کد خبر : 1763354 | 02 تیر 1400 ساعت 13:11 | 4.8K بازدید | 1 دیدگاه

تازه لیگ‌برتری شده‌ها عامل تفاضل مدعیان قهرمانی

لیگ‌ یکی‌های پارسال صدرنشین لیگ را تعیین می‌کنند

صدر نشین این‌ هفته‌های لیگ ایران را برتری در تفاضل مشخص کرده و دو تیم سپاهان و پرسپولیس علاوه بر کسب نتیجه دنبال بهبود تفاضل خود نیز هستند.

لیگ‌ یکی‌های پارسال صدرنشین لیگ را تعیین می‌کنند

به گزارش"ورزش سه"، پرسپولیس تهران که در نیم فصل نخست رقابت‌ها چندین بازی پیاپی را مساوی کرده بود در نهایت توانست در نیم فصل اول قهرمان شود. شرایط جدول در نیم فصل دوم هیجان انگیزتر شد و تیم محرم نویدکیا با سبک این مربی و در سکوت به بالای جدول رسید و در این هفته‌ها چند بار جایگاه این تیم و پرسپولیس در صدر جدول با هم عوض شده است.

 

 سپاهان و پرسپولیس در پایان هفته بیست و سوم با چهل و هشت امتیاز به ترتیب اول و دوم جدول هستند و برتری سپاهان در تفاضل گل بهتر نسبت به تیم یحیی گل‌محمدی است. سپاهان تفاضل مثبت ۲۱ دارد و تفاضل پرسپولیسی ها مثبت ۱۹ است. نزدیک‌ترین دنبال کننده این دو تیم استقلال چهل امتیازی است.

 

وجه اشتراک دو تیم مدعی قهرمانی پیروزی‌های پر گل‌شان در این فصل رقابت‌هاست و سپاهان موفق شد دو تیم تازه لیگ برتری شده آلومینیوم و مس را با بردهای پر گل شکست دهد. تیم نوید کیا موفق شده بود در اراک تیم آلومینیوم را با نتیجه شش گله ببرد. آن‌ها همچنین در شرایطی که پرسپولیس اوضاع بهتری از جهت تفاضل داشت تیم مس را نیز با پنج گل شکست دادند تا آمار فوق العاده‌ای برای خط حمله این تیم ثبت شود. سپاهانی‌ها در هردو پیروزی پرگل خود موفق به ثبت کلین شیت نشدند و حریفان یک گل به نیازمند زدند.

پرسپولیس تهران که در لحظات آخر در اصفهان پیروزی در بازی رو در رو مقابل سپاهان را با تساوی عوض کرد حالا باید برای عقب نماندن از حریف علاوه بر پیروزی در بازی‌ها به فکر بهبود تفاضل گل خود نیز باشد. سرخ‌ها نیز در این فصل توانستند در کرمان و مقابل گل‌گهر سیرجان با پنج گل، جشنواره گل راه بیندازند و برای پیروزی پر گل و مصاف با مس رفسنجان دوباره به کرمان سفر خواهند کرد. قرمزها می‌خواهند همانند رقیب اصلی خود برای جبران تفاضل تیم‌هایی که این فصل به لیگ برتر آمدند را با نتیجه‌ای پر گل شکست دهند. پرسپولیس که در لیگ پانزدهم به خاطر تفاضل گل کورس قهرمانی را به استقلال خوزستان باخت اصلا دلش نمی‌خواهد این اتفاق را دوباره تجربه کند و با خط حمله تقویت شده خود در پی کسب پیروزی‌های پر گل خواهد بود. البته مس رفسنجان تیم و بازیکنان خوبی دارد و بدون شک با تمام قوا مقابل مدافع قهرمانی صف آرایی خواهد کرد و این مسئله می‌تواند کار پرسپولیس را در رفسنجان سخت کند.

دیدگاه‌ها