کد خبر : 1617138 | 21 خرداد 1398 ساعت 22:40 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

بختیاری زاده : اظهارات بختیاری زاده درخصوص تیم ملی وتیم  المپیک 

ویلموتس از ایران یک تیم هجومی خواهد ساخت

مدافع سابق تیم ملی و یکی از مربیان تیم امید با اشاره به بازی خوب تیم ملی اعتقاد دارد ویلموتس قصد دارد تفکر هجومی را به فوتبال ایران تزریق کند و این موضوع نیازمند به زمان بیشتری است .

ویلموتس از ایران یک تیم هجومی خواهد ساخت 

به گزارش ورزش سه،تیم ملی  ایران در دومین دیدار تدارکاتی خودش بعد از جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه جام جهانی شهر سئول در حالی به دیدار تیم کره جنوبی رفت که مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی را برای دومین بار روی نیمکت می‌دید.


 در این دیدار ابتدا تیم کره موفق شد در دقیقه 57 دروازه ملی پوشان ایران را باز کند اما در ادامه ارسال رامین رضاییان از روی نقطه کرنر با خروج اشتباه دروازه‌بان کره‌ای‌ها همراه بود که توپ به بدن پور علی گنجی و در ادامه کیم یونگ وون برخورد می‌کند تا ایران خیلی زود به گل تساوی در این دیدار دست یابد بازی به‌تساوی کشیده شود. درنهایت با همین نتیجه یکی بر یک جدال این دو رقیب سنتی شرق و غرب خاتمه یافت.


 در همین ارتباط با سهراب بختیاری زاده یکی از مربیان تیم امید که خود سابقه سال‌ها حضور در تیم ملی را دارد گفتگویی انجام دادیم و نظر وی را درباره دومین دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران جویا شدیم.


سهراب در ابتدا اظهار داشت: «بازی بسیار خوبی را درمجموع شاهد بودیم. به‌هرحال هر دو تیم در این بازی موقعیت‌هایی داشتند و تیم ملی نسبت به بازی‌های قبلی خصوصاً درنیمه اول تلاش می‌کرد که در فاز هجومی با نفرات بیشتری حمله کند و آن چیزی که آقای ویلموتس به آن اعتقاد دارد که همان فوتبال تهاجمی است به اجرا گذاشته شود. فوتبالی که هم در دفاع بتواند خوب و منطقی باشد و هم در بخش حمله خیلی شجاعانه و تهاجمی رفتار کند. »


وی در ادامه افزود: «امروز در دیدار مقابل کره جنوبی اراده‌ای واقعاً برای انجام چنین بازی تهاجمی وجود داشت و این اراده را ما در سراسر بازی می‌دیدیم. اما حقیقتاً در سئول مقابل تماشاگران کره‌ای بازی کردن سخت است. ولی این تفکر حقیقتاً دیده می‌شد که مجموعه تیم تلاش می‌کند که در حمله با نفرات زیادی حضور یابد و بیشتر توپ را در اختیار داشته باشند. ضمن اینکه بچه‌های خط دفاعی سعی می‌کردند بیشتر با توپ‌بازی کنند و در بازی‌سازی شرکت داشته باشند. ولی برای اینکه به‌هرحال آن چیزی که در ذهن مربی تیم ملی و شخص آقای ویلموتس است وان تفکری که او انتظار دارد پیاده شود، به زمان احتیاج دارد و می‌طلبد هر سه خط دفاع هافبک و حمله به تفکرات ویلموتس آشنا شوند و این مسئله زمان به‌طور طبیعی زمان می‌برد. باید به ایشان اعتماد کنیم تا بچه‌ها بتوانند نوع فوتبالی که آقای ویلموتس از آن‌ها می‌خواهد را اجرا کنند.


سهراب بختیاری زاده با اشاره به ریسک بیشتر دربازی‌های دوستانه تأکید کرد: «من فکر می‌کنم برای شروع حقیقتاً خوب بود ولی درهرحال باید به یک نکته بپردازیم و آن نکته این است که دربازی‌های دوستانه که البته برای همه تیم‌ها صادق است شهامت و درصد ریسک بازیکنان بالاتر است، از همین رو نمی‌شود به‌طور کامل بازی‌های دوستانه را به بازی‌های رسمی مقایسه کرد، ولی شکل کلی تیم ملی بسیار خوب بود و به نسبت مصاف‌های قبلی که در کره داشتیم بیشتر ایجاد موقعیت کردیم و از طرفی فراموش نکنیم کره‌ای‌ها به‌خصوص در نیمه دوم موقعیت‌های بسیار خوبی را به دست آوردند.»

