کد خبر : 1611781 | 25 اردیبهشت 1398 ساعت 19:47 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

جنگ پرسپولیس و پارس در آسمان جم (اینفو)

تیم های پارس جنوبی و پرسپولیس در حالی به مصاف هم می‌روند که باتوجه به وضعیت اسفناک چمن جم، احتمالا نبرد و دوئل اصلی بین بازیکنان در روی هوا خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، تیم پارس جنوبی جم یکی از ضعیف ترین تیم های نیم فصل دوم بوده اما با این حال حریف خطرناکی برای پرسپولیس محسوب می شود. این دیدار به میزبانی تیم مهدی تارتار برگزار خواهد شد و پارسی ها می توانند از امتیاز میزبانی هم استفاده کنند. وضعیت چمن ورزشگاه تختی جم بی تردید بر مسابقه تاثیر منفی خواهد گذاشت اما باتوجه به این که پارسی ها سابقه انجام 14 مسابقه در این فصل در این ورزشگاه را دارند، کارشان به مراتب راحت تر خواهد بود.

شرایط نامطلوب چمن ورزشگاه تختی جم، مهدی تارتار را مجبور می کند تا به تیمش فرمان ارسال توپ بلند را بدهد. آن ها آنقدر در طول فصل این کار را انجام داده اند که حالا یکی از قدرتمندترین تیم ها در این زمینه هستند. نگاهی به نبردهای هوایی نماینده استان بوشهر نشانگر این است که پرسپولیسی ها باید خود را برای یک جنگ تمام عیار روی آسمان آماده کنند.

 

در سه دیدار اخیر خانگی پارس جنوبی جم، این تیم در مجموع 212 نبرد هوایی داشته است. به عبارتی در هر بازی حدود 70 دوئل هوایی که از میزان استاندارد در دیگر بازی ها بسیار بیشتر است. میزان برتری پارسی ها در این دوئل ها 53 درصد بوده که البته انتظار می رفت این عدد بیش از این ها باشد.

در بازی پارس جنوبی و استقلال خوزستان، بازیکنان زردپوش در 76 دوئل هوایی شرکت کردند و توانستند 45 تا را به نفع خود تمام کنند. در بازی با سپیدرود نیز برتری 31 به 29 از آن پارسی ها بود اما آن ها در جدال با ذوب آهن، روی آسمان بازنده شدند و بازی را هم واگذار کردند.

 

1406253

 

شاید بتوان از این موضوع چنین نتیجه گرفت که اگر فردا پرسپولیس بتواند در دوئل های هوایی بر تیم مهدی تارتار غلبه کند، شانس خوبی برای برتری برابر این تیم خواهد داشت. نکته مثبت برای پرسپولیسی ها این است که شجاع خلیل زاده، شایان مصلح، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی نیا، علی علیپور و... مهره های سرزنی هستند که در پست های مختلف به میدان می روند و می توانند با بازیکنان سرزن تیم میزبان رقابت کنند.

 

احتمالا فردا هم بیش از 70 نبرد هوایی بین بازیکنان دو تیم شکل خواهد گرفت. اگر پرسپولیس بتواند میانگین کلی پارس جنوبی را به کمتر از 50 برساند، اتفاق بزرگی را رقم می زند و می تواند به پیروزی مهمی دست پیدا کند اما از آن طرف، تنها مسئله ای که قهرمانی قرمزها را به خطر می اندازد و سپاهان را امیدوار می کند، همین دوئل های هوایی و برتری دوباره پارس در آسمان است.

دیدگاه‌ها