کد خبر : 1758347 | 07 خرداد 1400 ساعت 21:38 | 60.9K بازدید | 2 دیدگاه

سه گزینه نهایی مربیگری الهلال مشخص شدند

رسانه های عربستانی از جمع بندی مدیریت الهلال برای انتخاب مربی آینده خود از میان سه سرمربی باسابقه و اروپایی خبر دادند.

به گزارش "ورزش سه"، با وجود قهرمانی الهلال در رقابت های لیگ حرفه ای عربستان، اما مدیران این تیم تمایلی به تمدید قرارداد 2 ماه ژوزه مورایس پرتغالی ندارند و این مربی پس از اینکه موفق شد آبی های ریاض را به عنوان قهرمانی عربستان برساند، این تیم را ترک خواهد کرد.


رسانه سعودی اسپورت از موافقت سه سرمربی برای قبول هدایت الهلال خبر داد. طبق ادعای سعودی اسپورت، مدیران الهلال به سرپرستی فهد بن نافل موفق شدند تا موافقت اولیه لئوناردو ژاردیم، مارکو سیلوا و لوئیس کاسترو را به دست بیاورند و اکنون هیئت مدیره الهلال در پی انتخاب بهترین گزینه از میان سه فرد ذکر شده است.


لئوناردو ژاردیم که سابقه مربیگری در براگا، المپیاکوس و بنفیکا را دارد، از سال 2019 و پس از جدایی از تیم موناکو فرانسه، بدون تیم است. او در فصل 2016-2017 با موناکو قهرمان فرانسه شد و در فصل 2012-2013 نیز با المپیاکوس هر دو جام داخلی لیگ و حذفی یونان را از آن خود کرد


مارکو سیلوا 43 ساله سابقه هدایت اسپورتینگ لیسبون، المپیاکوس یونان، هال سیتی، واتفورد و اورتون انگلیس را در کارنامه دارد.  او با اسپورتینگ در فصل 2014-2015 عنوان قهرمانی جام حذفی پرتغال را بدست آورد و فصل بعدش به همراه المپیاکوس، قهرمان یونان شد. سیلوا پس از 60 بازی که هدایت اورتون را در لیگ برتر انگلیس بر عهده داشت، پس از کسب 24 پیروزی، 11 تساوی و 25 شکست، در دسامبر 2019 از کار برکنار شد و جایش را به کارلو آنجلوتی داد. مارکو سیلوا از آن زمان تاکنون بدون تیم بوده است.


لوئیس کاسترو دیگر گزینه هدایت الهلالی ها بخش اعظم دوران فوتبالش را در پرتغال سپری کرده است. او سابقه هدایت پورتو، ریو آوه، ویتوریا گیمارش در پرتغال و شاختار دونتسک در اوکراین را دارد. او در فصل 2019-2020 به همراه شاختار قهرمان اوکراین شد و یک سابقه قهرمانی با تیم دوم پورتو را نیز در کارنامه دارد.


باید دید در نهایت از میان گزینه های مطرح شده، کدام یک به عنوان سرمربی الهلال انتخاب می شوند. روز گذشته ژاردیم در جریان مجمع انجمن ملی مربیان فوتبال (ANTF) که در لیسبون برگزار می شود، صراحتا اعلام کرد که فصل بعد را خارج از فوتبال اروپا مربیگری خواهد کرد.  


الهلال حریف استقلال در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیاست. دیدار دو تیم در بین روزهای بیستم تا بیست و سوم شهریور برگزار خواهد شد. هنوز زمان و مکان برگزاری این بازی به صورت دقیق اعلام نشده است.

 

1606373

 

1606375

 

1606374

دیدگاه‌ها