کد خبر : 1766184 | 15 تیر 1400 ساعت 12:22 | 19.2K بازدید | 0 دیدگاه

در 10 سالگی آقای گل شدم، نمی‌دانم چرا در شاهین بازی نمی‌کردم

ناگفته‌های طارمی از زمان حضور در فوتبال بوشهر

مهدی طارمی مهاجم بوشهری تیم ملی فوتبال و باشگاه پورتو، پس از فصل درخشانی که پشت سر گذاشت، به صحبت درباره زمان حضور در زادگاهش پرداخت.

ناگفته‌های طارمی از زمان حضور در فوتبال بوشهر

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی مهاجم بوشهری پورتو فصل بسیار خوبی را در پرتغال و فوتبال اروپا سپری کرد. او همچنین در موفقیت تیم ملی جهت راهیابی به دور اصلی و پایانی رقابت های مقدماتی جام جهانی، نقش ویژه ای داشت. بازیکنی که موفق شد زیباترین گل فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر برساند.


طارمی چند روز پیش و در تعطیلات تابستانی خود، راهی زادگاهش در شهر بوشهر شده بود. او که فوتبالش را از رده های پایه تیم های بوشهری از جمله برق، ایرانجوان و شاهین آغاز کرده بود، درگفتگویی که با برنامه شونشینی شبکه بوشهر داشت، به سوالاتی درخصوص زمان حضورش در این شهر و تیم های بوشهری پاسخ داد.

 

* در 6 سالگی با افراد بزرگتر از خودم بازی می کردم
فکر می کنم در سن 6 یا 7 سالگی در رده های زیر 10 سال اولین بازی رسمی خودم را انجام دادم. من نسبت به سایر بازیکنان کم سن و سال تر بودم. برادر من نیز و دو نفر از دوستانم بازی می کردند. در آن سال بازی کردم ولی یادم نمی آید که گل زده ام یا نه. 

 

* در برق بوشهر آقای گل شدم
در تیم هیئت فوتبال بوشهر بودیم و وقتی که به سن 10 سالگی رسیدم، آقای گل شدم. در آن زمان برای برق بوشهر بازی کردم و توانستم برای این تیم گلزنی کنم. برای تیم اداره برق بوشهر بازی کردم و زمین تمرین ما در قسمت برج بوشهر بود.

 

1619898

 

* اولین قرارداد رسمی من با ایرانجوان بود
فکر می کنم در سن 16 سالگی با تیم بزرگسالان ایرانجوان بوشهر نخستین قرارداد رسمی و مالی خودم را بستم. در حالیکه من در رده نوجوانان بودم ولی برای تیم بزرگسالان بازی کردم. ایرانجوان در لیگ دسته دوم حضور داشت و من به این تیم پیوستم.

 

* ناصر ابراهیمی و پدرم، مربیان من بودند
در آن زمان ناصر ابراهیمی مربی ایرانجوان بود و به تمرین می پرداختیم.. پدر خودمم نیز در آنجا کمک مربی بود. گودرز خرمزی نیز در آنجا حضور داشت. من با تیم بزرگسالان تمرینات زیادی انجام دادم ولی بیشتر برای تیم های جوانان و نوجوانان ایرانجوان بازی می کردم. در هفته های پایانی لیگ دسته دوم، ناصر ابراهیمی نیز از من درخواست کرد برای بازی به تمرینات اضافه شوم ولی باز هم این اتفاق رخ نداد و نتوانستم در 16 سالگی برای بزرگسالان ایرانجوان بازی کنم.

 

* هم تیمی هایم می گفتند چرا بازی نمی کنی؟
من در آن زمان که عضو شاهین بودم و این تیم در لیگ برتر بازی می کرد، خیلی کم بازی می کردم ولی یک گل در تهران به نفت زدم. من آن زمان خیلی خوب تمرین می کردم به نحوی که محسن ایران نژاد و عباس پورخسروانی به من می گفتند چرا مربی به تو بازی نمی دهد؟ 

 

* شرایط شاهین باعث شد در لیگ برتر بازی نکنم
ولی متاسفانه در آن زمان زیاد مرا بازی نمی دادند و شرایط شاهین نیز طوری نبود که ریسک کنند و به یک بازیکن جوان بازی دهند. من تمرینات خیلی خوبی را انجام می دادم و این اتفاق تا روز آخر نیز ادامه داشت و من با جدیت تمریناتم را ادامه می دادم ولی در نهایت 7 یا 8 بازی در آن فصل برای شاهین انجام دادم.

 

1619897

 

در ادامه این مصاحبه، پدر مهدی طارمی نیز درخصوص زمان حضور مهدی در شاهین به صحبت پرداخت:

 

* مربی تشخیص نمی داد که مهدی بازی کند
زمانی که شاهین در لیگ برتر بود، مهدی بازی نمی کرد. مربی شاهین در آن زمان تشخیص نمی داد به او بازی دهد. شاید چون سن مهدی کم بود. آن زمان حمید استیلی مربی شاهین بود و پیگیری کردیم که چرا به مهدی بازی نمی دهد. من برای دیدن استیلی به تمرینات تیم رفتم ولی او در آن زمان راهی تهران شده بود.

 

* دلیل بازی نکردن مهدی را از مرزبان پرسیدم
در آن زمان، آقای مرزبان به عنوان دستیار در آنجا حضور داشتند و از او خواستم درباره علت بازی نکردن مهدی صحبت کنیم که گفتند الان زمان تمرین است و بگذارید برای بعد. پس از تمرین به سراغ ایشان رفتم و گفتم چرا از طارمی که پست تخصصی او فوروارد است، استفاده نمی کنید؟ 

 

* از مرزبان خواهش کردم به مهدی بازی بدهد
من از او خواهش کردم فقط در تمرین 15 دقیقه از طارمی در پست خودش استفاده کند و اصلا نیازی به بازی رسمی نیست. به او گفتم مهدی از مهاجمی که از خارج از کشور آورده اید و ثابت بازی می کند، بهتر است. ایشان گفت باید آقای استیلی برگردند و در این خصوص صحبت می کنیم. در جلسه بعدی، مهدی در پست خودش و در خط حمله بازی کرد.

دیدگاه‌ها