کد خبر : 1617218 | 22 خرداد 1398 ساعت 13:10 | 2.5K بازدید | 0 دیدگاه

در انتظار ورود این تیم ها به بازار تابستانی؛

گزارش: 8 تیم لیگ برتری در حالت استند بای!

نیمی از تیم های لیگ برتر هنوز هیچ خرید رسمی یا توافقی در بازار نقل و انتقالات تابستانی نداشته اند و وضعیت مبهمی را تجربه می کنند.

گزارش: 8 تیم لیگ برتری در حالت استند بای!

به گزارش "ورزش سه"، فصل نقل و انتقالات به صورت رسمی آغاز شده و تیم های لیگ برتری به دنبال جذب بازیکنان موردنظر هستند و البته برخی از آن ها نیز هنوز سرمربی خود را مشخص نکرده اند. وجود این ابهام ها سبب شده تا باوجود گذشت حدود دو هفته از آغاز رسمی فصل نقل و انتقالات، هنوز نیمی از این تیم ها هیچ بازیکنی را جذب نکرده باشند.

 

این در حالی است که تیم هایی چون سپاهان، فولاد، سایپا، تراکتور، پارس جنوبی و حتی استقلال فعالیت خود را در جذب بازیکنان موردنظر آغاز کرده اند و با چند مهره نیز به توافق رسیده اند. آخرین تیمی که در نقل و انتقالات کار خود را استارت زده، تیم پدیده شهر خودرو است که موفق شد با مهدی رحمتی به توافق برسد و البته هنوز مشخص نیست که گلر سابق تیم ملی ایران، فصل آینده را در مشهد سپری خواهد کرد یا نه.

 

اما 8 تیمی که هنوز وارد بازار نشده اند و سهم خود را از پنجره تابستانی نگرفته اند، کدام تیم ها هستند و چه وضعیتی دارند؟

 

1. نساجی؛ وضعیت مبهم آخرین نماینده شمال

 

با سقوط سپیدرود، تیم نساجی آخرین نماینده فوتبال شمال کشور در لیگ برتر محسوب می شود. آن ها که در سال اول حضور در لیگ برتر موفق شدند نتایج خوبی را کسب کنند، هنوز تکلیف سرمربی خود را روشن نکرده اند اما گفته می شود، به زودی مهدی تارتار روی نیمکت این تیم خواهد نشست. با حضور تارتار، احتمالا نساجی یک انقلاب در فهرست نفرات خود را تجربه خواهد کرد و باید دید چه میزان تغییرات در این تیم به وجود می آید اما فعلا نساج ها هیچ لیست ورودی و خروجی ای ندارند.

 

1404188

 

2. صنعت نفت؛ فقط یک خروجی!

 

آبادانی ها فصل را با هدایت پائولو سرجیوی پرتغالی با موفقیت به پایان رساندند. آن ها با قرارگری در میانه های جدول، پایان خوبی در لیگ هجدهم داشتند اما هنوز استارت نقل و انتقالات را نزدند. روز دوشنبه مشخص شد که عیسی زاده در مقام مدیرعاملی این باشگاه خواهد ماند و حالا انتظار می رود هرچه زودتر تکلیف نیمکت این تیم مشخص شود. فعلا شهاب گردان تنها خروجی صنعت نفت محسوب می شود.

 

1395409

 

3. ماشین سازی؛ مهاجری می ماند؟

 

به نظر می رسد زنوزی تصمیم گرفته تا حداقل برای یک سال دیگر، مالکیت تیم ماشین سازی را در دست داشته باشد اما ماشینی ها تغییراتی را روی نیمکت خواهند داشت. شنیده می شود رضا مهاجری پس از یک فصل حضور در ماشین سازی یکی از گزینه های این تیم محسوب می شود. البته در ابتدا باید سرنوشت تراکتور مشخص شود و سپس از میان گزینه های مختلف، گمانه زنی انجام شده و سرمربی تیم سبزپوش تبریز انتخاب خواهد شد.

