کد خبر : 1623099 | 20 تیر 1398 ساعت 11:42 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

ماداگاسکار حالا دیگر فقط یک تلفظ دشوار نیست!

قبل از اینکه جام ملت‌های آفریقا در مصر آغاز شود، ماداگاسکار بیشتر به خاطر نام‌های عجیب و غریب و سخت تلفظ بازیکنانش مثل آنیست آندریانانتناینا یا چارلز آندریاماهیتسینورو مشهور بود.

ماداگاسکار حالا دیگر فقط یک تلفظ دشوار نیست!

به گزارش "ورزش سه"، حالا 20 روز از این تورنمنت دوسالانه گذشته و تیم کشور جزیره‌ای اقیانوس هند با شکست نیجریه، قهرمان سه دوره جام ملت‌های آفریقا، خود را برای بازی امشب در یک‌چهارم‌نهایی مقابل تونس آماده می‌کند. اگرچه مربی فرانسوی تیم، نیکلا دوپوآ اصرار دارد «تیم، ستاره است»،

 

آندریانانتناینا هافبک و آندریاماهیتسینورو مهاجم تیم توجه‌ها را به خود جلب کرده‌اند. نفر اول که برای لودوگورتس در لیگ بلغارستان بازی می‌کند، در میان 11 نفری بود که کنفدراسیون فوتبال آفریقا به‌عنوان بهترین‌های مرحله گروهی انتخاب کرد. دومی هم که برای العداله عربستان سعودی بازی می‌کند، در تیم ذخیره بهترین‌های مرحله گروهی قرار گرفت و با دو گلش برای رسیدن به کفش طلای مسابقات شانس دارد.


آندریاماهیتسینورو می‌گوید: «مربی درست گفته که تیم، ستاره است اما وقتی به کسی نیاز داریم، یک نفر ستاره می‌شود، این قدرت ما است.» او شاخص شده به خاطر موهای بلوند تیره و قد بلندش در تیمی که فوتبالیست‌هایش قد متوسطی دارند. آلن ژیرس مربی فرانسوی نام آشنای تونس می‌گوید تیمش به هدف اولیه خود یعنی رسیدن به جمع 8 تیم برتر رسیده اما می‌تواند 15 سال بعد از نخستین قهرمانی‌اش در آفریقا، دوباره قهرمان شود.

 

1418603


این دو کشور پیش از این تنها یک بار در رقابت‌های رسمی با هم روبه‌رو شده‌اند؛ در مقدماتی جام جهانی 2002 که تونس در خانه یک بر صفر و خارج از خانه 2 بر صفر به پیروزی رسید. بعد از آن تونس میزبان جام ملت‌های آفریقا شد و قهرمانی را به دست آورد اما ماداگاسکار چنان ضعیف شد که سه سال پیش در خانه به کنگو 6 بر یک باخت. راه دو تیم برای رسیدن به این مرحله اما متفاوت بوده؛ تونس، قهرمان سال 2004، با سه تساوی به مرحله حذفی آمد و بعد از تساوی با غنا در ضربات پنالتی به یک‌چهارم‌نهایی رسید اما ماداگاسکار علاوه بر پیروزی برابر نیجریه، توانسته بر دیگر تیم تازه وارد جام ملت‌های آفریقا، بروندی پیروز شود و با ارائه فوتبالی جذاب تیم‌های گینه و جمهوری دموکراتیک کنگو را متوقف کند. اگر ماداگاسکار بر تیم بسیار باتجربه‌تر تونس غلبه کند، نخستین تیم این رقابت‌ها بعد از آفریقای جنوبی سال 1996 می‌شود که در نخستین حضور در رقابت‌ها تا نیمه‌نهایی پیش می‌رود.


اما در دیگر بازی امشب، الجزایر با ساحل عاج دیدار می‌کند. در هفت بازی قبلی، فیل‌های عاج‌دار سه پیروزی و روباه‌های صحرا دو برد به دست آورده‌اند. در یک‌چهارم‌نهایی سال 2015، ساحل عاج 3 بر یک به پیروزی رسید. سری دای و ریاض محرز در آن بازی برای دو تیم بازی کردند و حالا کاپیتان تیمشان هستند. الجزایر جمال بلمندی تنها تیمی است که چهار بازی‌اش تا اینجا را برده آن طرف هم ابراهیم کامارا ستاره‌های زیادی در خط حمله دارد مثل نیکلاس پپه، جاناتان کوجیا و ویلفرد زاها.


منبع: AFP

دیدگاه‌ها