کد خبر : 1616403 | 18 خرداد 1398 ساعت 16:26 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

در آلمان بیش از حد به کوواچ حمله کردند

کرانچار: برانکو در ایران مشکلاتی دارد

زلاتکو کرانچار می گوید در ایران مشکلات مالی داشت و وینفرد شفر و برانکو نیز دارای مشکل بوده و هستند.

کرانچار: برانکو در ایران مشکلاتی دارد

به گزارش "ورزش سه"، زلاتکو کرانچار یکی از مربیان شناخته شده فوتبال کرواسی است که سابقه طولانی حضور در ایران را هم دارد. او پس از مقطعی سرمربیگری در تیم امید، ایران را ترک کرد و حالا در کشورش حضور دارد. کرانچار در مصاحبه با نشریه یوتارنی لیست، موضوعات جالب زیادی را مطرح کرده و به سوالات زیادی پاسخ داده تا یکی از مفصل ترین گفتگوهای خود را پس از ترک ایران انجام بدهد.

 

چرا از ایران خارج شدید؟

 

به خاطر مشکلات خنده دار و عجیب دیدم که نمی توانم در ایران ادامه دهم. مسائل مالی بسیار مهم هستند و همه چیز را تعیین می کنند و این به ویژه در فوتبال بسیار دشوار است. بودجه تیم ملی وابسته به دولت است و بعید بود که دولت در این زمان آنجا سرمایه گذاری کند. من 6 سال خوب را در ایران سپری کردم، با سپاهان 2 جام گرفتم، با تیم ملی زیر 23 سال به مرحله پایانی مقدماتی المپیک راه پیدا کردم که اگر بخواهم دقیق تر بگویم به جایی که کرواسی الان در مقدماتی جام ملت ها قرار دارد. در حال حاضر من می خواهم استراحت کنم، دیدید که وینفرد شفر هم از ایران خارج شد، برانکو هم باوجود سه قهرمانی لیگ، یک حذفی و فینال آسیا، همچنان مشکلاتی در باشگاه دارد.

 

* اما زلاتکو کرانچار همیشه پیشنهاد دارد، درست است؟

 

بله، ممکن است هرکسی تماس بگیرد و پیشنهادی بدهد اما من فعلا می خواهم استراحت کنم تا مسابقات تمام کشورها به پایان برسد.

 

* آیا می خواهید به کرواسی برگردید؟

 

چه کسی این را نمی خواهد؟ من همیشه می خواهم برگردم اما این به دو مولفه علاقه و جاه طلبی بستگی دارد.

 

* مودریچ هم برای هفتمین سال پیاپی بهترین بازیکن کشور شد.

 

این طبیعی است، او همیشه کیفیت بالایش را حفظ کرده و از ستون های رئال مادرید است. اگرچه انتخاب ها متفاوت اند. مثلا من بین مانژوکیچ و مودریچ شک دارم، چرا؟ چون او هم در ایتالیا قهرمان است، چون او با گل هایش ارزش کسب می کند، مثل رونالدو و مسی که همیشه در درجه نخست هستند، مانژوکیچ هم ارزش بالایی دارد، نه کمتر از مودریچ.

 

1411631

 

* شنبه هم باید با ولز بازی کنیم، یک بازی حساس.

 

ولز از زمانی که من سرمربی مونته نگرو بودم، قوی تر شده است. آن زمان رمزی حضور نداشت و چند مصدوم هم داشتند. نباید آن ها را دست کم بگیریم، یکی دیگر از مشکلات دالیچ این است که بازیکنانش مصدوم یا غیرآماده هستند. من فکر می کنم تیم می تواند یک نتیجه مثبت را خلق کند و فقط به این فکر می کنم، حتی یک امتیاز هم می تواند در راه رسیدن به یورو برای ما خوب باشد.

 

* اما ما به عنوان نایب قهرمان جهان شروع خوبی در مقدماتی یورو نداشتیم.

