کد خبر : 1621910 | 15 تیر 1398 ساعت 11:42 | 2.5K بازدید | 0 دیدگاه

خروج بشار و خرید یک مهاجم خارجی؛

معمای تیم کالدرون چگونه حل می‌شود؟

باشگاه پرسپولیس در نظر دارد که با جذب یک مهاجم خارجی، خیال کالدرون را از پست خط حمله راحت کند.

معمای تیم کالدرون چگونه حل می‌شود؟

به گزارش ورزش سه، سرخپوشان پایتخت ۴ روز دیگر به شهری در نزدیکی استانبول ترکیه خواهند رفت تا اردوی آماده سازی خود را در کشور همسایه برگزار کنند. این نخستین باری است که پرسپولیس با هدایت یک مربی اهل آمریکای جنوبی تمرینات پیش فصل را انجام می‌دهد. از هفته قبل کالدرون آرژانتینی در حالی با پرسپولیس استارت زده که بیش از ۲۵ بازیکن در هر تمرین حضور داشته و همین پر بودن لیست، کار را برای او سخت کرده است.

 

بشار می‌رود، مهاجم خارجی می‌آید

 

باتوجه به این موضوع، درباره لیست مازاد پرسپولیس در روزهای اخیر گمانه زنی هایی به وجود آمد و نام های بزرگی در این فهرست قرار گرفتند اما مشخص نیست که تا چه حد این لیست ها درست هستند. با این حال و در هر شرایطی، جذب یک مهاجم نوک برای این تیم ضروری به نظر می‌آید و باتوجه به ناکامی در جذب طارمی، قطعا این بازیکن خارجی خواهد بود.

 

خرید بازیکن خارجی در حالی در دستور کار مدیران پرسپولیس قرار گرفته که این تیم رادوشوویچ کروات را در اختیار دارد و بشار رسن نیز متمایل است تا قراردادش را با سرخ ها تمدید کند اما باتوجه به وضعیت نرخ دلار و قیمت نسبتا بالای بشار رسن، بعید است که علاوه بر یک مهاجم خارجی و بوژیدار، سرخ ها رسن را نیز جذب کنند.

 

با منتفی شدن تمدید با بشار رسن عراقی، پرسپولیسی ها پروسه خرید مهاجم خارجی را با جدیت بیشتری دنبال خواهند کرد. باتوجه به گفته های مهدی محمدنبی، اولویت اول قرمزها جذب مهاجمی آسیایی است که احتمالا مذاکراتی نیز بین طرفین صورت گرفته اما باید دید در نهایت این موضوع به کجا خواهد رسید.

 

پرسپولیس در سال های گذشته مهاجمان خارجی چون بنگستون، منشا و بودیمیر را داشته که همگی پایین تر از سطح انتظارات ظاهر شدند و حالا مهاجم جدید بار سنگینی را روی دوش خود خواهد داشت.

 

پرسپولیسِ کالدرون؛ ۴-۲-۳-۱ کلاسیک

 

آنچه از تمرینات پرسپولیس به گوش می‌رسد حاکی از آن است که سرخپوشان با سیستم ۴۲۳۱ به میدان خواهند رفت. این سیستم در حالی این روزها امتحان می‌شود که علی علیپور تنها مهاجم قابل اتکای پرسپولیس است و احتمالا مهاجم خارجی، برای نیمکت خریداری می‌شود.

 

1417174

 

باتوجه به مدلی که کالدرون برای پرسپولیس در نظر گرفته، مهاجم جدید باید ویژگی های یک گلزن کامل را داشته باشد چرا که در بین هافبک های پرسپولیس مهاجمان سایه نیز دیده می‌شوند و ضرورتی برای خرید چنین بازیکنی وجود ندارد.

 

همچنین از طرف دیگر، تعداد بالای هافبک های باتجربه پرسپولیس سبب شده تا او سیستمی با ۵ بازیکن میانی را انتخاب کند تا بیشتر ستاره ها در زمین حاضر باشند.

 

بنابراین معمای تیم کالدرون با جدایی بشار رسن و خرید یک مهاجم خارجی تکمیل خواهد شد. البته این بدان معنی نیست که تغییر دیگری در تیم روی نخواهد داد اما احتمالا در روزهای آینده تکلیف نفرات تیم مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها