کد خبر : 1722142 | 09 آذر 1399 ساعت 14:45 | 5.6K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی شیخ حمدان در مسابقه خودش هم سورپرایز شد!

جایزه 1.4 میلیاردی "گالوانایز" از کورس شارجه

اسب "گالوانایز" در کورس شارجه از اسب شیخ حمدان هم پیشی گرفت تا جایزه 1.4 میلیاردی را به ارمغان بیاورد.

جایزه 1.4 میلیاردی "گالوانایز" از کورس شارجه

به گزارش "ورزش‌سه"، درخشش اسب "گالوانایز" با یک مالک ایرانی در کورس ویژه میدان شارجه نه تنها توجه و خوشحالی خیلی از ایرانی‌ها را به همراه داشت، بلکه ناکامی اسب شیخ حمدان در مسابقه‌ای که به نام خودش نامگذاری شده بود، علاقه‌مندان به سوارکاری را در امارات سورپرایز کرد.

 

جام شیخ حمدان(برادر شیخ محمد، حاکم دوبی) در شرایطی برگزار شد که اسب حمید رادان در ابتدای کورس از نظر کارشناسان، نهایتا می‌توانست بعد از یکی از اسب‌های شیخ حمدان در رده دوم قرار بگیرد. قهرمانی "گالوانایز" جایزه 200 هزار درهمی را در برداشته تا بخشی از هزینه‌های سنگین اسب داری را برای حمید رادان جبران کند. با قیمت حدود 7 هزار تومانی درهم، می توان این جایزه را 1.4 میلیارد تومان تخمین زد.

 

حمید رادان در گفت‌وگو با "ورزش سه" درباره قهرمانی"گالوانایز" عنوان کرد: مسابقه دیروز یکی از مهمترین کورس‌های میدان شارجه بود که شیخ حمدان، برادر شیخ محمد هم در آن دو اسب داشت. همه قبل از شروع کورس، روی اسبی که دوم شد و متعلق شیخ حمدان بود، برای قهرمانی نظر داشتند. البته اسب من هم یکی از اسب های خیلی خوب دوبی است که 6 قهرمانی و 5 مقام دومی دارد. با این حال "گالوانایز" سال قبل زیاد خوب کار نکرد، اما دیروز با یک سوارکار ایرلندی توانست خیلی خوب هماهنگ شود و به قهرمانی برسد.

 

 

1548380

 

وی افزود: پاتریک از ایرلند سوار دیروز گالوانایز بود. به خاطر اینکه او مبتدی بود، به من 2.5 کیلو تخفیف دادند. با این حال این سوارکار خیلی خوب با اسب هماهنگ شد و در پیچ آخر توانست مقام اول را کسب کند. در این کورس اسب هایی از بحرین، امارات و عربستان شرکت کرده بودند.


یکی از مطرح ترین مالکان اسب در ایران درباره بازتاب های این قهرمانی گفت: گزارشگر مسابقه هم می گفت که همه علاقه مندان در امارات این کورس را تماشا کردند. آنطور که می دانم کل اسبداران ایرانی این مسابقه را زنده تماشا کردند و قهرمانی گالوانایز شور و حال عجیبی را بین آن‌ها به وجود آورد. دیشب از همه ایران برای من پیام تبریک فرستادند.
رادان درباره جایزه 200 هزار درهمی برای قهرمانی "گالوانایز" افزود: به خاطر کرونا و نبود تماشاگران جوایز همه کورسها نه تنها در امارات، بلکه در ایرلند، انگلیس و فرانسه هم نصف شده است؛ در واقع جایزه این مسابقه باید 400 هزار درهم می بود. به هر حال این جایزه هم می تواند کمک خوبی برای تامین هزینه های اسبداران باشد.


او در پایان گفت: چند هفته قبل هم ریوانجی در دوبی قهرمان شد و یک رکورد خیلی خوب ثبت کرد. او در مسافت 1400 متر فقط چند صدم ثانیه با رکورد خود امارات فاصله داشت. من خوشحالم که از موفقیت های اخیر کل اسبداران در ایران خوشحال هستند. چند وقت دیگر هم کارناوال دوبی آغاز می شود که باید آماده آن مسابقات شویم.

دیدگاه‌ها