کد خبر : 1621949 | 15 تیر 1398 ساعت 14:08 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

استقلالی بودم خانواده‌ام نابودم می کردند

شکاری: مشکلی برای پیوستن به پرسپولیس ندارم

پرسپولیس در نقل و انتقالات این فصل خیلی تیم پرکاری نبوده است اما گزینه های اندک و سرشناسی را مدنظر گرفته که یکی از آن ها استعداد جوان فوتبال ایران است.

شکاری: مشکلی برای پیوستن به پرسپولیس ندارم

به گزارش" ورزش سه" پرسپولیسی ها مثل روال سال های اخیر در نقل و انتقالات فعالیت زیادی نکردند با این حال برای جذب گزینه های محدودی که مدنظر داشتند کمی دچار مشکل شدند. یکی از این بازیکنان رضا شکاری مهاجم 21 ساله ایرانی تیم روستوف روسیه است. او در هجده سالگی در ذوب آهن و تیم ملی جوانان به عنوان یکی از استعدادهای مهم فوتبال ایران مطرح شد و در یک انتقال جنجال آمیز به روبین کازان رفت. او سپس به روستوف پیوست و در این فصل مورد توجه پرسپولیسی ها قرار گرفت. اما در روزی که پرسپولیس قصد داشت با این مهاجم چپ پا و 21 ساله قرارداد ببندند سعید آذری مدیرعامل ذوب آهن در مصاحبه ای اعلام کرد که پرسپولیس باید از فیفا برای جذب این بازیکن استعلام کند چرا که براساس گفته مدیرعامل ذوب ، شکایت این باشگاه از شکاری می تواند پرسپولیس را با پرونده ای مشابه طارمی مواجه کند. رضا شکاری امروز در مصاحبه ای که با روزنامه "ایران ورزشی" داشت درباره این موضوع و ماجرای پیوستنش با پرسپولیس صحبت کرده است که حرف های او را در زیر می خوانید:  


من به باشگاه پرسپولیس رفتم تا شرایط را توضیح بدهم. که  آقای سعید آذری که البته خیلی برای من زحمت کشیده، در نامه‌ای عنوان کرد که تیم‌ها برای جذب شکاری مراقب باشند. همین مسأله یک مقدار باعث نگرانی مدیران باشگاه پرسپولیس شد. آنها از سازمان لیگ استعلام گرفتند و با خود من و مدیر برنامه‌هایم هم صحبت کردند و وقتی دیدند مشکلی نیست، برای مذاکره حضوری ترتیب جلسه دادند. آی‌تی‌سی من برای بازی در روبین‌کازان از سوی فدراسیون‌فوتبال صادر شده بود و به همین دلیل مشکلی برای انتقال من وجود ندارد. پرسپولیس مطمئن شد و ما هم در جلسه به توافق رسیدیم. قرار است ظرف یکی دو روز آینده رضایتنامه‌ام صادر شود تا قراردادم را با پرسپولیس امضا کنم.


ماجرای اختلاف با ذوب آهن


 در قراردادم با ذوب‌آهن بندی بود که با پرداخت 100 هزار دلار می‌توانستم به باشگاهی خارجی بروم. روبین‌کازان مرا خواست اما ذوب‌آهن مخالف جدایی‌ام بود. آن هم در شرایطی که چنین بندی در قراردادم وجود داشت. من به خاطر پیشرفت دوست داشتم به روسیه بروم و به همین دلیل با روبین کازان قرارداد بستم که باشگاه ذوب‌آهن واکنش نشان داد و آن مصاحبه‌هایی که خوانده‌اید منتشر شد. حالا هم رای فیفا آمده و من مشکلی برای پوشیدن پیراهن روبین‌کازان یا پرسپولیس ندارم. ماجرا همین است که گفتم. ضمن اینکه سعید آذری گردن من حق پدری دارد و من هیچ گاه به صحبت‌های او واکنشی منفی نشان نمی‌دهم.


