با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد و موفق به صعود به یک‌چهارم نشد. او باید منتظر صعود این کشتی گیر گرجستانی به فینال باشد تا بلکه به جدول شانس مجدد راه پیدا کند.