کد خبر : 1621926 | 15 تیر 1398 ساعت 12:31 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

هلند و آمریکا به دنبال فتح جام جهانی

فینال جام جهانی زنان؛ آمریکا در مقابل پدیده جام

فینال جام جهانی زنان فردا در حالی بین آمریکا و هلند برگزار می‌شود که تیم ملی زنان هلند یک دهه بعد از صعود به اولین تورنمنت بزرگ زنان برای اولین بار در فینال جام جهانی حضور دارد.

فینال جام جهانی زنان؛ آمریکا در مقابل پدیده جام

به گزارش "ورزش سه"، فینال جام جهانی زنان، فردا بین آمریکا، یکی از قدرتهای بزرگ فوتبال زنان و هلند، تیم نسبتاً ناشناخته و پدیده این دوره از رقابتها برگزار می‌شود. تیم ملی زنان آمریکا تا کنون هشت بار با هلند روبرو شده و آخرین دیدار این دو تیم در سال 2016 برگزار شده است. زنان هلند به هیچ وجه به اندازه تیم ملی مردان این کشور از تاریخی طولانی و پرافتخار برخوردار نیست.

 

اولین دیدار دو تیم زنان هلند و آمریکا به سال 1991 برمی‌گردد و این تنها پیروزی‌ای است که هلندی‌ها تا کنون مقابل آمریکا داشته‌اند. اما در شش بازی اخیر دو تیم پیروزی همیشه از آن آمریکایی‌ها بوده است.

 

جالب اینجا است که در جام جهانی زنان، هلند یکی از معدود تیمهای ملی‌ای است که هیچ بازیکنی شاغل در لیگ فوتبال زنان آمریکا، معتبرترین لیگ  فوتبال زنان دنیا ندارد. همه بازیکنان هلند در اروپا فوتبال باشگاهی را دنبال کرده و در کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، نروژ، اسپانیا، سوئد و هلند توپ می‌زنند.

 

1417382

 

اما هلندی‌ها به دلیل مصدومیت نمی‌توانند با ترکیب کامل به مصاف آمریکا بروند. لیکه مارتنز، ستاره  خط میانی هلند به دلیل مصدومیت در نیمه‌نهایی جام جهانی مقابل سوئد، بین دو نیمه از ترکیب تیم بیرون کشیده شد و به نظر می‌رسد فینال را از دست خواهد داد.

 

اما هلندی‌ها بدون اعتماد به نفس به مصاف آمریکا نخواهند رفت. آنها تا کنون در تورنمنت‌های بزرگ بین‌المللی، دوازده بازی اخیر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و از این نظر آمار خارق‌العاده‌ای دارند.

 

هلندی‌ها در رقابتهای زنان اروپا 2017 در کمال شگفتی قهرمان رقابتها شدند. آنها هر سه بازی مرحله گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشته و در مراحل حذفی با شکست دادن سوئد، انگلیس و در نهایت دانمارک، به قهرمانی رسیدند. آنها در جام جهانی فرانسه هم هر سه بازی مرحله گروهی را با پیروزی به پایان برده و در مراحل حذفی هم با شکست دادن ژاپن، ایتالیا و سوئد به فینال راه یافته‌اند.

 

این درخشش هلند با توجه به اینکه تیم ملی زنان این کشور اولین بار در سال 2009 حضور در یک تورنمنت بزرگ بین‌المللی را تجربه کرده فوق‌العاده است.

 

1417377

 

یکی دیگر از مزیت‌هایی که هلند روی آن حساب کرده هواداران پرشور این تیم است. هواداران هلندی که یکسره نارنجی پوشیده و در خیابانهای شهرهای فرانسه رژه می‌روند در فرانسه آنقدر محبوب شده‌اند که حتی هواداران تیم‌های رقیب نیز گاه در جشن‌های بعدی از پیروزی‌ هلندی‌ها دیده شده‌اند.

 

هواداران هلندی وقتی وارد استادیوم می‌شوند یکسره به صورت هماهنگ به سرودخوانی و تشویق تیم ملی‌شان می‌پردازند. تشویقی که تا پیش از این در جامهای جهانی مردان شنیده می‌شد و به همین خاطر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و تماشاچیان هلندی را بارها به سرخط رسانه‌ها برده است.

 

 

 

دیدگاه‌ها