 

این نتایج مشکل ساز نخواهند شد، بازیکنان باید آن نتایج را پشت سر بگذارند و پشت هم باشند. آن ها موفقیت های بسیار خوبی را برای کرواسی و خودشان رقم زدند و حالا نوبت این است که نتایج جام جهانی را در مقدماتی یورو تکرار کنند. بعد از روسیه به کمی زمان و کمی استراحت احتیاج بود، این را در لیگ ملت ها دیدیم. بسیاری از بازیکنان دیر شروع کردند و به زمان نیاز داشتند تا از لحاظ فیزیکی و جسمانی آماده شوند. این مهم نیست که بعد از جام جهانی چه اتفاقی افتاد، بازیکنان دارای کیفیت بالا هستند و من شک ندارم ولز را شکست خواهند داد.

 

* نظرتان درباره برگزاری بازی در شهرهای غیر پایتخت چیست؟

 

سال 2005 با برزیل بازی کردیم، ما خیلی خوشحال بودیم که در یک استادیوم پر و بازی فوق العاده 1-1 به تساوی رسیدیم. شهر اشپلیت لایق این است که میزبان بازی ملی باشد اما ناگهان کمیته اجرایی فدراسیون تصمیم گرفت بازی را به شهر پوژگا منتقل کند. تیم ملی برای همه کرواسی است، به خصوص الان که نتیجه خوبی گرفته، باید همه جا بازی کند و همه درها باز باشد و همچنین شهر اشپیلت هم باید بتواند از بازی های ملی میزبانی کند.

 

* درباره دیناموزاگرب و نتایج این تیم چه فکر میکنید؟

 

دینامو نتایج فوق العاده ای گرفته و از زمانی که بیلکا سرمربی تیم شده، این تیم متحول شده و این بهترین انتخاب بود. الان تنها مسئله این است که بازیکنان تیم خواهند رفت یا نه، مثل پتکوویچ و... . چون اروپا آن ها را می خواهد، اگر دینامو بتواند آن ها را حفظ کند، می تواند گام های بهتری را بردارد.

 

* اولمو (بازیکن دینامو) چقدر می تواند در فضای بین المللی خوب ظاهر شود؟

 

او بازیکن بسیار خوبی است، او در برابر بازیکنان رقیب بسیار فعال است و درک فوتبالی خوبی هم دارد. او خوش تکنیک و با استعداد است و خیلی کار خوبی کرد که در دینامو ماند. او تمایلی به خروج از کشور نشان نداد و ثابت کرد که صبور است. فکر می کنم مشاوران خوبی دارد، دینامو به اولمو اعتبار داد و او اینجا تجربه بیشتری کسب کرد.

 

1411632

 

* آیا بازی های دینامو را تماشا می کنید؟

 

نه فقط در تلویزیون!

 

* شما هم فکر میکنید روح 1982 به تیم برگشته است؟ (دوران طلایی این باشگاه)

 

بله به خصوص در مسابقات اروپایی! البته این که هواداران زیادی به ورزشگاه نیامدند باید بهتر شود.

 

* درباره نیکو کواچ که با بایرن به دوگانه رسید چه نظری دارید؟

 

من فکر می کنم او راه را درست آمده است. باتوجه به این که در آلمان بزرگ شد، شناخت خوبی از آنجا دارد و در بایرن مونیخ هم که بازی کرد. اما فکر می کنم چالش مشکلی را سپری کرد چون دائم به او حمله می کردند. حتی از داخل باشگاه هم خیلی ها به او حمله می کردند. اما کواچ یک چیز فوق العاده را نشان داد و حرفه ای گری کرد.

 

* سوال آخر؛ از پسرتان نیکو کرانچار چه خبر؟

 

او در زاگرب ناپدید شده است! تنیس بازی می کند، در آکادمی HNS هم حاضر است و بازی های لیگ جزیره را هم برای BEIN SPORT تحلیل می کند! بعید می دانم به مربیگری علاقه داشته باشد.

 

نیکو کرانچار در پایان این مصاحبه گفت: من تصور پدر را قبول ندارم، من با خوشحالی به آکادمی می روم و می خواهم مجوز را به دست بیاورم. شاید دو سه سال هم طول بکشد، شاید سال جدید را دوباره در تلویزیون BEIN آغاز کنم.

دیدگاه‌ها