کد خبر : 1611769 | 25 اردیبهشت 1398 ساعت 18:49 | 912 بازدید | 0 دیدگاه

اگر بمانم شاخص ها باید همسطح الهلال بشویم؛

قلعه‌نویی:پیشنهاد عدم‌جذب بازیکن‌خارجی جدی نیست

امیر قلعه نویی می گوید با مدیران باشگاه سپاهان جلسه داشته و درخواست های خود را برای ادامه همکاری به آنها ارائه داده است.

قلعه‌نویی:پیشنهاد عدم‌جذب بازیکن‌خارجی جدی نیست

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان امروز در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل تیم فوتبال استقلال خوزستان درهفته پایانی لیگ برتر فوتبال، با تشکر از تمام کسانی که همراه تیم بوده اند، حرف هایش را اینگونه آغاز کرد: حاصل یک سال تلاش ما فردا است و یکسال زحمت کشیده‌ایم برای چنین روزی؛البته فراز و نشیب ها، حب و بغض ها و مشکلات زیادی داشتیم که با تمام این اوصاف خدا کمک کرد و در این جایگاه قرار گرفتیم.


وی افزود: بازی بسیار سختی مقابل استقلال خوزستان داریم؛ دو بازی از این تیم دیدم. یکی بازی با استقلال تهران که در تا دقایق آخر بازی 2 بر 2 بود و یکی هم بازی با پرسپولیس که تا دقیقه 70، 10 نفره مقاومت کردند.  جوان های با انگیزه ای دارند. ولی به بازیکنانم گفتم که با همان انگیزه ای که مقابل استقلال و پرسپولیس بازی کردید، مقابل استقلال خوزستان هم بازی کنید. این ماحصل یک سال زحمت است. باید از همه هم تشکر کتم. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه که هر چه بگویم از خوبی اش باز هم کم است ، کارگران و هیئت مدیره و همچنین بازیکنان که توانستیم با تلاش آنها جایگاه خوب و با عزت برای سپاهان به دست آوریم. هر چند سپاهان همیشه سپاهان بوده ولی امروز شما می بینید، سپاهان هرجا می رود، استادیوم پر می شود. شاید موافق سپاهان و امیرقلعه نویی نباشند ولی این نشان می دهد ما خیلی پیشرفت کردیم. ما مثلا فیلمی را آنالیز می کنیم و می بینیم 2،3 هزار تماشاگر برای بازی یک تیمی آمده ولی بازی با سپاهان که می شود، ورزشگاه پر می شود. می توانم مثال بزنم که بازی سپاهان و تراکتورسازی جمعیت بیشتری از بازی پرسپولیس و تراکتورسازی داشت. این نشان می دهد که سپاهان چقدر به جایگاه اصلی اش بازگشته است. از این بابت خوشحالیم و امیدوارم فردا با یک بازی خوب حداقل دومی را بگیریم.


قلعه نویی با اشاره به قهرمانی با استقلال تهران در لیگ هشتم که در هفته پایانی به دست آمد، حرف هایش را ادامه داد و گفت: در فوتبال اتفاقات زیاد است. من در لیگ هشتم در مشهد این اتفاق را تجربه کردم. به بچه ها اما گفتم که به بازی پرسپولیس اصلا کاری نداشته باشند و فقط به بازی استقلال خوزستان فکر کنند.