 


یکی از گلزنان ایران در تاریخ بازی‌های جام جهانی درباره تغییر شکل دفاعی ایران در تیم ملی اظهار داشت: «البته این شکل جدید بازی مشخص است که از مدافعان خواسته‌اند که از دروازه دور بازی کنند و جلوتر بیایند و در کل قالب کلی تیم به جلوتر منتقل شود. این باعث می‌شود که در بازی‌های آینده فضای بیشتری به تیم حریف بدهیم و کار برای مدافعان و خود بیرانوند سخت می‌شود. به همین دلیل است که باید آن‌ها عادت کنند که فوتبال دور از دروازه خودی و نزدیک به نیمه بازی کنند. این نوع بازی می‌طلبد که بچه‌ها در خط دفاع، قوی ظاهر شوند و درصد اشتباهاتشان پایین باشد و درعین‌حال هم آن‌ها باید هم در کار بازی‌سازی شرکت کنند. ولی بچه‌های ما بازیکنان بااستعدادی هستند و از دستوران مربیان خودشان پیروی می‌کنند و خیلی دوست دارند که فوتبال یاد بگیرند. امیدوارم که در وقت و زمان مناسب در بازی‌هایی دوستانه‌ای که برگزار می‌شود با تفکرات سرمربی جدید تیم ملی خودشان را هماهنگ کنند.»

 

وی در خصوص مقایسه‌ای که این روزها بین فوتبال ویلموتس و کی روش انجام می‌شود گفت: «اولا مقایسه کردن در فوتبال نمی‌تواند به شما کمک کند ولی چیزی که الآن مهم است باید بدانیم که هنوز خیلی زود است که بخواهیم در خصوص تیم ملی اظهارنظر کنیم. اجازه بدهیم شاید بچه‌ها تغییر فوق‌العاده‌ای کنند، شاید فوتبالمان تغییراتی اساسی داشته باشد شاید هم این شکلی نباشد. چیزی که مشخص است ویلموتس سرمربی تیم ملی بلژیک بوده و به‌هرحال فوتبال خیلی جاه‌طلبانه و هجومی را در آنجا به نمایش گذاشته است و واقعاً آن را به‌وضوح دیدیم. پرواضح است که او قصد دارد همین تفکر را در فوتبال ما به اجرا  گذارد و اگر زمان داده شود و بازی‌های دوستانه بیشتر و یا بازی‌های رسمی تیم را ببینیم بهترمی توانیم اظهارنظر کنیم. ولی تا حدی خیلی زود است که بخواهیم تیم قبلی را با تیم فعلی مقایسه کنیم،  شاید در آینده با شناخت هر چه بیشتر ویلموتس بازیکنان جدیدی به تیم ملی معرفی شوند و ما نباید با مقایسه دو سبک جدا، تمرکز حرفه‌ای را از سرمربیان تیم ملی بگیریم.»

 

سهراب بختیاری زاده به‌عنوان یکی از مربیان تیم امید ایران درباره مسائل اخیر تیم امید و انتخاب فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی این تیم و اینکه آیا با حضور مجیدی به کار در تیم ملی ادامه می‌دهد اظهار داشت: «فرهاد مجیدی عزیز من است و خودش هم می‌داند ولی یک بحثی است که باید این حق را به فرهاد بدهیم که او کادرش را خودش انتخاب کند. باید بنشینیم و فارغ از رفاقتمان و با در نظر گرفتن مسائل حرفه‌ای صحبت کنیم.


او در همین ارتباط تأکید کرد: «من فقط می‌خواهم یک‌حرفی را قلبی بزنم و می‌خواهم بگویم چه مربیان، و چه فدراسیون و چه کمیته المپیک باید زودتر دست‌به‌کار شویم که این تیم امید هم بتواند خودش را آماده کند و هم بتواند نتیجه بگیرد، چون‌که به خدا من در این‌یک سالی که همراه با این تیم بودم می‌توانم شهادت بدهم که این تیم امید واقعاً شامل بازیکن‌های مستعدی هست، چه ازلحاظ اخلاقی و چه ازلحاظ فنی حقیقتاً می‌گویم که این بچه‌ها عاشق تلاشش کردن هستند، عاشق جنگیدن هستند. به خدا می‌گویم عاشق این هستند که کار بزرگی را انجام دهند و حیف است که این تیم نتیجه نگیرد. اگر بخواهیم زمان را به این شکل از دست دهیم کارمان سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. خیلی از تیم‌ها از یک ماه پیش تمریناتشان را پی گرفته‌اند و اردوهایشان را برگزار کردند اما ما هنوز درگیر این هستیم که چه کسی باشد و چه کسی نباشد، و این برای فوتبال ملی ما خیلی بد است.


 درهرصورت امیدوارم که شرایط این تیم مشخص شود و چیزی که اهمیت دارد باید این تیم آماده شود چراکه در دی‌ماه بازی‌های سختی را در پیش روداریم.


وی درباره اینکه آیا با مجیدی تماسی داشته است گفت: «هنوز صحبت نکردیم چون‌که مشخص نیست فرهاد سرمربی تیم امید منصوب بشود یا خیر چون کمیته ملی المپیک مخالفت می‌کند و متأسفانه همه‌چیز روی هوا است و هیچ‌چیزی مشخص نیست.»

دیدگاه‌ها