کد خبر : 1623090 | 20 تیر 1398 ساعت 11:09 | 1K بازدید | 0 دیدگاه

شکاری: آن فرد از ایرانی ها عذرخواهی کرد

روایت بانوی جودوکار از قهر مسئول مسابقات

بانوی جودوکار ایرانی درباره اتفاقات رخ داده در جریان مراسم اهدای جوایز مسابقات کارگری در اسپانیا توضیح داد.

روایت بانوی جودوکار از قهر مسئول مسابقات

به گزارش "ورزش سه"، آزیتا شکاری، جودوکار ایرانی که چند روز قبل بعد از گرفتن مدال در مسابقات جهانی کارگری به خاطر دست ندادن با مسئول مسابقات با حاشیه های زیادی مواجه شد، امروز میهمان برنامه «سلام صبح بخیر» بود. 


وی با بیان اینکه در یک شرکت کارگر و با سحر چغلوند هم استانی هستم، اظهار کرد: من متولد 1363 هستم. همه می گویند جودو یک ورزش سخت و فقط برای مردان خوب است، اما اصلا اینگونه نیست.


شکاری یادآور شد: دوستم جودوکار بود و به من گفت بیا با هم به باشگاه برویم. به صورت آماتوری با هم شاگردی هایش دست به یقه شدیم و دیدم قدرت بدنی ام خوب است. وارد این رشته و به زودی در مسابقات مختلفی برنده شدم. بعد از 10 سال ازدواج کردم و بچه دار شدم و چند سالی فاصله افتاد.


این قهرمان جودو درباره زندگی خانوادگی نیز گفت: پسرم بهنود 6 سال دارد و دخترم باران 5 ساله است. همسرم ورزشکار نیست اما ورزشکاران را دوست دارد و از من هم همیشه حمایت می کند و برای مسابقات که می روم مراقب بچه هایمان است. 


وی درباره حاشیه مسابقات جودوی رقابت‌های کارگران جهان، توضیح داد: مسئول برگزاری مسابقات زمانی که می خواست جایزه ام را به من بدهد دستش را به سمت من دراز کرد ولی من با او دست ندادم و گفتم که یک زن مسلمان ایرانی هستم و نمی توانم با شما دست بدهم. اما او به حالت عصبانیت محل برگزاری مسابقات را ترک کرد و جوایز دیگران را هم نداد.


شکاری یادآور شد: حدود یک ربع مراسم متوقف بود و در این مدت برای ایشان توضیح دادند و گفتند این قانون و اعتقادات ما است و شما نباید محل اهدای جوایز را ترک می کردید و فردای آن روز او از مردم ایران عذرخواهی کرد.


این بانوی ورزشکار تصریح کرد: ورزش جودو یک هنر المپیکی است که ارزش خاصی دارد. این ورزش خیلی خوب است و در زندگی من هم تاثیر خوبی داشته است. جودوکاران هم بسیار بااخلاق هستند و در همان مراسم هم پسران جودوکار آمدند و به تلافی رفتار مسئول مسابقات، مدالهایشان را به من بخشیدند که من آنها را دوباره به خودشان برگرداندم.

دیدگاه‌ها