 

 

4. شاهین بوشهر؛ بازگشت ویسی با کدام مهره ها؟

 

تیم شاهین شهرداری بوشهر موفق شد با عبدالله ویسی به لیگ برتر صعود کند. بازگشت مربی قهرمان لیگ پانزدهم و همچنین تیم شاهین به سطح اول فوتبال ایران اتفاق بسیار خوبی است اما انتظار بوشهری ها این است که تیمی در خور شان فوتبال دوستان این منطقه برایشان بسته شود تا بتوانند حضور پرقدرتی در لیگ داشته باشند. عبدالله ویسی چند روز پیش خبر داد که حضورش در این تیم قطعی نیست اما بعید است او از شاهین جدا شود. اما باتوجه به وضعیت مالی تیم بوشهری، آن ها احتمالا نمی توانند خریدهای پرتعداد و گران قیمتی را انجام دهند و با تیمی بومی در مسابقات شرکت خواهند کرد.

 

1403782

 

5. پرسپولیس؛ کلاف سردرگم سرخ ها پس از دبل

 

سرخپوشان بهار فوق العاده ای را تجربه کردند و موفق شدند در اردیبهشت و خرداد به هت تریک در قهرمانی لیگ و دبل در کسب جام برسند. اما پس از آن اوضاع بحرانی قرمزها آغاز شد. عدم پرداخت مطالبات کادرفنی و بازیکنان سبب شد تا آینده آن ها در پرسپولیس باوجود داشتن قرارداد، مبهم باشد. برانکو ایوانکوویچ به باشگاه پرسپولیس لیست خرید داده اما هنوز هیچ یک از این 5 بازیکن به اردوی قرمزپوشان ملحق نشده اند و فعلا تکلیف برانکو هم روشن نیست. حالا احتمالا با پرداخت حقوق او و بازگشت احتمالی اش، پرسپولیسی ها به شکلی جدی تر وارد بازار نقل و انتقالات خواهند شد.

 

 

6. ذوب آهن؛ آذری و علیمنصور وارد می شوند!

 

تیم ذوب آهن فصل را با صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رساند و فصل نقل و انتقالات نیز برایشان با نگه داشتن علیرضا منصوریان و تمدید قرارداد با قاسم حدادی فر آغاز شد اما سبزها هنوز هیچ بازیکن جدیدی را به خدمت نگرفته اند. شنیده ها حاکی از این است که به زودی جای خالی رشید مظاهری و محمدرضا حسینی در تیم ذوب آهن پر می شود و ارسلان مطهری نیز با آن ها تمدید می کند. ذوب آهن نیز احتمالا تابستان شلوغی را سپری خواهد کرد.

 

1403182

 

7. نفت مسجدسلیمان؛ وضعیت مبهم نماینده خوزستان


تیم نفت مسجد سلیمان علاوه بر این که هنوز هیچ بازیکنی را جذب نکرده، وضعیت مالکیتی و مدیریتی مبهمی نیز دارد. این در حالی است که فیروز کریمی خود را آماده شروع لیگ می کند اما مشخص نیست که مدیران باشگاه نفت مسجد سلیمان چه تصمیمی برای آینده نیمکت تیمشان بگیرند. نفت MIS فصل گذشته موفق شد به شکل میلیمتری خود را در لیگ برتر نگه دارد اما آن ها خیلی خوب باید بدانند که برای بقا در لیگ نوزدهم باید از همین امروز فعالیت مفید خود در بازار نقل و انتقالات را شروع کنند.

 

1395197

 

8. گل گهر سیرجان؛ ورود قهرمان لیگ یک با توپ پر؟

 

گل گهر هشتمین تیمی است که هنوز هیچ فعالیتی در نقل و انتقالات تابستانی نداشته است. آن ها که با وینکو بگوویچ قهرمان لیگ آزادگان شدند، بازیکنان مستعد و خوبی را در اختیار دارند اما طبیعتا برای حضور پرقدرت در لیگ نوزدهم باید تقویت شوند. نماینده استان کرمان در حالی پای به لیگ برتر می گذارد که وینکو نام چند بازیکن را به باشگاه اعلام کرده و احتمالا در روزهای آینده باید منتظر خریدهای این تیم باشیم. نکته مهم این که تیم های مدعی برای بازیکنان گل گهر دندان تیز کرده اند و مدیران این باشگاه چالش سختی را برای حفظ ستاره های خود پیش رو خواهند داشت.

 

1360030

دیدگاه‌ها