کد خبر : 1662655 | 28 دی 1398 ساعت 12:50 | 49.5K بازدید | 0 دیدگاه

بارسای ستین با بارسای والورده چقدر تفاوت خواهد داشت؟

در انتظار رونمایی از بارسلونای کیکه ستین

روزنامه مارکا به بررسی سبک فوتبال مورد علاقه کیکه ستین سرمربی جدید بارسلونا پرداخته و به این سوال پاسخ داده که بارسا در دوران او احتمالا به چه شکلی بازی خواهد کرد.

در انتظار رونمایی از بارسلونای کیکه ستین

به گزارش "ورزش سه"، کیکه ستین، سرمربی جدید بارسلونا به این معروف است که تیم‌هایش فوتبالی جذاب بازی می‌کنند و حالا بارسلونا امیدوار است با حضور او در نوکمپ شاهد انتقال سبک فوتبالی جذابش در بلوگرانا باشد. ستین روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت:" من هر وقت به یک تیم می‌روم تضمین می‌دهم که تیمم خوب فوتبال بازی کند".

 

اما رویکرد او نسبت به فوتبال چیست و بازیکنان کلیدی‌اش در بارسلونا کدام ستاره‌ها خواهند بود؟ از نظر فوتبالی آنچه برای ستین جذاب‌ترین خصلت است کدام است؟ اینها سوالاتی است که هواداران بارسا این روزها از خود می‌پرسند. برای پاسخ دادن به این سوالات مارکا به سراغ بررسی دوران حضور او در لاس پالماس و رئال بتیس رفته است.

 

لاس پالماس: 4-2-3-1 و بازیکنان بااستعداد در خط میانی

سبک فوتبالی که ستین با خود به لاس پالماس برد باعث شد بسیاری از اسپانیایی‌ها عاشق این باشگاه کوچک جزایر قناری شوند. برخی بازیکنان لاس پالماس در دوران او درخشیدند از جمله روکه مسا، ویسنته گومز، تانا و جاناتان ویرا. جالب اینجا است که همه آنها هافبک بوده و دوست داشتند صاحب توپ شده و در میدان از خلاقیت و تکنیک خود استفاده کنند.

 

1470339

 

بر خلاف دوران بتیس، ستین در لاس پالماس با دفاع چهار نفره بازی می‌کرد اما روکه مسا اغلب به عقب برمی‌گشت تا به عنوان سومین دفاع وسط تیم در بازی‌سازی نقش داشته باشد. از همان جا تاکید بر حفظ برتری در خط میانی آغاز می‌شد. دو دفاع وسط تیم از عقب به جلو حرکت کرده و کوین پرینس بواتنگ در نقش شماره 9 کاذب سعی می‌کرد آمار تصاحب توپ را افزایش دهد. چهار بازیکن تهاجمی اما هر کجا که لازم می‌دیدند حرکت می‌کردند.

 

رئال بتیس: سه مدافع مرکزی و یک تک‌مهاجم

در دوران حضور ستین در رئال بتیس، سیستم بازی تیم همیشه به دلیل کمبود مهاجم در تیم دستخوش تغییر بود. در فصل اول، حضور لورن مورن به ستین امکان داد تا با یک بازیکن تخصصی در پست شماره 9 بازی کند. او ابتدا از تونی سانابریا استفاده کرده بود که موفق نبود. اضافه شدن مورن به او امکان داد با یک شماره 9 تیمش را به میدان بفرستد. او حتی همانطور که در لاس‌پالماس با بواتنگ رفتار کرده بود، سعی کرد از خواکین سانچس به عنوان شماره 9 کاذب استفاده کند. اما وقتی لورن مورن به بتیس پیوست، او نقش شماره 9 را به عهده گرفت و تیم تنها با یک مهاجم به میدان می‌رفت.

 

1470337

 

اما روبن کاسترو و سرخیو لئون نتوانستند انتظار ستین را برآورده کنند و او به استفاده از سیستم 3-4-2-1 رو آورد. در این سیستم دو هافبک و دو دفاع وسط در میانه میدان قرارگرفته و پشت سر تک‌مهاجم، دو بازی‌ساز تیم یعنی فابین روئیز و آندرس گواردادو بازی می‌کردند.

 

به عبات دیگر ستین باز هم تلاش می‌کرد با اضافه کردن یک مدافع برای بیرون آوردن توپ از فاز دفاعی بار دیگر در میانه میدان به برتری دست پیدا کند. او از این گذشته از دو هافبک ثابت استفاده می‌کرد که جلوی دو بازیکن دینامیکی که جلوتر بازی می‌کردند وظیفه داشتند برتری در خط میانی را ممکن کنند. این اصل و اساس سبک بازی او در اولین فصل و همچنین دومین فصل حضورش در بتیس بود. در فصل دوم هم فقط نامها بود که تغییر می‌کرد.

 

ستین و مساله لوئیس سوارز

در بارسلونا هم مصدومیت لوئیس سوارز مهمترین معضل او در چند ماه اول حضورش در نوکمپ خواهد بود. در اسپانیا همه منتظرند تا ببینند ستین با این بازیکنان برجسته اولین بار تیمش را با چه سیستم و ارنجی به میدان خواهد فرستاد. استفاده از دفاع سه‌نفره واقعا بعید به نظر می‌رسد. اولین سنگ محک کیکه ستین دیدار بارسلونا مقابل گرانادا خواهد بود که یکشنبه شب برگزار خواهد شد. با تماشای این بازی است که می‌توان دریافت که او واقعا قصد دارد در بارسا از چه سبک و سیاقی استفاده کند.  

 

1468944

 

 

دیدگاه‌ها