سوال اول از امیرقلعه نویی این بود که سپاهان پس از چند سال بار دیگر به جمع مدعیان بازگشته و از او خواسته شد تا جمع بندی اش از یک فصل را ارائه بدهد که او توضیح داد: فردا برای ما مهم بردن است. امسال سال خوبی برای ما بود. سپاهان در دو سه سال گذشته شرایط خوبی نداشته. از لحاظ بودجه ۵ جدول بودیم و اگر به تیم سپاهان حب و بغض نبود با اختلاف صدر نشین می شدیم. در بازی گذشته حتی آنهایی که با قلعه نویی مشکل داشتند، یک چیزهایی را متوجه شدند. سال گذشته سال سختی داشتیم ولی امسال  بازیکنان از جان مایه گذاشته بودند. باید بگویم ما در عید نوروز ۲۴ ساعت تعطیل بودند و ۶ فرودین برای ما بازی گذاشتند. بازی ما را از ما گرفتند و به تیم دیگر دادند. گفتم که سپاهان و پدیده معادلات آقایان را بر هم زدند و دعا می کنم که هم ما و هم پدیده آسیایی شویم. آنها تیم شایسته ای بودند و شما دیدید که بازی با آنها چه شد. دقیقه 3 پنالتی گرفتند برای آنها و دقیقه 17 پنالتی برای ما نگرفتند. ضمن اینکه جو ورزشگاه را هم دیدید که اصلا برایم جالب توجه بود در مشهد چنین جوی باشد. با تمام این ها اگر فردا ببریم کار بزرگی کردیم که من نقش کمی در آن داشته ام.


سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا قلعه نویی فصل آینده در سپاهان می ماند یا خیر؟ خاطرنشان کرد:  قبلا گفتم که گزینه اول و دوم و سوم قلعه نویی سپاهان است ولی باید بستر و شرایط فراهم شود. سال آینده شاخص ها فرق می کند. من هم مردم اصفهان را دوست دارم و هم شهر را. من با همه وجودم دوست دارم بمانم. ما همیشه نهال درست می کنیم و استفاده را افراد دیگری می برند. یک بار آرزو می کنیم میوه این درخت را خودمان استفاده کنیم و سودش را ببریم.

 

وی ادامه داد: یک جلسه داشتیم و برنامه ها را دادیم. امیدوارم خبرهای خوبی از سوی آنها بشنویم ولی اگر آنها هم دوست نداشته باشند، مشکلی نیست. من آدم حرفه ای هستم و سران سپاهان می توانید با گزینه های دیگری صحبت کنند؛ تا این لحظه اما هیچ تیمی با من صحبت نکرده؛ گزینه اول تا سوم من سپاهان است و امیدوارم سال آینده اصفهان باشم؛ شاید من را نخواهند و نمی خواهم خودم را تحمیل باشگاه کنم و اگر دوست داشتند قلعه نویی در اصفهان بماند، من هم شاخص هایی دارم. یعنی اگر در آسیا می خواهیم باشیم، باید هافبکی بگیریم که متر و معیارش الهلال، استقلال و پرسپولیس باشد. یکی از علت هایی که من برگشتم به اصفهان این بود که همیشه من وقتی با تیم های دیگر به این شهر برمی گشتم به من احترام می گذاشتند؛ در مورد ذوب آهن هم همینطور بوده؛ هر چند یک بیانیه دادند و از آنها ناراحتم ولی در بازی رفت بنر هم زدند که کار خیلی خوبی بود.


قلعه نویی در خصوص پیشنهاد سازمان لیگ به باشگاه ها در خصوص خرید بازیکن خارجی با توجه به شرایط ارز در کشور، گفت: با کیفیت ترین بازیکن خارجی را ما آوردیم. سپاهان کمترین و با کیفیت ترین بازیکنان خارجی را دارد. امیدوارم که شرایط اقتصادی برای همه مردم بهبود پیدا کند. قبلا تصمیم آبکی گرفتند و سقف قرارداد گذاشتند و قیمت را از 80 میلیون بردند به 450 میلیون و بعد هم طرح شکست خورد؛ چون مطالعه نکرده بودند. نمی شود که از بازیکنان و مربیان خارجی استفاده نکرد و ارتباط را قطع کرد. ان شاالله مسئولان بروند به سمت و سویی دیگر. نمی شود که به یک دکتر متخصص گفت که 6 ماه با جایی ارتباط نداشته باش. عقب می افتد یا نمی افتد؟ نمی شود که ارتباط برقرار نداشت.  آمدن بازیکن و مربی خارجی به فوتبال ما کمک می کند. به هر حال آنها هم پیشنهاد داده اند ولی کسی جدی نمی گیرد.

 

دیدگاه‌ها