کد خبر : 1747347 | 17 فروردين 1400 ساعت 09:30 | 559.9M بازدید | 2 دیدگاه

آقای هت تریک و هم‌گروهی‌های جدیدش

تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر

هته نوزدهم لیگ برتر و دوباره صدرنشینی سپاهان؛ اینبار با دو امتیاز اختلاف نسبت به تیم پرسپولیس و با گلی که زننده اش یک مدافع میانی بود. عزت پورقاز.

تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر 

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان هم همانند پرسپولیس به خوبی متوجه شده است می تواند با یک گل حتی توسط مدافع میانی برنده شود و به سه امتیاز بازی دست یابد. دوئل بین سپاهان و پرسپولیس رقابت را در هفته های باقی مانده جذاب خواهد کرد. استقلال هم می تواند با امتیاز گیری بهتر مثلث قهرمانی را در هفته های پایانی شکل دهد. 

 

رقابت در انتهای جدول هم داغ است. شاید بتوان گفت ماشین سازی به نوعی با سقوط کنار آمده اما دومین گزینه سقوط کدام تیم است؟ نساجی که سه هفته متوالی برنده شده است؟ ذوب آهن که با مجتبی حسینی به تیم بهتری تبدیل شده است؟ این روند حتی زنگ خطر را برای تیم های سایپا و هم نفت مسجد سلیمان به صدا در آورده است و این اهمیت بازی ها در هفته های پایانی را بیشتر خواهد کرد. با این توضیحات نگاهی خواهیم داشت به تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر. 

 

دروازه بان 


سید پیام نیازمند (سپاهان) 
در ثانیه های پایانی بازی سایپا – سپاهان ضربه حسین زاده می توانست بازی دو تیم را به تساوی بکشاند؛ شوت محکمی که می رفت در چارچوب دروازه سپاهان جای بگیرد اما سید پیام نیازمند با یک واکنش خوب توپ را راهی کرنر کرد. اگر این توپ تبدیل به گل می شد دیگر سپاهان فرصتی برای جبران نداشت به این خاطر که داور آماده می شد سوت پایان بازی را به صدا در آورد و ثانیه هایی بعد این کار را انجام داد. عمده تفاوت این سپاهان به نسبت سپاهان دور رفت این است که سخت گل می خورد و تعداد گل های خورده این تیم به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده که یکی از دلایل درخشش پیام نیازمند در چارچوب دروازه است. 

 

1587701


مدافعان 


فرشاد محمدی مهر (ذوب آهن) 
چه گل های استثنایی می زند فرشاد محمدی مهر؛ گل های استثنایی و 3 امتیازی. شدت و قدرت ضربات ایستگاهی که فرشاد می زند آنقدر بالاست که مهار آن برای همه دروازه بانان سخت است و بیشتر گلرها در برابر این ضربات تسلیم می شوند. او یکی از گل های قشنگ خود را در بازی با صنعت نفت آبادان تکرار کرد و ذوب آهن با همین یک گل برنده از میدان خارج شد. آنهم در روزی که به سه امتیاز این بازی برای اینکه در جمع گزینه های سقوط قرار نگیرد نیاز داشت. شوت های بی امان فرشاد محمدی مهر با ضربات کارلوس مقایسه می شود اما بهتر است بگوییم ضربات او شبیه هیچ بازیکنی نیست. او ضربات خاص خودش را می زند. 

 

1587185


عزت پورقاز (سپاهان) 
مدافع سپاهان به روزهای خوب خود در این تیم برگشته است. او که هفته های متمادی نیمکت نشین بود در بازگشت دوباره به ترکیب سپاهان سامان خوبی به خط دفاعی این تیم داده است و در کنار محمد نژاد مهدی یک زوج خوب ساخته و گل هم می زند. گل عزت پورقاز روی ارسال احسان حاج صفی از نقطه کرنر برای پیروزی سپاهان و بازگشت دوباره این تیم به صدر جدول کافی بود. عزت پورقاز گلزنی روی ضربات ایستگاهی را سابقه دارد. او در یک فصل با زدن 6 گل برای سپاهان گل زن ترین مدافع میانی لیگ برتر لقب گرفت. آمادگی عزت پورقاز موجب شده تا یک بار دیگر خط دفاعی سپاهان به یکی از خط دفاعی های مستحکم لیگ برتر تبدیل شود. 

