کد خبر : 1770861 | 06 مرداد 1400 ساعت 12:20 | 55.4K بازدید | 0 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک؛

تنیسور معروف روس داشت می‌مرد! (عکس)

گرما و رطوبت هوا در توکیو کار ورزشکاران و به خصوص تنیسورها را سخت کرده است و اعتراضات در این زمینه ادامه دارد.

تنیسور معروف روس داشت می‌مرد! (عکس)

 

به گزارش "ورزش سه"، دنیل مدودف، تنیسور شماره دو جهان، روز چهارشنبه صراحتا شرایط تنیس در توکیو را خفه کننده ارزیابی کرد. این تنیسور روس که به وضوح از شرایط ناراحت بود به داور گفت که می تواند مسابقه خود را به پایان برساند اما می خواهد بداند که اگر بمیرد چه کسی مسئولیت مرگش را بر عهده خواهد گرفت!

هفته گذشته مدودف اولین کسی بود که به دلیل شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب خواستار به تاخیر افتادن آغاز رقابت های تنیس در بازی های المپیک توکیو شد و تنیسور شماره یک جهان نواک جوکوویچ نیز از درخواست مدودف حمایت کرد.

 

در رقابت های روز چهارشنبه مدودف در زمین اصلی آریاکه پارک برابر فابیو فوگینی ایتالیایی بازی کرد و در تمام طول مسابقه با مشکل روبرو بود.

این تنیسور 25 ساله در دادگاه یک وقت استراحت پزشکی گرفت و همچنین در چند مورد دیگر با مربی اش تماس گرفت.


داور بازی نیز به شدت نگران حال تنیسور روس بود و از مدودف پرسید آیا حالش خوب است؟

 

مدودف در پاسخ گفت: "خوبم. می توانم مسابقه را تمام کنم اما ممکن است بمیرم. اگر بمیرم آیا ITF (هیئت حاکمه فدراسیون بین المللی تنیس) مسئولیتش را بر عهده می گیرد؟"

سیاست ITF در مسابقات در آب و هوای نامطلوب اجازه داد تا بین ست دوم و سوم یک وقت استراحت 10 دقیقه ای به تنیسورها، در صورت توافق هر دو بازیکن، داده شود و مدودف از این زمان برای گرفتن یک دوش آب سرد استفاده کرد.

 

مدودف گفت که امروز مرطوب ترین روز توکیو تا به اینجای رقابت ها بوده است و افزود: "حتی از همان ست اول هم من احساس کردم که نمی توانم خوب نفس بکشم. به همین دلیل بود که با دکتر تماس گرفتم. احساس می کردم که دیافراگمم مسدود شده است.

 

1628164

 

1628163

 

1628162

 

1628161

 


و بعد در ست دوم فقط چشمانم سیاهی می رفت. بین هر امتیاز نمی دانستم چه کار کنم تا حال بهتری داشته باشم. مثل این بود که داشتم خم می شدم و نمی توانستم نفس بکشم. آماده بودم که لحظه بر زمین بیفتم. "

 

در حالی که مدودف گفت "خوش شانس" بوده که حالش بهتر شد و توانست مسابقه خود را ادامه دهد و صعود کند، پائولا بدوسا از اسپانیا اما به دلیل حال بدش مجبور به انصراف شد.

 

بدوسا در جریان مسابقه خود مقابل مارکتا فوندروسووا از جمهوری چک در زمین شماره چهار به شدت به دلیل گرما و رطوبت هوا دچار مشکل شد و به یک وقت پزشکی طولانی نیاز پیدا کرد. اما او نتوانست به اندازه کافی خوب شود که به بازی ادامه دهد و با صندلی چرخدار زمین بازی را ترک کرد.

 

ITF تایید کرد که بدوسا به دلیل ناخوشی از بازی کنار رفته است.

دیدگاه‌ها