کد خبر : 1622882 | 19 تیر 1398 ساعت 11:22 | 5.6K بازدید | 0 دیدگاه

شاگردان کولاکوویچ بامداد جمعه به نیمه‌نهایی می‌رسند؟

لهستان، بدون ستاره‌های بزرگ برابر ایران

تیم ملی والیبال ایران بامداد جمعه اولین بازی خود را در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها برابر لهستان کم ستاره برگزار می‌کند.

لهستان، بدون ستاره‌های بزرگ برابر ایران

به گزارش "ورزش سه"، بعد از حدود ۱۰ روز توقف، بار دیگر شور و هیجان والیبال دنیا را در برمی گیرد. این بار مرحله نهایی در شیکاگو با حضور ۶ تیم برتر مرحله گروهی استارت می‌خورد و هر تیم برای خودش شانس بالایی قائل است تا روی سکو برود.


در میان ۶ تیمی که به مرحله نهایی رسیده‌اند، قطعا ایران کم افتخارترین تیم از نظر سابقه به حساب می‌آید، اما فرم مطلوب شاگردان کولاکوویچ در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ علاقه‌مندان به والیبال در ایران را امیدوار کرده تا معروف و یارانش در هفتمین حضور خود در این رقابت‌ها بتوانند طلسم نرفتن روی سکو را بشکنند.


از بامداد فردا، مرحله نهایی استارت می خورد، اما ایران در شب اول استراحت خواهد داشت و ۲ تیم همگروهی اش یعنی لهستان و برزیل با هم دیدار می کنند. برزیلی ها که مثل مرحله گروهی با تمام توان در شیکاگو حاضر شدند و ستارگانی همچون لوکارلی، لوکاس و... را در ترکیب خود دارند.


از سوی دیگر اما لهستان که اولین حریف ایران در شیکاگو به شمار می رود، اکثر ستاره های بزرگ خود مثل میخال کوبیاک، فابیان دژیزگا، گژگوش لوماچ، آرتور شالپوک، پاول زاتورسکی، داوید کونارسکی، یاکوب کوچانوفسکی، الکساندر شیوکا و بارتوژ کورک را در اختیار ندارد. از میان این نفرات فقط کورک به دلیل مصدومیت حضور در این رقابت ها را از دست داده و بقیه بازیکنان با نظر ویتالی هینن در لهستان تمرینات خود را دنبال می کنند تا برای مسابقات انتخابی المپیک آماده شوند.

 

اسامی تیم ملی لهستان برای مرحله نهایی لیگ ملت‌ها به شرح زیر است:
پاسورها: مارسین یانوش، مارسین کومندا
پشت خط‌زن‌ها: بارتلومی بوواژ، ووکاش کاچمارک، ماچی موزای
سرعتی‌زن‌ها: نوربرت هابر، کارول کلوس، آندره ورونا
قدرتی‌زن‌ها: بارتوش بدنوژ، بارتوش کولک، پیوتر ووکاسیک، توماش فورنال
لیبروها: یدری گروشچینسکی، یاکوب پوپیوچاک


البته در مرحله مقدماتی هم لهستان با همین نفرات حاضر بود و توانست مجوز حضور در مرحله نهایی را کسب کند. حتی آنها در ارومیه شاگردان کولاکوویچ را به دردسر انداختند و با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ بازنده شدند.


اولین بازی بلندقامتان ایرانی در شیکاگو ساعت ۲:۳۰ بامداد جمعه مقابل همین لهستان خواهد بود؛ تیمی که به هیچ وجه نمی‌توان آن را دست کم گرفت. البته لهستانی‌ها اگر امشب برابر برزیل شکست بخورند، بازی دوم آنها برابر ایران به دیدار مرگ و زندگی برایشان تبدیل می‌شود.


از طرفی شاگردان کولاکوویچ در صورت شکست لهستان در بازی امشب، می توانند با یک برد حتی ۳ بر ۲ هم صعودشان به جمع ۴ تیم را قطعی کنند و با خیالی راحت به مصاف برزیل بروند.


اول از همه باید دید بازی امشب برزیل و لهستان چه نتیجه‌ای را در بر خواهد داشت و سپس درباره احتمالات صعود ایران به جمع ۴ تیم صحبت کرد.


در گروه دیگر هم آمریکا با توجه به میزبانی در مرحله نهایی با تمام قوا برای رفتن روی سکو و حتی قهرمانی در شیکاگو حاضر شده است. روسیه و فرانسه هم اکثر بازیکنان اصلی خود را در اختیار دارند. اولین بازی این گروه هم بامداد فردا از ساعت ۵ صبح میان آمریکا و فرانسه برگزار می شود.


برنامه مسابقات مرحله نهایی به شرح زیر است:


پنجشنبه 20 تیر
ساعت 2 بامداد: برزیل – لهستان
ساعت 5 بامداد: آمریکا – فرانسه


جمعه 21 تیر
ساعت 02.30 بامداد: ایران – لهستان
ساعت 05.30 بامداد: روسیه – فرانسه


شنبه 22 تیر
ساعت 02.30 بامداد: ایران – برزیل
ساعت 05.30 بامداد: آمریکا – روسیه

دیدگاه‌ها