 

1587649


نادر محمدی (پیکان) 
خیلی ها نادر محمدی را با اوت های بلندش می شناسند اما او در بازی با استقلال موجب شد تا مهم ترین موقعیت تیم استقلال تبدیل به گل نشود. جایی که امیر ارسلان مطهری  شیخ دیاباته را در عمق خط دفاعی پیکان خوب دید. شیخ بعداز کنترل توپ ضربه خوبی به آن زد اما در آخرین لحظه نادر محمدی پای خود را دراز کرد و موجب شد تا توپ راهی چارچوب دروازه نشود. نادر محمدی در این صحنه نشان داد روی بازی زمین هم می تواند موثر باشد و به موقع حملات حریف را خنثی کند. هر چند توانمندی او روی پرتاب اوت های بلند می تواند تاکید هر مربی ای باشد. او اگر به تیم های دیگر هم برود مربیان به او پرتاب اوت های بلند را توصیه خواهند کرد. 

 

1587081


مسیح زاهدی (مس رفسنجان) 
تراکتور به دنبال کسب پیروزی در نخستین بازی سال بود و حملات زیاد و بازی متفاوت و بهتری نسبت به همیشه مقابل مس رفسنجان ارائه کرد، اما نتوانست از سد مدافعان مس به‌ویژه مسیح زاهدی عبور کند و همچنین داوود نوشی‌صوفیانی را که واکنش‌های زیبایی داشت، شکست دهد و به گل برسد. مسیح زاهدی که یکی از آماده‌ترین بازیکنان مس در این فصل بوده، این هفته هم در تقابل با تیم و سرمربی سابق خود درخشان ظاهر شد و با دفع چند توپ، برتری در نبردهای هوایی و زمینی و مهم‌تر از همه جلوگیری از یک گل تراکتور که با شوت پیمان بابایی در حال شکل گرفتن بود، بازی موثری ارائه داد. البته زاهدی اگر خوش‌شانس بود، یک پاس گل هم می‌داد، اما حرکت خطرناک و خوبی که علیرضا نقی‌زاده با دریبل محمدرضا اخباری و شوت‌زنی هافبک مس همراه بود، از روی خط دروازه توسط مدافع تراکتور دفع شد.

 

1587877


هافبک ها 


فرزاد زامهران (نساجی)

یک گل و یک پاس گل از سوی فرزاد زامهران در بازی با نفت مسجد سلیمان؛ این سبب پیروزی دو بر صفر نساجی در خانه تیم نفت مسجد سلیمان شد. سومین پیروزی متوالی نساجی با رهبری ساکت الهامی. نساجی هنوز یکی از گزینه های سقوط بشمار می رود اما با نتایجی که در سه بازی اخیر گرفته باورش برای فوتبالی ها سخت است که در نهایت سقوط کند. فرزاد زامهران جز وینگرهایی است که خوب در موقعیت قرار می گیرد اما در دور رفت بازی ها ضرباتش به جای اینکه در چارچوب باشد تو دست دروازه بان بود. او این ضربات را در بازی های بعدی تکرار کند نساجی می تواند پیروزی های ارزشمند دیگری را جشن بگیرد. 

 

1587307


علی اصغر عاشوری (گل گهر) 
علی اصغر عاشوری در بطن بیشتر حملات گل گهر قرار دارد. او یا حملات گل گهر را راه اندازی می کند و یا پاس آخر را می دهد. دقایق در بازی با ماشین سازی به سختی برای گل گهر می گذشت به این خاطر که گل گهر در بازی با ماشین سازی ابتدا گل خورد و پایان نیمه با نتیجه مساوی یک بر یک به رختکن رفت. یک حرکت و یک پاس خوب از سوی عاشوری – یونس شاکری را برای بار دوم در موقعیت گل زنی قرار داد و اینجا بود که خیال گل گهر از پیروزی در برابر ماشین سازی راحت شد. تا جایی که در دقیقه 80 بازی امیر قلعه نویی – عاشوری را بیرون کشید تا گادوین منشا دوباره در شرایط بازی قرار بگیرد. هر چند بازیکنی که در این بازی هت تریک کرد منشا بود. 

