کد خبر : 1667073 | 18 بهمن 1398 ساعت 10:43 | 84.7K بازدید | 0 دیدگاه

با شکست برابر سوسیداد و بیلبائو

رئال، بارسا و یک درد مشترک بعد از ۶۵ سال (عکس)

رئال مادرید و بارسلونا شب گذشته از رقابت‌های کوپا دل ری حذف شدند و این موضوع واکنش‌های بسیاری در پی داشت.

 رئال، بارسا و یک درد مشترک بعد از ۶۵ سال (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید بعد از ۲۱ بازی بدون شکست، شب گذشته در رقابت‌های کوپا‌دل‌ری با نتیجه ۴-۳ از رئال سوسیداد شکست خورد. از طرف دیگر بارسلونا نیز که بازی نسبتاً خوبی در برابر بیلبائو ارائه داد، با یک گل از این تیم ایالت باسک شکست خورد و دو غول فوتبال اسپانیا و اروپا از صعود به مرحله نیمه‌نهایی کوپا دل‌ری باز ماندند.

 

 

1476400

 

 

و اما یک نکته آماری جالب درباره حذف رئال مادرید و بارسلونا وجود دارد. آخرین باری که دو قدرت سنتی فوتبال اسپانیا، در یک روز از رقابتی حذف شده بودند به ۲۹ می ۱۹۵۵ باز می‌گردد؛ یعنی ۶۵ سال پیش! جایی که رئال و بارسا با شکست برابر تیم‌های سویا و اتلتیکو بیلبائو از دور رقابت‌ها کنار رفتند. با حذف این دو تیم حالا شاهد یک نیمه‌نهایی عجیب و غریب خواهیم بود؛ نیمه‌نهایی‌ای با حضور تیم‌های سوسیداد، بیلبائو، گرانادا و البته تیم شگفتی‌ساز و دسته‌اولی میراندس.

 

نکته جالب دیگر اینکه آخرین باری که هیچ‌کدام از دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در نیمه‌نهایی کوپا دل‌ری حاضر نبوده‌اند در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ اتفاق افتاد؛ فصلی که در آن سویا موفق شد به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

 

شکست عجیب دو تیم رئال مادرید و بارسلونا باعث شد نشریات اسپانیایی تیترهای اصلی و مطالب مهم امروز خود را به آن اختصاص دهند.

 

نشریه مارکا با تیتر اصلی "حیرت‌آور" در بخشی از گزارش روی جلد اصلی خود نوشت: "رئال سوسیداد و اتلتیکو بیلبائو موفق شدند رئال و بارسا را از دور رقابت‌ها حذف کنند و در نیمه‌نهایی به مصاف میراندس و گرانادا بروند."

 

 

1476402

 

 

آ-اس با تیتر "زنده باد" به اتفاق بزرگ در رقابت‌های کوپا دل‌ری و حذف دو تیم قدرتمند بارسلونا و رئال مادرید اشاره کرده است. آ-اس نیز در گزارشی مشابه مارکا به حذف رئال و بارسا و صعود سوسیداد و بیلبائو به مرحله نیمه‌نهایی رقابت ها اشاره کرده است.

 

 

1476403

 

 

روزنامه کاتالانی موندو با تیتر اصلی "حذف رئال مادرید و بارسا از کوپا" و عدم حضور این دو ابرقدرت در نیمه‌نهایی کوپا دل‌ری اشاره کرده است. درگزارش موندو در این زمینه آمده است: "اشتباه بوسکتس و گل به خودی او کار بلوگرانا را که در بازی برابر بیلبائو چهره واقعی خود را نشان داده بود و موقعیت‌های زیادی از دست داد، تمام کرد. رئال مادرید نیز با گل فوق‌العاده ایساک در برنابئو شکست خورد. رئال ابتدا ۴-۱ عقب افتاد و تلاش آنها برای به تساوی کشاندن بازی کافی نبود."

 

 

1476404

 

 

اسپورت نیز با تیتر "ظالمانه"، در گزارش روی جلد خود نوشت: "بارسا که یکی از بهترین بازی های خارج از خانه خود را به نمایش گذاشت، در دقیقه ۹۳ دروازه خود را باز شده دید و از کوپا خداحافظی کرد. آبی اناری‌ها موقعیت‌های زیادی برای به ثمر رساندن گل داشتند. همچنین داور یک پنالتی محرز را روی دی یونگ اعلام نکرد.

 

 

 

1476405

دیدگاه‌ها