کد خبر : 1763783 | 04 تیر 1400 ساعت 17:01 | 14K بازدید | 1 دیدگاه

همین ورزشکار 30 بار تستش منفی شده بود

واکنش هروی به دوپینگ کاراته‌کای المپیکی

سرمربی تیم ملی کاراته می گوید اشتباه یک پزشک باعث شده تا شاگرد او المپیک را از دست بدهد.

واکنش هروی به دوپینگ کاراته‌کای المپیکی

به گزارش "ورزش سه"، بعد از انتشار خبر مثبت شدن دوپینگ یکی از ورزشکاران المپیکی ایران که از رشته کاراته بوده، شهرام هروی، سرمربی تیم کاراته در یک گفت و گوی تلویزیونی به این موضوع واکنش نشان داد.


هروی در این باره گفت: متاسفانه یک بی اخلاقی صورت گرفته چون نامه ای که به ما زدند، خیلی محرمانه بود و هنوز چیزی قطعی نشده. فقط عنوان کردند اگر اعتراضی روی این موضوع دارید، اعلام کنید. ما هم کارهایش را در یک هفته اخیر انجام دادیم تا انشاله بتوانیم جلوی این محرومیت را بگیریم.


وی درباره چگونگی رخ دادن این ماجرا عنوان کرد: متاسفانه بازیکن ما بهمن ماه یک مشکل شخصی برایش آمده بوده و به پزشک خانوادگی خود مراجعه کرده است و چیزی تجویز کرده که در لیست مواد ممنوعه دوپینگ نیست.

 

البته مکملی در کنار آن بوده که در لیست دوم قرار دارد. آن پزشک هم این موضوع را اطلاع نداشته و صراحتا به بازیکن ما گفته که می توانی این دارو را استفاده کنی. بازیکن ما احتیاجی به این کار نداشته و در سال های اخیر هم این را نشان داده است. بازیکنان ما برای کسب سهمیه در سال های اخیر بالغ بر 30 بار تست دوپینگ دادند. همین دو، سه هفته قبل هم از وادا آمدند و تست گرفتند و تست همه بچه ها منفی شد.


سرمربی تیم ملی کاراته در ادامه اضافه کرد: متاسفانه این بازیکن اشتباه کرده. همه ورزشکاران تحت نظر هستند و حتی قرص سرماخوردگی هم که می خورند، می گویند. ایشان متاسفانه این موضوع را نگفته و کاری کرده که هم هموطنان ما در شوک فرو بروند و هم زحمات خودش در سال های اخیر هدر برود.


هروی در پاسخ به این سوال که می تواند نام این ورزشکار را اعلام کند، گفت: خیر. انشاله که خدا کمک کند و مستندات ما را بپذیرند تا اصلا محرومیتی در کار نباشد. این موضوع هنوز قطعی نشده؛ وگرنه فدراسیون جهانی یک نفر دیگر را جایگزین می کرد.


وی در پایان افزود: امیدوارم بتوانیم این بازیکن را در لیست المپیکی های خود داشته باشیم وگرنه که سهمیه ما از دست می رود؛ آن هم سر سهل انگاری یک پزشک که برای ایشان متاسف هستم. حتما از این پزشک هم شکایت می شود، اما فایده ای هم ندارد.

دیدگاه‌ها