کد خبر : 1732826 | 03 بهمن 1399 ساعت 09:39 | 4.3K بازدید | 0 دیدگاه

دورخیز تیم ۱۳ نفره «بنا» برای قهرمانی آسیا

کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی در نظر دارد در پایان اردوهای آماده سازی، تیمی ۱۳ نفره را مهیای اعزام به رقابتهای قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک کند.

دورخیز تیم ۱۳ نفره «بنا» برای قهرمانی آسیا

به گزارش"ورزش سه" به نقل از مهر، دومین مرحله اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک در حالی روز ۱۸ دی ماه در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی آغاز شد که شاگردان محمد بنا تا روز ۳۰ دی به تمرینات خود در این مرحله ادامه دادند.


طبق اعلام کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، با توجه به پایان این مرحله از تمرینات، ۶ اردوی دیگر برای فرنگی‌کاران اعزامی به رقابتهای قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک برگزار خواهد شد تا در نهایت ۱۳ نفر به این دو میدان بین المللی اعزام شوند.


در همین راستا محمد بنا پیش از آغاز اردوی بعدی فرنگی‌کاران اعلام کرد: «کمتر از ۴ ماه تا اعزام فرنگی‌کاران به قزاقستان (فروردین سال آینده) وقت داریم. طبق برنامه مقرر شده تا ۱۳ نفر را به قزاقستان اعزام کنیم که ۱۰ نفر در رقابت‌های قهرمانی آسیا و ۳ نفر برای کسب سهمیه المپیک به میدان خواهند رفت.»

 


به گفته سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از حضور ملی پوشان در رقابت‌های گزینشی و بسته شدن پرونده سهمیه‌های المپیک و در صورت کسب تمامی سهمیه‌ها، ۶ فرنگی‌کار منتخب برای حضور در المپیک مشخص و برای آماده سازی نهایی وارد اردوهای تیم ملی خواهند شد. البته کسانی هم که به المپیک نمی‌روند باید خود را آماده کنند تا دو ماه بعد از المپیک راهی مسابقات جهانی شوند. البته تمام این برنامه‌ها منوط به شرایط شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان است.

 


کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان موفق شد توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی، سهمیه‌های المپیک در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم را کسب کند. با این حساب شاگردان محمد بنا باید در رقابتهای پیش رو برای کسب سهمیه‌های اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم به میدان بروند.

 


به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای گزینشی المپیک در قاره آسیا طی روزهای ۲۰ تا ۲۲ فروردین و رقابت‌های قهرمانی آسیا در روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین سال آینده در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها