کد خبر : 1761777 | 25 خرداد 1400 ساعت 19:30 | 183.5K بازدید | 120 دیدگاه

با تمام توان و هجومی به دنبال چهارمین سه امتیاز؛ 

ترکیب تیم ملی مقابل عراق اعلام شد

دراگان اسکوچیچ تیم ملی را با تغییرات زیاد نسبت به بازی برابر کامبوج و با دو تغییر نسبت به دیدار برابر بحرین به مصاف شاگردان کاتانچ خواهد فرستاد.

ترکیب تیم ملی مقابل عراق اعلام شد 

به گزارش "ورزش سه"، سرانجام روز سرنوشت ساز فوتبال ایران در شرایطی از راه رسید که تیم ملی با اسکوچیچ موفق به کسب سه پیروزی روحیه بخش مقابل هنگ کنگ، بحرین و کامبوج شده است، اما مطابق انتظار عراق نیز دو دیدار برابر کامبوج و هنگ کنگ را با پیروزی سپری کرد تا حالا برای اینکه کارمان به اما و اگر نکشد، با توجه به 17 امتیازی بودن عراق در پایان هفته هفتم مسابقات و 15 امتیازی بودن تیم ملی ایران، نیاز به کسب پیروزی و سه امتیاز مسابقه داریم.


نگاهی به ترکیب اصلی تیم ملی هم همین موضوع را عیان می‌سازد و دراگان اسکوچیچ در مصاف با شاگردان کاتانچ سعی کرده با در نظر گرفتن نمایش بازیکنان در بازی های گذشته، 11 نفر از بهترین‌هایش را برای مصاف با عراق که هیچ گاه دیدار آسانی برای ما نبوده، به صف کند.

 

 

بازگشت قابل پیش بینی بیرو به چارچوب
برای رسیدن به این منظور همانطور که انتظار می‌رفت، علیرضا بیرانوند پس از استراحت در مقابل کامبوج به ترکیب اصلی بازگشته و وظیفه حراست از دروازه تیم ملی جلوتر از عابدزاده، نیازمند و اخباری به او سپرده شده است.

 

قلب خط دفاعی؛ همان زوج رسوخ ناپذیر 
در دیدار برابر کامبوج یکی از تغییرات دراگان اسکوچیچ استفاده از مرتضی پورعلی گنجی در کنار شجاع خلیل زاده در قلب خط دفاعی بود و در ادامه نیز مجید حسینی جانشین مدافع میانی فصل گذشته الریان شد. سرمربی کروات تیم ملی که در دیدار برابر کامبوج، کنعانی زادگان را به دلیل کارت زردی که گرفته بود، از فهرست 23 نفره خارج کرد، در این مسابقه بار دیگر او را به ترکیب اصلی بازگردانده، تا زوج شجاع و کنعانی که در بازی های آسیایی سال گذشته نمایش خیره کننده ای داشتند، بار دیگر مسئولیت مهمی بر دوش‌شان گذاشته شود.

 

 

1612570

 

 

مدافعین چپ و راست؛ بازگشت دوباره کاپیتان 
برخلاف صادق محرمی که در هر سه مسابقه قبلی تیم ملی در ترکیب اصلی حاضر بوده، احسان حاج صفی تنها در مصاف با بحرین به میدان آمده است. کاپیتان اول تیم ملی که در نشست خبری پیش از مسابقه نیز به همراه اسکوچیچ حضور داشت، با حضور فیکس در مقابل عراق، 115 امین بازی ملی خود را تجربه خواهد کرد و با رکورد سیدجلال حسینی به عنوان چهارمین بازیکن با سابقه فوتبال ایران برابری خواهد کرد. نکته ویژه در مورد احسان بازگشت او به دفاع چپ است که پس از چند سال توسط اسکوچیچ در مصاف با بحرین رقم خورد و حالا بار دیگر در مقابل عراق هم این بازیکن شوتزن، تکنیکی و سریع در دفاع چپ بازی خواهد کرد تا زهر بیشتری به حملات ایران بدهد. البته که قطعا سرمربی تیم ملی برنامه ای برای فضاهای پشت مدافع چپ ایران در هنگام نفوذها در سر دارد.

 

زوج نوراللهی-عزت‌اللهی؛ تضمین دفاع و حمله با هم 
اسکوچیچ تورنمنت را با ترکیب 2-4-4 شروع کرد و در مقابل بحرین هم تقریبا از همین روش استفاده کرد ولی در مقابل کامبوج با سیستم 1-3-2-4 تیمش را راهی میدان کرد. او در مسابقه اول از زوج احمد نوراللهی و سعید عزت اللهی استفاده کرد و در مقابل کامبوج نیز این دو نفر جلوتر از سایر بازیکنان این پست راهی میدان شدند. نوراللهی و حاج صفی در مقابل بحرین دو بازیکنی بودند که در این پست در نظر گرفته شده بودند، ولی در پایان نیمه اول احسان جای میلاد محمدی به پست دفاع چپ رفت و دیگر این تصمیم دیده نشد تا در مقابل عراق هم بار دیگر شاهد این زوج یک خط جلوتر از مدافعین تیم باشیم.

 

1612571

 

 

 

جهانبخش و قلی زاده؛ مثل بازی با هنگ کنگ  
اسکوچیچ برای این مسابقه بار دیگر از قلی زاده به عنوان وینگر راست و از جهانبخش به عنوان وینگر چپ استفاده کرده تا شاهد آرایش دیدار اول تیم ملی برابر هنگ کنگ باشیم. البته اگر وحید امیری مصدوم نمی شد، او شاید در این مسابقه هم مانند دیدار برابر بحرین، به عنوان وینگر چپ راهی میدان می شد.

 

 

طارمی و آزمون؛ ساده ترین انتخاب‌های دراگان 
اینکه بخواهیم مهدی طارمی و سردار آزمون را برای ترکیب 2 نفره خط هجومی تیم ملی انتخاب کنیم، ساده ترین تصمیم خواهد بود. این دو که از بهترین مهاجمان فوتبال اروپا به شمار می روند، پس از استراحتی که اسکوچیچ به آزمون در مصاف با کامبوج داد، بار دیگر به ترکیب اصلی بازگشته اند و حالا باید دید در مصاف با عراق پس از درخششی که در مقابل بحرین داشتند، چه نمایشی ارائه می کنند.

 

 

1612572

 

 

ترکیب تیم ملی مقابل عراق: 


علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاج صفی (کاپیتان) ، شجاع خلیل زاده، سعید عزت الهی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نورالهی، علی قلی زاده و سردار آزمون

 

 

گفتنی است، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، کریم انصاریفرد، میلاد سرلک، پیام نیازمند، سامان قدوس، مهدی ترابی، جعفر سلمانی، مجید حسینی، کاوه رضایی، امیر عابدزاده و مهدی قائدی ملی پوشانی هستند که در نیمکت ذخیره حضور دارند.

 

دیدار تیم ملی ایران و عراق در چارچوب هفته هشتم و پایانی مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و 2023 جام ملت های آسیای چین، از ساعت 21 با سوت ایلگیز تانتاشف در ورزشگاه المحرق بحرین که البته شرایط خوبی هم از نظر چمن ندارد، آغاز می شود.

دیدگاه‌ها