کد خبر : 1614517 | 08 خرداد 1398 ساعت 15:43 | 953 بازدید | 0 دیدگاه

ویلموتس مقابل جوخه عکاسان

بازی تاج و مارک، اولین تقابل با سیاستمدار مشهور بلژیکی

باید زیر نظر گرفتن جزییات را ویژگی اصلی ویلموتس در اولین روز رسمی کارش در ایران بدانیم. فردی که واکنش تک تک خبرنگاران به هنگام سخنرانی تاج و هم‌چنین خودش را بررسی کرد.

بازی تاج و مارک، اولین تقابل با سیاستمدار مشهور بلژیکی

به گزارش "ورزش سه"،  از ساعت 10:30 لابی هتل المپیک شاهد حضور خبرنگاران مختلف از همه رسانه‌ها بود. اکثر آن‌ها دوربین به دست و برخی با باز کردن لپ تاپ خود اولین گیت خود ساخته توسط فدراسیون فوتبال که برای چک کردن کارت‌ها آماده شده بود را رد کردند و خود را به سالن هگمتانه رساندند تا اولین برخورد را با سرمربی چشم رنگی و جدید ایران داشته باشند. وقتی که می‌رسیدیم در سمت چپ باکس‌های بزرگی قرار داشت که هندزفری‌هایی در اختیار خبرنگاران قرار می‌گرفت. موردی که به عدم حضور مترجم مربوط می‌شد و همه باید توسط این وسیله با مرد بلژیکی ارتباط برقرار می‌کردند.

 

عقربه‌های ساعت دقیق بر روی یازده قرار گرفت و برای اولین بار وعده‌ فدراسیون عملی شد. در پشتی سالن باز شد و مهدی تاج جلوتر از ویلموتس وارد سالن شد تا این دو با دیواری از عکاسان مواجه شوند. صدای دوربین‌ها به حدی بالا بود که انگار در وزارت کشور هستیم و کاندیده‌های ریاست جمهوری مقابل دوربین قرار گرفته‌اند و می‌خواهند آن نشان آزادی معروف را نشان دهند.

 

جلسه معارفه ویلموتس همراه با تاج

 

ویلموتس دوش به دوش تاج پله‌های تریبون را بالا رفت و بر روی صندلی نزدیک به خود نشست. بعد از گذشت دو دقیقه رییس فدراسیون برای سخنرانی پشت میکروفون قرار گرفت. اما مرد بلژیکی کار دیگری بر عهده داشت. ویلموتس که جزو افراد سیاسی بلژیک هم بوده است مثل کارآگاهان خبره جنایی تمامی جزییات را زیر نظر داشت. هنگامی که روی صندلی نشست از سمت راست شروع کرد و تک تک خبرنگاران را تا منتهی الیه سمت چپ زیر نظر گرفت و به قول معروف از چهره می‌خواست میزان رضایت از حضورش به عنوان سرمربی را دریافت کند.

 

تاج برای سخنرانی پشت میکروفون قرار گرفت تا مارک ویلموتس را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی اعلام کند. همین لحظه بود که دست اندرکاران برای سرمربی تیم ملی هم هندزفری آوردند تا او هم بتواند حرف‌های رییس فدراسیون را متوجه شود. هنگامی که مهدی تاج از کارنامه و سوابق ویلموتس برای خبرنگاران سخن گفت و طلایی ترین دوران بلژیک را به او نسبت داد، سر این مرد به نشانه تایید بالا و پایین می‌رفت. گویی او بر کارنامه‌اش بسیار باور دارد و می‌خواهد تیمی جذاب به مانند شیاطین سرخ اروپا اما این بار در آسیا درست کند. در همین هنگام تاج از کمپ تمرینی تیم ملی نیز تعریف و تمجید زیادی کرد. از ساختمان پک گرفته تا زمین‌های تمرینی متفاوت. در همین حال رییس فدراسیون طی اظهار نظری جالب گفت: ((وقتی آقای ویلموتس امکانات ما را دیدند گفتند که بی نظیر است.)) مسئله که مورد تایید این مرد خوش پوش هم قرار گرفت.

 

جلسه معارفه ویلموتس همراه با تاج

 

بعد از نشستن تاج بر روی صندلی نوبت به ویلموتس رسید تا برای حضار اولین صحبت خود را در سمت جدید انجام دهد. او کار خود را با زبان فارسی شروع کرد و گفت: سلام علیکم. مسئله‌ای که استقبال خبرنگاران را به همراه داشت و به نوعی فضای سالن را عوض کرد. این مربی بلژیکی در همان ابتدا مردم و هواداران را مخاطب حرف خود قرار داد. ویلموتس می‌گوید: ((زمانی که قرارداد در بروکسل قطعی شد، فیلم و کتاب‌های زیادی در مورد مردم و فرهنگ ایران مطالعه کردم و به خوبی از آن‌ها آگاه هستم.)) موردی هوشمندانه که نشان می‌دهد سیاست وی از حالا جلب اعتماد مردم ایران و در نهایت اجرایی کردن برنامه‌هایش برای تیم ملی است.

 

بعد از اتمام سخنرانی نیز ویلموتس بار دیگر کنار تاج قرار گرفت تا قرارداد خود را امضا کند. هر چقدر که رییس فدراسیون در امضا کردن تفاهم نامه عجله داشت، این مرد بلژیکی با آرامش و طمانینه قرارداد چند برگی را ورق می‌زد و با امضا پای آن‌ها، اعتبار جدید به این کاغذها می‌بخشید. در نهایت همه چیز با ثبت عکس دو نفره تاج و ویلموتس در کنار هم پایان یافت. این دو بلافاصله از همان دری که آمدند، بدون قرار گرفتن مقابل خبرنگاران سالن را ترک گفتند تا سوالات اصحاب رسانه از این مربی به شنبه که اولین تمرین تیم ملی زیر نظر سرمربی جدید برگزار می‌شود، موکول شود.

 

 

جلسه معارفه ویلموتس همراه با تاج

 

جلسه معارفه ویلموتس همراه با تاج

دیدگاه‌ها