کد خبر : 1678133 | 24 فروردين 1399 ساعت 19:08 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

فوت گلر افسانه ای چلسی در سن ۷۸ سالگی

پیتر بونتی، گلر افسانه ای چلسی و تیم ملی انگلیس در سن ۷۸ سالگی درگذشت.

به گزارش "ورزش سه"، پیتر بونتی دروازه بان افسانه ای چلسی به حساب می‌آمد که تقریباً حدود دو دهه کامل را در استمفوردبریج گذراند. او همچنین در سال ۱۹۷۰ موفق شد با تیم لندنی به مقام قهرمانی مسابقات جام حذفی انگلیس دست پیدا کند.

 

بونتی که با لقب "گربه" شناخته می‌شد ساعاتی پیش در سن ۷۸ سالگی جان خود را از دست داد. باشگاه چلسی ضمن تایید این خبر، بیانیه ای منتشر کرد: " همه ما در باشگاه فوتبال چلسی از خبر در گذشت دروازه‌بان درخشان و سابق مان یعنی پیتر بونتی ناراحت هستیم. کسی که به شکل باورنکردنی ۷۲۹ بازی برای آبی‌ها انجام داد.

 

دروازه‌بان سابق ما از یک بیماری طولانی مدت رنج می برد. همه اعضای چلسی عمیق‌ترین تسلیت را به سمت خانواده و دوستان او می فرستند."

 

 

1490477

 

 

در ادامه بیانیه آمده است: " پیتر سوپر استار دروازه‌بان‌ها بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ بود. تصویر دروازه بان مصدوم ما و تلاش های فوق بشری وی برای خنثی کردن حملات حریف در بازی فینال جام حذفی 1970 ، یکی از تصاویر قهرمانانه آن مسابقه معروف است."

 

همچنین طبق این بیانیه پله ،اسطوره برزیلی، بونتی را در کنار گوردون بنکس و یاشین یکی از سه دروازه بان برتر همه زمان ها دانسته است.

دیدگاه‌ها