کد خبر : 1621873 | 15 تیر 1398 ساعت 09:09 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره ژاپنی صید دراگون ها شد

شویا ناکاجیما به پورتو پیوست (عکس)

بازیکن ژاپنی تیم فوتبال الدحیل قطر با قراردادی 5 ساله به تیم فوتبال پورتو پرتغال پیوست.

شویا ناکاجیما به پورتو پیوست (عکس)

به گزارش "ورزش سه" ساعاتی پیش توئیتر رسمی باشگاه پورتو پرتغال با انتشار عکسی از  شویا ناکاجیما ستاره 24 ساله تیم ملی ژاپن و باشگاه الدحیل خبر توافق با این بازیکن مستعد ژاپنی را داد.
 در گزارشی که سایت رسمی باشگاه پورتو در این خصوص به آن پرداخته، ابتدا با اعلام این خبر نوشته است:


این سومین خرید پورتو برای تقویت این تیم جهت حضور هر چه قوی‌تر در فصل 2019-2020 است. بعد از خرید "رنزوسارابیا" و "زی لوئیس"، امروز جمعه دراگونی ها اعلام کردند که شویا ناکاجیما را از باشگاه الدحیل قطر به خدمت درآورده‌اند.

 

1417311


در ادامه این گزارش با اشاره به مبلغ و مدت این قرارداد آمده است:


 ناکاجیما به مدت 5 فصل فوتبالی تا تاریخ 30 ژوئن 2024 با مبلغ قرارداد 12 میلیون یوروبه پورتو پرتغال پیوسته اما این در حالی است که هنوز 50  در صد از حقوق ورزشی ناکاجیما همچنان در اختیار الدحیل باقی خواهد ماند. همچنین بین دو باشگاه توافق شده است که مبلغ بند لغو این قرارداد 80 میلیون یورو در نظر گرفته شود.


 شویا ناکاجیما پیش از پیوستن به باشگاه پورتو در تیم‌های اف سی توکیو، پورتیموننزه و الدحیل سابقه بازی دارد.


این مهاجم ژاپنی بعد از خرید "زی لویس" از باشگاه اسپارتاک مسکو، دومین خرید امروز دارگون ها به شمارمی آید. پیش از ورود این دو بازیکن مسئولان پورتو "رنزو ساراویا"ی آرژانتینی را از باشگاه ریسینگ کلاب این کشور به خدمت گرفته بودند.


ناکاجیما حالا باید باشگاه الدحیل و کشور قطر را به مقصد پرتغال ترک کند. در شرایطی که پیش‌ازاین با حضور درتیم فوتبال" پورتیموننزه "سابقه حضور در لیگ پرتغال را داشته است  اما حالا باید در یک چالشی به مراتب سخت تر تا سال 2024 با لباس سفید و آبی پورتو به فوتبالش ادامه دهد. طرفداران پورتو قطعا همانقدر که از او حمایت خواهند کرد به همان اندازه هم از این مهاجم ژاپنی انتظار گلزنی دارند.در واقع باید منتظر بمانیم تا متوجه شویم  سرجیو کونسیسائو سرمربی موفق این تیم  از او در چه پستی استفاده خواهد کرد.

 

1417312


 با توجه به عکسی که در حین انعقاد قرارداد منتشر شده است مشخص شد که او در تیم  پورتو شماره 8 را بر تن خواهد کرد که در فصول گذشته "یاسین براهیمی " مهاجم فرانسوی آن را می پوشید اما  این بازیکن  در تاریخ 30 ژوئن قراردادش با پورتو به اتمام رسیده است  و راهی تیم دیگری خواهد شد .


ناکاجیما در طول یک‌فصل و نیمی که در خدمت باشگاه الدحیل قرار داشت 47 بازی به میدان رفته است و موفق شده در این تعداد بازی 15 گل را برای الدحیل به ثمر برساند.


مسلماً بازی‌های خوب ناکاجیما در چهارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و کوپا امریکا در این خرید تأثیر بسزایی داشته است. ناکاجیما در هر سه دیدار ژاپن در مقابل تیم‌های شیلی، اروگوئه و اکوادور در ترکیب ثابت این تیم به میدان رفت و در آخرین دیدار مرحله مقدماتی موفق شد تک‌گل ژاپن را در مقابل اکوادور به ثمر برساند. به‌هرحال با توجه به استعداد ناکاجیما این انتظار می‌رفت که دیر یا زود او موردتوجه تیم‌های اروپایی قرار بگیرد و حالا او با پیوستنش به یکی از تیم‌های معتبر اروپا به دنبال این است تا بتواند روزهای خوبی را برای خود و تیم جدیدش رقم بزند.

دیدگاه‌ها