کد خبر : 1754043 | 18 اردیبهشت 1400 ساعت 17:53 | 54.9K بازدید | 19 دیدگاه

قنات در کویر؛این ورزشگاه فعلا افتتاح نمی‌شود

استادیوم جام ملتهای آسیا و یک مشکل عجیب

رونمایی از استادیومی که از سوی فدراسیون به عنوان یکی از ورزشگاه‌های میزبان جام ملت‌های آسیا معرفی شده، با پیدایش یک قنات در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

 استادیوم جام ملتهای آسیا و یک مشکل عجیب

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه اختصاصی شهر رفسنجان که برای میزبانی از بازی‌های تیم مس این شهر در حال ساخت است، با مشکلی عجیب روبرو شده و زمان رونمایی از آن حداقل شش ماه عقب افتاده است.

 

این ورزشگاه که پیش‌تر عنوان شده بود «با متدهای روز» ساخته شده، گنجایش ۱۰ هزار نفر را دارد و قرار بود برای لیگ بیستم در اختیار شاگردان ربیعی قرار گیرد. سپس عنوان شد که ورزشگاه برای لیگ بیست و یکم آماده خواهد شد اما حالا کشف یک قنات در زیر ورزشگاه، همه چیز را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

 

1599037

 

این قنات از مدت‌ها قبل در زیر محل ورزشگاه وجود داشته اما مجموعه مس رفسنجان ۵ ماه قبل به موجودیت آن پی برد. مشخص نیست که پیمانکار قبلی به چه شکلی در محل وجود یک قنات، استادیوم را پی ریزی کرده و برای حل آن نیز برنامه‌ای ارائه نکرده است.

 

با این حال اما باشگاه مس رفسنجان در ماه‌های اخیر تلاش کرده که این موضوع را حل و فصل کند. علی علیزاده ستاره پیشین سرخابی و قائم مقام باشگاه مس رفسنجان در این خصوص به خبرنگار ما می‌گوید: «متاسفانه چند ماهی است که با قنات مواجه شدیم اما کارگروهی را تشکیل دادیم و تلاش میکنیم تا هرچه زودتر این موضوع را حل کنیم.»

 

او در پاسخ به این سوال که ادامه ساخت ورزشگاه با وجود قنات ادامه خواهد داشت یا خیر، گفت: «متاسفانه این قنات زیر پلکان قرار دارد و به همین خاطر اگر آن را حل نکنیم، ممکن خدایی نکرده روزی منجر به سقوط و فروریزی استادیوم شود که تبعات جبران ناپذیری دارد.»

 

1599039

 

از علیزاده همچنین پرسیدیم که باشگاه مس رفسنجان چه برنامه‌ای برای از بین بردن خطر دارد و وی پاسخ داد: «ما باید تلاش کنیم که زیر زمین ستون بزنیم و فاصله ۵ و ۱۰ متری را بپوشانیم تا خطری ورزشگاه را تهدید نکند.»

 

این در شرایطی است که آخرین وعده مسئولان مس برای رونمایی از ورزشگاه تابستان ۱۴۰۰ بود اما حالا با پیدایش قنات همه چیز زیر سوال رفته است. علیزاده در این باره می‌گوید: «قطعا بهره برداری از ورزشگاه با تاخیر مواجه خواهد شد. امیدواریم که به نیم فصل اول لیگ بعدی برسانیم.»

 

1599036

 

با این حال اما باتوجه به اینکه چنین اتفاقی مسئولان رفسنجان را شوکه کرده و فعلا کار در سطح ایجاد کارگروه پیش می‌رود، شاید چندان بعید نباشد که مسی‌ها فصل آینده را هم در ورزشگاه کنونی خود سپری کنند و شاید زمان تاسیس ورزشگاه به لیگ بعدی هم نرسد.

 

استادیوم مس رفسنجان حتی سکوهایش نیز نصب شده و باتوجه به اینکه همخوانی جالبی با پیراهن این تیم دارد، جزو ورزشگاه‌های زیبای ایران محسوب می‌شود.

 

این در حالی است که ورزشگاه اختصاصی مس رفسنجان هفتمین استادیومی بود که از سوی فدراسیون فوتبال برای گرفتن میزبانی جام ملتهای آسیا معرفی شد ولی حالا این ورزشگاه برای بازی‌های لیگ برتر نیز در دسترس نخواهد بود.

 

1599038

دیدگاه‌ها