کد خبر : 1658040 | 04 دی 1398 ساعت 12:20 | 32.3K بازدید | 0 دیدگاه

بارسا و رئال و پرداخت بیشترین دستمزدها در دنیا

به گزارش مارکا دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید در بین پنج لیگ بزرگ اروپایی بیشترین دستمزدها را به بازیکنان خود پرداخت می‌کنند.

بارسا و رئال و پرداخت بیشترین دستمزدها در دنیا

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه اسپانیایی مارکا گزارش داد دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید در بین تمامی باشگاه‌های حاضر در پنج لیگ بزرگ اروپایی بیشترین دستمزد را به بازیکنان خود پرداخت می‌کنند. این دو غول فوتبال اسپانیا از نظر میزان دستمزد پرداختی به بازیکنان‌شان حتی از تیمهای حاضر در لیگهای آمریکایی NBA، NFL و MLB هم جلوتر هستند.

 

بررسی دستمزد تیمهای ورزشی دنیا در سال 2019 که 350 تیم از رشته‌های مختلف ورزشی را با هم مقایسه کرده نشان می‌دهد که بارسلونا و رئال مادرید در صدر این فهرست قرار می‌گیرند.

 

دستمزدها در لالیگا

میانگین دستمزد پرداختی به هر بازیکن در بارسلونا حدود 11.5 میلیون یورو در سال است. این در حالی است که دستمزد لیونل مسی در این تیم به سالی 58 میلیون یورو بالغ می‌شود.

 

1463749

 

رئال مادرید با اختلافی اندک در رتبه دوم قرار دارد. میانگین دستمزد سالانه رئال به بازیکنانش 10 میلیون یورو است. در این فهرست دیگر تیم بزرگ اسپانیایی، اتلتیکو مادرید هم امسال از رتبه پنجاه و دوم به رتبه هفدهم صعود کرده است. اوساسونا در بین تیمهای لالیگایی کمترین دستمزد را پرداخت می‌کند و میانگین دستمزد پرداختی این تیم به هر بازیکن 423هزار یورو است.

 

دستمزدها در لیگ برتر انگلیس

منچسترسیتی و منچستریونایتد در انگلیس از نظر میزان دستمزد پرداختی به ترتیب در رتبه اول و دوم قرار دارند و صدرنشین فعلی این لیگ، لیورپول رتبه سوم جدول را به خود اختصاص داده.

 

1463750

 

اما هیچ تیم انگلیسی‌ای در فهرست جهانی در بین 10 باشگاه اول قرار ندارد. شفیلد یونایتد در بین تیمهای لیگ برتری کمترین دستمزد را پرداخت می‌کند ولی میانگین دستمزد این تیم از اوساسونا که رتبه آخر جدول لالیگا را در اختیار دارد حدود دو برابر بیشتر است.

 

دستمزدها در سری آ

یوونتوس که در جدول جهانی در رتبه سوم قرار دارد در هر سال به طور میانیگین به هر بازیکن 9.4 میلیون یورو پرداخت می‌کند و در سری آ بیشترین میزان دستمزد را دارد. در جدول دستمزدهای سری آ دو تیم رم و اینتر رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

1463751

 

دستمزدها در لوشامپیونای فرانسه

در فرانسه بین دو باشگاه پاری سن ژرمن و موناکو و دیگر تیمهای حاضر در لوشامپیونا از نظر میزان دستمزد پرداختی فاصله‌ای بسیار زیاد وجود دارد.

 

1463753

 

پاری سن ژرمن در هر سال به هر بازیکن خود به طور میانگین 8.5 میلیون یورو پرداخت کرده و میزان دستمزد میانگین موناکو به ازای هر بازیکن حدود 3.6 میلیون یورو است.

 

دستمزدها در بوندس‌لیگا

میزان دستمزد پرداختی به هر بازیکن توسط باشگاه بایرن مونیخ حدود 7.5 میلیون یورو است. این باشگاه مونیخی در بین تیمهای حاضر در پنج لیگ بزرگ اروپایی در رتبه ششم قرار دارد.

 

1463748

 

 

دیدگاه‌ها