کد خبر : 1616451 | 18 خرداد 1398 ساعت 20:05 | 7.4K بازدید | 0 دیدگاه

در آستانه فینال برابر هلند؛

رونالدو امشب دوباره گریه خواهد کرد؟ (عکس)

کریستیانو رونالدو، کاپیتان و ستاره تیم ملی پرتغال، آمار فوق العاده ای در فینال های دوران ورزشی اش داشته است؛ ستاره ای که متخصص فینال هاست.

رونالدو امشب دوباره گریه خواهد کرد؟ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، فردا شب اولین دوره رقابت های لیگ ملت های اروپا به پایان می رسد و یکی از بین دو تیم هلند و پرتغال فاتح این رقابت ها خواهد شد. امید اول پرتغال برای درخشش برابر لاله های نارنجی به ساق های رونالدو دوخته شده و این بازیکن با هت تریک برابر سوئیس نشان داد از آمادگی فوق العاده ای برای درخشش در فینال برخوردار است.

 

رونالدو در طول دوران درخشان ورزشی خود در عرصه ملی و باشگاهی در 27 فینال به میدان رفته و آمار فوق العاده کسب 20 پیروزی را به ثبت رسانده است. ستاره پرتغالی در ترکیب منچستریونایتد، رئال مادرید، یوونتوس و تیم ملی پرتغال در مجموع این 27 بازی موفق به زدن 19 گل و ارسال 2 پاس گل نیز شده و میانگین کسب پیروزی 74.07 را به ثبت رسانده است.

 

رونالدو شب های پر فراز و نشیبی در فینال های عرصه باشگاهی داشته و تصاویرخاطره انگیزی از او به ثبت رسیده است. ستاره پرتغالی در فینال لیگ قهرمانان 2008 با لباس یونایتد دروازه چلسی را باز کرد اما در ضربات پنالتی یک پنالتی مهم را از دست داد و خوش شانس بود که جان تری هنگام نواختن آخرین ضربه پنالتی لیز خورد تا او با لباس یونایتد برای اولین بار لیگ قهرمانان را فتح کند.

 

در رئال مادرید، فینال ها برای رونالدو به بهترین شکل ممکن پیش رفت و وی در چهار فینال لیگ قهرمانان موفق به کسب چهار جام معتبر شد. رونالدو در دیدار اول برابر اتلتیکومادرید و در فینال کادریف برابر یوونتوس موفق به گلزنی شد اما مقابل لیورپول و بار دوم برابر اتلتیکومادرید در میلان نتوانست در فینال ها گلزنی کند.

 

همچنین در فینال کوپا دل ری سال 2011 برابر بارسلونا، کهکشانی ها با درخشش و ضربه سر تماشایی رونالدو موفق به پیروزی شدند اما دو سال بعد او و تیمش مقابل اتلتیکومادرید مغلوب شدند و در فینال 2014 نیز رونالدوی مصدوم روی سکوها شاهد درخشش گرت بیل و برتری رئال مادرید مقابل بارسلونا بود.

 

البته شاید دلخوشی تیم ملی هلند این باشد که رونالدو در رده ملی به اندازه باشگاهی در فینال ها آماده نبوده است. او در 2 فینال تا به حال با تیم ملی پرتغال شرکت کرده که یک پیروزی و یک شکست نصیب وی شده است اما جالب اینجاست که تصاویری از اشک های او در هر 2 فینال ثبت شده؛ یکی از شادی و دیگری از ناراحتی.

 

اولین فینال او در رده ملی به یورو 2004 بازمی گردد که پرتغال ناباورانه در خانه خود مغلوب یونان شد تا تصاویری فراموش نشدنی از اشک های رونالدوی جوان در پایان بازی به ثبت برسد.

 

ستاره خوش تکنیک پرتغالی که در آن مقطع اولین بار حضور در یک تورنمنت معتبر ملی را تجربه می کرد، در 19 سالگی یکی از ارکان مهم پرتغال برای رسیدن به فینال بود اما سد محکم دفاعی یونان، تعبیر تلخی برای تیم لوییس فیلیپه اسکولاری داشت و اشک های رونالدو در پایان بازی، یادگار اولین فینال وی در عرصه ملی بود.

 

رونالدو در دومین فینال نیز گریه کرد زیرا در اوایل فینال یورو 2016 برابر فرانسه با خطای شدید دیمتری پایت مصدوم شده و مجبور به ترک میدان گشت.

 

رونالدو هر چه تلاش کرد نتوانست شرایط بازی کردن پیدا کند و حشره ای مزاحم، صورت گریان ستاره پرتغالی را بهترین مکان برای قرار گرفتن در قابی به یاد ماندنی از اشک های رونالدو دانست و این موجود بازیگوش نیز در تصویر گریان CR7 برای خود جایی پیدا کرد.

 

اما در نهایت آن دیدار فرجام خوشی برای پرتغال داشت و با تک گل اوقات اضافی ادر، رونالدو به عنوان کاپیتان جام را بالای سر برد. رونالدو در پایان آن فینال نیز گریه کرد و باید دید آیا فردا شب، این ستاره پرتغالی برابر هلند ترک عادت می کند یا اینکه دوباره قابی از صورت خیس از اشک او، سوژه هزاران دوربین عکاسی خواهد شد.

 

1411673

 

1411671

 

1411672

 

1411674

 

1411683

 

1411680

 

1411676

 

1411677

 

1411681

 

1411678

 

1411679

دیدگاه‌ها