حضور در پرسپولیس


 تقریبا بعد از اتمام فصل بود که صحبت پرسپولیس مطرح مطرح شد اما مدیران باشگاه  هفته قبل با من تماس گرفتند تا برویم و مذاکره کنیم. من هم چون از بچگی به پرسپولیس علاقه داشتم خیلی زود به این پیشنهاد پاسخ مثبت دادم. می دانم خیلی ها بعد از حضور در پرسپولیس و استقلال می گویند که از بچگی طرفدار این تیم بوده اند اما من در مصاحبه‌های گذشته‌ام بارها از علاقه به پرسپولیس حرف زده‌ام. ضمن اینکه چند سال قبل با تیم نوجوانان پرسپولیس به تورنمنتی در مالزی هم رفتم و عکس‌هایم هم موجود است. ما نسل اندر نسل پرسپولیسی هستیم و در خانواده کسی پیدا نمی‌شود که هوادار تیم دیگری باشد. باور کنید اگر استقلالی بودم، مرا در خانواده نابود می‌کردند. به همین دلیل است که می‌گویم از بچگی طرفدار پرسپولیس بودم و امیدوار که روزی پیراهن این تیم را بپوشم. علاقه ام به پرسپولیس صددرصد در انتخابم نقش داشت. این خواسته قلبی من بود که یک روز برای پرسپولیس بازی کنم. چه الان، چه سال‌ها بعد. در بحث حرفه‌ای هم چون باشگاه پرسپولیس یک باشگاه بزرگ است، چنین تصمیمی گرفتم تا بدرخشم و به پیراهن تیم ملی برسم. امیدوارم قرارداد نهایی نوشته شود تا به یکی از اهداف فوتبالی‌ام برسم.


گلزنی به پرسپولیس


من زمانی که 17 سال داشتم با پیراهن ذوب‌آهن دروازه پرسپولیس را باز کردم. برخی می گفتند بعد از گل خوشحالی‌ات یک جور خاص بودولی واقعا  جور خاصی نبود، چون اصلا خوشحالی نکردم. می‌توانید فیلم آن گل را ببینید. من بعد از گل، فقط دویدم و وسط زمین آمدم. نه سمت هواداران تیم خودی رفتم و نه حریف.


رضایتنامه روبین کازان


قرار شد روبین کازان  رضایتنامه قطعی مرا صادر کنند تا قراردادم را با پرسپولیس امضا کنم. آقای آذری گفته بود روبین‌کازان شکاری را کنار گذاشته و از فهرست خارج کرده اما من واقعا  نمی‌دانم چرا این اخبار را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند. من اواسط نیم‌فصل دوم گفته بودم که می‌خواهم جدا شوم. البته نگفته بودم به ایران می‌روم یا در خارج از کشور بازی می‌کنم اما مدیران روبین‌کازان از مدت‌ها قبل می‌دانستند که نمی‌خواهم بمانم. این توهین به من بود که گفتند روبین‌کازان شکاری را کنار گذاشته. باشگاه روبین‌کازان واقعا به من کمک کرد و تجربیات ارزشمندی از دوران حضور در این تیم به‌ دست آوردم. وقتی بحث تغییر سرمربی در روبین‌کازان به میان آمد، من هم تصمیم گرفتم که از این باشگاه جدا شوم.


بردیف بود می ماندم


 اگر بردیف بود، شک نکنید در روبین‌کازان می‌ماندم و تلاش می‌کردم تا به ترکیب اصلی برسم و خود را اثبات کنم. در روبین‌کازان، مربی تیم ب، جای بردیف را در تیم اصلی گرفت و من هم چون با او هماهنگ نبودم تصمیم به جدایی گرفتم.


ترافیک خط هافبک پرسپولیس


می دانم پرسپولیس کلی هافبک خوب و سطح بالا دارد اما از نظر من  اصلا بحث ترافیک نیست. من به پرسپولیس علاقه و به خود ایمان دارم. پرسپولیس بازیکنان بزرگی دارد که اتفاقا خیلی خونگرم هستند و هوای جوانترها را دارند. باید از تجربه آنها استفاده کنم و اگر انرژی بگذارم می‌دانم که می‌توانم بازی بگیرم و دقایق زیادی در زمین باشم.


کالدرون و جام هایی که به دست آورده


از گابریل کالدرون  شناخت آنچنانی ندارم. فقط می‌دانم جام‌های بسیاری در فوتبال آسیا به ‌دست آورده و به بازیکنان جوان هم اعتقاد دارد. همین می‌تواند یک نکته مثبت برای من باشد. خوشحالم که موقعیتی پیش آمده تا پیراهن پرسپولیس را بپوشم. از طرفی خوشبین هم هستم تا با حمایت هواداران پرسپولیس که خیلی زیاد هم هستند، بتوانم روزهای موفقی را تجربه کنم.طی چند روز آینده تکلیف من با پرسپولیس مشخص می شود. احتمال خیلی زیادی هست که  قرارداد ببندم اما در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد .

دیدگاه‌ها