کد خبر : 1689647 | 25 خرداد 1399 ساعت 17:21 | 687.6M بازدید | 7 دیدگاه

جام قهرمانی 40 کیلو طلا هم باشد ارزش ندارد 

برهانی: باور کنید استقلال می‌تواند قهرمان شود

مهاجم سابق استقلال مدعی است که این تیم هنوز شانس زیادی برای ادامه فصل پیش رو دارد و نباید قهرمانی آنها را از دست رفته دانست.

 برهانی: باور کنید استقلال می‌تواند قهرمان شود

به گزارش "ورزش سه"، آرش برهانی، مهاجم سابق استقلال که این روزها دور از فوتبال و مربیگری است، ادعای جالبی را مطرح کرده و آبی‌پوشان را علیرغم فاصله زیادی که در صدر جدول وجود دارد مدعی قهرمانی می‌داند. او در گفتگویی که با ایران ورزشی داشت، در خصوص شرایط این تیم به صحبت پرداخته است.

 

استقلال با هشت امتیاز اختلاف نسبت به صدرنشین (در صورت پیروزی مقابل فولاد در بازی عقب افتاده ) در رده چهارم قرار گرفته. فکر می‌کنید چه آینده‌ای برای این تیم در لیگ نوزدهم متصور هستید؟
من خیلی امیدوارم و هنوز از جمله کسانی هستم که می‌گویم استقلال قهرمان لیگ می‌شود. در لیگ برتر بازی سخت و آسان نداریم. بازی‌های استقلال سخت است، پرسپولیس سخت است و همینطور سپاهان و سایر مدعیان. یادم می‌آید با تیم دوم جدول یازده امتیاز اختلاف داشتیم اما در ورزشگاه آزادی به تیم سیزدهم باختیم. آن زمان سپاهان در تعقیب ما بود و آمد و عنوان قهرمانی را کسب کرد. من شرایط را می‌بینم و بعد حرف از قهرمانی می‌زنم. البته می‌بینم که حرف و حدیث هم درباره برگزاری لیگ برتر زیاد شده.

 

آیا باید لیگ برگزار می‌شد یا می‌توانستند بدون برگزاری بازی پرسپولیس را به عنوان قهرمان معرفی کنند؟
دوست داشتم بازی‌ها به خاطر سلامتی بازیکنان برگزار نشود، چون جان انسان‌ها مهم‌تر از هر موضوع دیگری است. باور کنید جامی که برای به دست آوردن آن، حتی یک نفر هم آسیب ببیند واقعاً ارزش ندارد. من معتقدم اگر این اتفاق برای کسی بیفتد و استقلال هم قهرمان شود، برای خود استقلالی‌ها هم مزه‌ای ندارد.

 

اما شاید اگر استقلال هم جای پرسپولیس بود دوست داشت بازی‌ها ادامه پیدا کند.
 برای من که جان انسان‌ها ارزش زیادی دارد. البته یک تیم از ابتدا هم دوست داشت بازی‌ها برگزار شود، چون با تیم‌های دوم و سوم و چهارم اختلاف امتیاز دارد. آنها در این راه هم هزار انگ به دیگران چسبانده‌اند و به هیچ وجه انسانی فکر نمی‌کنند. مثلاً می‌گویند استقلال از قهرمانی‌شان می‌ترسد که واقعاً حرف‌های کوچکی هستند. می‌خواهم بگویم اتفاقاً استقلالی‌ها خوشحال می‌شوند که لیگ برگزار شود و عنوان قهرمانی را به دست بیاورند. باور کنید صحبت درباره این موضوع زشت است. اگر جام 40 کیلو طلا هم باشد ارزشش را ندارد که جان جوان‌های‌مان را به خطر بیندازیم.

 

اما در جامعه همه به کارهای خود مشغول‌اند و این صحبت‌ها فقط نمی‌تواند به فوتبال مربوط شود.
 این دقیقاً عذر بدتر از گناه است. یک کارگر شب باید یک لقمه نان خانه‌اش ببرد. آیا می‌تواند بنشیند خانه و کار نکند؟ خب نمی‌تواند و باید برود و کار کند تا پول در بیاورد و برای زندگی‌اش هزینه کند. اگر شرایط مهیا بود، من می‌گفتم مرد خانواده خانه بنشیند و تکان نخورد تا مبادا در این شرایط با خطری مواجه شود. ما اما مجبور نیستیم که لیگ را به هر قیمتی برگزار کنیم. مگر لازم است که بازی‌ها انجام شود؟ انجام نشود چه اتفاقی می‌افتد؟ یک کارگر اما اگر به محل کارش نرود، زندگی‌اش مختل می‌شود. فرق‌‌ این دو زمین تا آسمان است.

 

نظر شما درباره فرهاد مجیدی چیست؟ آیا می‌توان به موفقیت او با استقلال امیدوار بود و دل بست؟
 فرهاد کار سختی پیش رو دارد، چون همه بازی‌ها سخت است و بخصوص دیدارهایی که استقلال باید برگزار کند. او باید با این سختی‌ها کنار بیاید و طوری مدیریت کند که به استقلال ضربه‌ای وارد نشود. متأسفانه این روزها از داخل تیم هم ضرباتی وارد می‌شود که نمونه‌اش همان فایل صوتی است. شرایط استقلال بد نیست اما مهم‌ترین مشکل داشتن بدهی زیاد است، به همین دلیل دغدغه اصلی حل مشکلات مالی است که امیدواریم به زودی این مشکلات تمام شوند. برای فرهاد مجیدی آرزوی موفقیت می‌کنم و در او این پتانسیل را می‌بینم که موفق شود و تیم را به قهرمانی در لیگ برتر برساند.