کد خبر : 1616250 | 17 خرداد 1398 ساعت 19:43 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

مهاجم انگلیسی الاصل سرود ملی خواند

برد لیپی با اولین بازیکن خارجی تاریخ چین

تیم ملی چین با حضور اولین بازیکن خارجی تاریخ این کشور توانست با دو گل تیم ملی فیلیپین را در یک بازی دوستانه شکست بدهد.

برد لیپی با اولین بازیکن خارجی تاریخ چین

به گزارش" ورزش سه" نیکو یواناریس بازیکن انگلیسی الاصل امروز برای اولین بار لباس تیم ملی چین را به تن کرده و رسما اولین بازیکن خارجی تاریخ فوتبال ملی این کشور پهناور شد. یواناریس در بازی برابر فیلیپین با شماره 25 پا به زمین گذاشت و در ابتدای بازی سرود ملی کشور چین را به همراه دیگر بازیکنان این تیم خواند.


مهاجم 26 ساله و جدید تیم ملی چین، در شهر لیتون استون انگستان از مادری چینی و پدری انگلیسی متولد شد و در سال های 2011 تا 2014 در تیم آرسنال حضور داشت هرچند توسط این باشگاه به چند باشگاه دیگر به طور قرضی فرستاده شد. او برای تیم ملی زیر 19 سال انگلستان بازی کرده است. با این وجود نیکو یواناریس در سال 2019 به عضویت تیم بیجینگ گوان از لیگ فوتبال چین در آمد و این مقدمه ای بود برای اینکه او توسط مارچلو لیپی به تیم ملی چین دعوت شده و اولین بازی ملی اش را نیز انجام دهد. او در کشور چین به "لی که" معروف است.


بازی دو تیم چین و فیلیپین در شهر گوانژو برگزار شد و تیم چین با هدایت مارچلو لیپی سرمربی ایتالیایی و 71 ساله اش توانست با دو گل به برتری برسد. تیم ملی چین در یک بازی تدارکاتی نیز روز پنجشنبه به مصاف تیم ملی تاجیکستان خواهد رفت. لیپی و تیم ملی چین قصد دارند دو بازیکن برزیلی به نام های الکسون و ریکاردو گولات را که هر دو در پست مهاجم بازی می کنند را به ترکیب تیمش در بازی های آینده اضافه کند. نکته جالب اما اینجا است که این بازیکنان اولین گروه از بازیکنان دو ملیتی هستند که در تاریخ فوتبال این کشور لباس تیم ملی چین را به تن می کنند.

دیدگاه‌ها