کد خبر : 1615901 | 15 خرداد 1398 ساعت 19:57 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

وزیر حمایت معنوی می‌کند نه مالی؛

عرب: تلاش می کنیم مطالبات برانکو را بدهیم

ایرج عرب می گوید باشگاه تلاش می کند ظرف چند روز آینده مطالبات برانکو را پرداخت کند.

عرب: تلاش می کنیم مطالبات برانکو را بدهیم

به گزارش "ورزش سه"، ایرج عرب دقایقی قبل در خبر ورزشی شبکه سه به صورت تلفنی حاضر شد و به سوالاتی درباره آینده برانکو ایوانکوویچ پاسخ داد.

 

او در ابتدا گفت: دیروز یک جلسه ای را با آقای برانکو داشتیم قبل از این که ایشان تشریف ببرند کرواسی. موضوعاتی را درباره فصل آینده و نقل و انتقالات و مطالبات مطرح شد و البته عدد فی مابین ما قطعی و قرار شد باشگاه ظرف چند روز آینده تلاش کند این را پرداخت کند. نامه ای هم که آمده مبلغش یک مقدار بیشتر از چیزی بود که دیروز صحبتش بود اما تغییری در موضوع ایجاد نکرده.  باشگاه در تمام موضوعات از جمله نقل و انتقالات اصلش بر این است که مطالبات آقای برانکو را پرداخت کند و قطعا موضوع آقای برانکو موضوع اصلی، مهم و اساسی باشگاه پرسپولیس است و تمام تلاش های مدیرعامل، هیئت مدیره و تمام افرادی که در باشگاه کار می کنند این هست که انشالله این اتفاق بیفتد و مطالبات ایشان پرداخت شود. ما یک مقدار اختلاف حساب با شرکت مجری اسپانسری مان داریم که باید آن موضوع را حل کنیم.

 

وی افزود: به هر حال اختلاف حساب آن قدر هم کم نیست و البته جاهای دیگر را هم پیگیری می کنیم. احتمال این هم هست چون ما هر کشوری که می رویم هواداران می گویند که این اتفاق بیفتد. باشگاه اگر به این سمت برود می گویند چرا از هوادار کمک گرفت و هواداران هم مرتبا احساس می کنند باید شماره کارتی اعلام شود.

 

مدیرعامل پرسپولیس در این خصوص که رسانه های عربی می گویند برانکو 10 روز به باشگاه فرصت داده و وکیل برانکو می گوید 14 روز، اظهار داشت: این تناقض را نشان می دهد. ما به این مسائلی که می گویید، شما هم رسانه های ملی هستید و چیزی را می پذیرید که رسمیت داشته باشد و ما هم چیزی را خواهیم پذیرفت که رسمیت داشته باشد. وقتی وکیل آقای برانکو می گوید 2 هفته و این ها می گویند 10 روز این یک تناقض آشکار در آن خبری است که آن سمت وجود دارد.

 

عرب درباره صحبت های سخنگوی وزارت ورزش که گفته بود مشکلات مالی مشکل کوچک پرسپولیس و استقلال هستند نیز عنوان کرد: مشکلات باشگاه خیلی مهم است، منظورشان این نبود که مشکلات مالی خیلی کوچک است می گفتند مشکلات دیگری هم طبیعتا وجود دارد. ما امروز با تورم ریالی و دلاری جدی روبرو هستیم، قراردادی که قبلا بسته شده با دلار 4 هزار تومانی بسته شده! الان  به عنوان معضل جدی وجود دارد و قرارداد 4-5 برابر شده.

 

او در پاسخ به سوال آخر در این خصوص که آیا وزیر قول حمایت مالی داده یا نه، گفت: وزیر حمایت کامل را از باشگاه های دولتی که تحت پوشش وزارت هستند به صورت معنوی دارد اما به صورت مالی دستش بسته است. اگر پولی هم باشد ما مشکل قانونی داریم، مصوبه مجلس هم هست که نباید به باشگاه های حرفه ای کمک کنند در غیر این صورت ممکن بود ایشان منبع مالی را در نظر بگیرند و کمک کنند. اما کاملا دستشان بسته است. درآمد اسپانسری ما ریالی است و از طرفی تورم ریالی و ارزی داریم که ما را با مشکل مواجه کرده. یعنی شما هر چقدر که در می آورید هزینه ها جلوتر می زنند، اگر در یک خانواده اینطور است که طبیعتا باشگاه پرسپولیس مشکلات بیشتری دارد.

دیدگاه‌ها