 

1587870


مهدی ترابی (پرسپولیس) 
مهدی ترابی در بازی با شهر خودرو برای پرسپولیس گل نزد اما در بطن حرکتی بود که منجر به گل مساوی پرسپولیس توسط میلاد سرلک شد. در ادامه او دو سه موقعیت خوب برای هم تیمی هایش ساخت. پاس های آخر مهدی ترابی می توانست تبدیل به گل شود که در یکی از صحنه ها توپ به تیرک دروازه خورد. تراکم بازیکن در منطقه یک سوم دفاعی شهر خودرو مانع از این شد که مهدی ترابی یک تنه به قلب خط دفاعی تیم میهمان بزند اما پاس هایی که داد می توانست منجر به گل شود اما حیف که هم تیمی هایش در زدن ضربات نهایی دقت عمل لازم را نداشتند. با حضور مهدی ترابی در ترکیب پرسپولیس به نوعی خلاء حضور بشار رسن به خوبی پر شده است. 

 

1587876


اکبر صادقی (نساجی) 
با بازی اکبر صادقی در جلوی خط دفاعی نساجی آسیب پذیری این تیم در خط دفاعی به حداقل رسیده است. این تیم در سه بازی اخیر خود به سه پیروزی دست پیدا کرده است بدون اینکه در جریان بازی گلی دریافت کند. اکبر صادقی که پیش از این ارایه گر بازی های خوبی در جلوی خط دفاعی شهر خودرو بود در نساجی هم خیلی از حملات را خنثی می کند و این به لطف تجربه و مدیریتی است که روی صحنه ها دارد. در بازی با نفت مسجد سلیمان هم این چنین بود. او در یکی دو صحنه که تیم حریف برای زدن گل تلاش می کرد به خوبی مهاجمان حریف را به سمت خط طولی و عرضی هدایت کرد تا گزندی به دروازه نساجی وارد نشود و در نهایت بدون دریافت گل میدان را ترک کند. 

 

1587520


مهاجمان 


یونس شاکری (گل گهر) 
طغیان یونس شاکری در بازی با ماشین سازی منجر به هت تریک او شد. نکته جالب اینکه یونس هر سه گل خود را روی ضربات زمینی به ثمر رساند. در حالی که پیش تر عادت کرده بودیم گل های یونس شاکری را روی ارسال ها و ضربات سر ببینیم. او در این بازی به خوبی نشان داد اگر روی زمین هم موقعیت های خوبی برای او مهیا شود قدر فرصت ها را می داند و توپ را به چارچوب دروازه حریف هدایت می کند. تک گل تیم ماشین سازی با سه گل از سوی یونس شاکری پاسخ داده شد و این گل ها نشان داد که گل گهر طاقت یک باخت دیگر را نداشت و جالب اینکه گل گهر با این برد به نیمه ی بالای جدول آمد. 

 

1587722


امین قاسمی نژاد (شهر خودرو) 
امین قاسمی نژاد سرانجام نافرجامی در تعطیلات زمستانی داشت و خواسته ی او در پیوستن به تیم استقلال محقق نشد.در چنین شرایطی انتظار می رفت در ترکیب شهر خودرو با افت مواجه شود اما این چنین نشد و در بازی با پرسپولیس امین قاسمی نژاد را همان امین قاسمی نژاد همیشگی دیدیم. او یک گل زد و در یک صحنه هم پاس خوبی به مهرداد بایرامی داد که می توانست منجر به گل شود اما حامد لک به خوبی در برابر ضربه مهرداد بایرامی ایستاد تا اندوخته های شهر خودرو در این بازی به دو گل نرسد. حسن امین قاسمی نژاد اینکه همیشه و در همه بازی ها روند ثابتی دارد و اگر در مسابقه ای گل نزند به طور حتم بازیکن خطرناک میدان خواهد بود.

 

1587872