کد خبر : 1760999 | 22 خرداد 1400 ساعت 00:11 | 50.6K بازدید | 6 دیدگاه

عمان 2 - افغانستان 1؛ یک قدم تا صعود بزرگ برانکو

پیروزی مقابل افغانستان، شاگردان برانکو ایوانکوویچ را در مسیر صعود قرار داد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم های افغانستان و عمان در دیداری حساس به مصاف یکدیگر رفتند. افغان‌ها برای صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام ملتها نیاز به کسب امتیاز از این بازی داشتند و عمان هم در صورت پیروزی، فرصت بسیار خوبی برای صعود پیدا می‌کرد.

 

در دقیقه 14 عبدالله فواز با شوتی استثنایی دروازه افغانستان را گشود و عمان را پیش انداخت. در ادامه اما افغانستانی ها به خود آمدند و نمایش بسیار خوبی برابر شاگردان برانکو داشتند و موفق شدند در دقیقه 23 با امید پوپل‌زی به گُل تساوی دست یابند.

 

نیمه نخست این دیدار با نتیجه 1-1 تساوی به پایان رسید تا «شیران افغان» برای کسب پیروزی در نیمه دوم امیدوار باشند.

 

در نیمه دوم اما حملات شاگردان برانکو بر روی دروازه اویس عزیزی افزایش یافت و این تیم موفق به زدن گُل برتری شد. در دقیقه 51 بازی عبدالله فواز بار دیگر برای تیمش گُلزنی کرد و موفق به دبل شد.

 

در ادامه این تیم برای جبران نتیجه پیش کشیدند اما اتفاق تلخی برای افتاد و عمران حیدری، مهاجم جوان و یکی از امیدهای افغانستان برای زدن گُل تساوی، در دقیقه 75 بازی، پس از برخورد با بازیکن حریف از ناحیه شانه مصدوم شد و جایش را آدام نجم داد.

 

1611081

 

مصدومیت این مهاجم تأثیرگذار در شرایطی که افغانستان به دنبال تساوی و کسب امتیاز از عمان بودند، ضربه سنگینی بود و سبب ضعف در خط حمله تیم ملی شد.

 

در ادامه شاگردان انوش دستگیر تلاش زیادی برای جبران نتیجه انجام دادند اما ناموفق بودند و این دیدار با نتیجه 1-2 به پایان رسید.

 

با این نتیجه تیم ملی فوتبال افغانستان با 5 امتیاز از 7 بازی در رده چهارم گروه E، قرار گرفت تا دیدار پایانی در این گروه با هند 6 امتیازی که در حال حاضر در رده سوم گروه قرار دارد، حکم فینال را داشته باشد.

 

1611082

 

در گروه E، این رقابت‌ها قطر با 22 امتیاز صدرنشین است و عمان با 15 امتیاز در رده دوم قرار دارد. هند با 1 امتیاز بیشتر نسبت به افغانستان در رده سوم و بنگلادیش نیز با 2 امتیاز قعر نشین گروه است.

 

عمان با این نتیجه در جدول تیمهای دوم 12 امتیازی شد و حالا شانس اول صعود به حساب می‌آید.

 

1611083

دیدگاه‌ها