کد خبر : 1621922 | 15 تیر 1398 ساعت 12:25 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

اینفانتینو: احتمال افزایش تیم‌های جام جهانی زنان

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، اعلام کرد ممکن است تعداد تیم های جام جهانی زنان به 32 تیم افزایش یابد و جایزه این مسابقات نیز دو برابر شود.

اینفانتینو: احتمال افزایش تیم‌های جام جهانی زنان

به گزارش "ورزش سه"، به گفته جانی اینفانتینو ریاست فیفا، موفقیت مسابقات جام جهانی زنان 2019 ممکن است به توسعه این مسابقات و افزایش تیم های آن در دوره بعدی این تورنمنت در سال 2023 منجر شود

مجمع فیفا که متشکل از 37 عضو است قرار است در رای گیری ماه مارچ آینده میزبان بعدی این مسابقات را مشخص کند.

تا به این لحظه 9 کشور برای میزبانی این مسابقات اعلام آمادگی کردند که در بین آن ها نام هایی از قبیل برزیل و آفریقای جنوبی که به تازگی میزبان مسابقات جام جهانی مردان بودند، دیده میشوند

آرژانتین، استرالیا، بولیوی، کلمبیا، ژاپن، نیوزلند و کره جنوبی از دیگر کاندید های میزبانی این تورنمنت هستند اما به گفته اینفانتینو، درنظر گرفتن تعداد بیشتر تیم ها برای این مسابقات ممکن است باعث از سرگیری مراحل انتخاب میزبان شود.

 

1417379

 

اینفانتینو اظهار داشت : "اگر میخواهیم تا سال 2023، 32 تیم شرکت کننده داشته باشیم باید سریعتر اقدام کنیم. ما این موضوع را به عنوان موضوع اضطراری بررسی خواهیم کرد که در آن صورت باید مراحل اعلام آمادگی کشور ها برای میزبانی این مسابقات از سرگرفته شود تا به همه کشور ها شانس میزبانی انفرادی و یا میزبانی مشترک این تورنمنت داده شود، از جمله کشور هایی که برای میزبانی مسابقات 24 تیمی جام جهانی اعلام آمادگی کرده بودند."

در تاریخ کوتاه جام جهانی زنان شاهد پیشرفت زیادی بوده ایم. این مسابقات در سال 1991 با حضور 12 تیم آغاز شد و در سال 1999 به 16 و سپس در سال 2014 به 24 تیم افزایش یافت.

اینفانتینو اضافه کرد: "هیچ چیز غیرممکن نیست. براساس موفقیت مسابقات امسال ما باید باور بیشتری داشته باشیم و کاری که باید خیلی زودتر انجام میدادیم را عملی کنیم. با موفقیت این دوره از مسابقات، ما حالا برای انجام این کار و توسعه فوتبال زنان دلیل و مدرک داریم"

اینفانتینو همچنین پیشنهاد برگزاری جام باشگاه های جهان زنان را در سال 2020 داده است و باور دارد که توسعه فوتبال داخلی زنان در هر کشور برای توسعه مسابقات بین المللی ضروری است.

اینفانتینو گفت: " من دوست دارم مسابقات جام باشگاه های جهان را پیشنهاد کنم که در سریعترین زمان ممکن آغاز شود. یک جام باشگاه های جهان واقعی. ما تنها وقتی میتوانیم فوتبال بین المللی زنان را توسعه دهیم که  در کنار آن فوتبال باشگاهی نیز پیشرفت کند. این مسابقات میتواند به صورت سالیانه برگزار شود و باعث معرفی باشگاه های فوتبال سراسر جهان شود و به دنبال آن باشگاه ها برای درخشیدن در عرصه جهانی بیشتر از این سرمایه‌گذاری خواهند کرد."

دیدگاه‌ها