کد خبر : 1672487 | 16 اسفند 1398 ساعت 13:39 | 11.6K بازدید | 0 دیدگاه

رنک پایین تر جام جهانی را از ایران گرفت

نوجوانان بسکتبال ایران قربانی تصمیم عجیب فیبا

فدراسیون جهانی بسکتبال بعد از لغو مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا، تصمیم گرفت با توجه به رنکینگ تیم های آسیایی مجوز حضور آن ها در رقابت های جهانی را صادر کند.

نوجوانان بسکتبال ایران قربانی تصمیم عجیب فیبا

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که تیم نوجوانان بسکتبال ایران در یکی، 2 سال اخیر برنامه های زیادی را برای آماده سازی سپری کرده و آماده حضور در رقابت های قهرمانی آسیا می شد، فیبا به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری این رقابت ها را در لبنان به حالت تعلیق درآورد.


نوجوانان بسکتبال ایران با قرار گرفتن در میان 4 تیم برتر آسیا و اقیانوسیه می توانستند مجوز حضور در جام جهانی را به دست آورند.


حالا فیبا تصمیم گرفته بدون برگزاری مسابقه جام جهانی را قرعه کشی کند و در قاره آسیا تیم ها را بر اساس آخرین رنکینگ جهانی انتخاب کرده است. با این تصمیم عجیب و بدون برگزاری مسابقه تیم بسکتبال نوجوانان ایران جام جهانی را از دست داد.


فیبا اعلام کرد تیم‌های استرالیا، چین و کره‌جنوبی به عنوان تیم‌های برتر آسیا در رنکینگ جهانی،‌ در این قرعه کشی حضور دارند و همچنین تیم های ژاپن و نیوزلند به دلیل رنک مشترک باید در یک مسابقه انتخابی شرکت کنند.


به همین سادگی و به دلیل شیوع ویروس کرونا نوجوانان بسکتبال ایران قربانی تصمیم فیبا شدند و به خاطر رنکینگ پایین تر از رقبا جام جهانی از دست دادند.

دیدگاه‌ها